וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות החילוץ הצליח לקדוח חור בצוללת קורסק

22.10.2000 / 18:14

הצוללנים הרוסים והנורבגים מתכוונים להגדילו במהלך היום עד שאדם יוכל לחדור דרכו; במהלך השבוע מצפים להוצאת הגופות הראשונות; קרובי המשפחה של הניספים פנו לפוטין: שמור על חיי צוות החילוץ

צוות החיפוש שיצא למשות את מלחי הצוללת הרוסית, קורסק, הצליח היום לקדוח חור בגוף הקשיח של הצוללת.

החור שקדחו הצוללנים הרוסים והנורבגים הוא בקוטר עשרה סנטימטרים, ובמשך היום מצפים ראשי הצוות להגדילו כך שאדם יוכל להיכנס דרכו. בכל מקרה, ההערכה היא כי רק מחר ניתן יהיה לחדור פנימה. כתבים במקום אומרים כי יידרשו מספר ימים עד שהגופות הראשונות יוצאו מהצוללת, המונחת בקרקעיתו של ים ברנטס.

הצוללנים לקחו מתוך הצוללת דגימה של מים, על מנת לבדוק האם יש בהם קרינה רדיואקטיבית, כיסי גז ולחץ גבוה. בשלב זה לא נמצאו שרידים לכך.

ראש סוכנות הידיעות של הצי הצפוני הרוסי, ולדימיר נברוצקי, אמר כי צוות החילוץ מרגיש טוב, וכי לא יהיו כל דחיות במבצע, גם אם תנאי מזג האוויר יחמירו.

צוות החיפוש יצטרך לקדוח שבעה חורים בקורסק על מנת להגיע לכל חלקי הצוללת, שאורכה 154 מטר. קרובי המשפחה של הניספים ביקשו מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שלא לסכן את חייהם של הצוללנים על ידי זירוז הפעולות.

הסכנות העלולות לפגוע בצוללנים הן הקור העז, האפילה הגמורה ששוררת בעומק של 108 מטר והפסולת המתכתית שבמקום, שעלולה לפגוע בחליפות הצוללנים.

את רוב עבודת הקידוח ביצעו הצוללנים הנורבגים, אולם רק הרוסים יורשו להיכנס לתוך הקורסק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully