וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ריו+20": גלעד ארדן נטש האולם בעת נאום אחמדינג'ד

טל שלו

21.6.2012 / 6:00

המשלחת הישראלית עזבה בהפגנתיות את מליאת העצרת הכללית של ועידת הסביבה הבינלאומית בברזיל, יחד עם משלחות ארה"ב, קנדה ואחרות. ארדן נבחר פה אחד לשמש כסגן יו"ר הוועידה

המשלחת הישראלית לוועידת "ריו+20", בראשות השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, יצאה אמש (רביעי) בהפגנתיות מאולם העצרת הכללית של הוועידה בריו דה ז'נרו שבברזיל בעת שנאם בה נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. יחד עם המשלחת הישראלית נטשו גם המשלחת האמריקאית, המשלחת הקנדית, ומספר משלחות של מדינות אירופאיות. ועידת "ריו+20", אחת הוועידות הבינלאומיות הגדולות אי פעם בנושאי איכות הסביבה, נפתחה אתמול, ובין עשרות ראשי המדינות והמנהיגים שהגיעו לוועידה, החליט גם אחמדינג'ד להתייצב בראשות המשלחת האירנית, למורת רוחם של המשלחת הישראלית, משלחות מערביות נוספות ויהודי ברזיל, שהפגינו בשל כך בפתח הוועידה.

המשלחת האירנית, מצדה, דווקא לא הביעה התנגדות לכבוד הדיפלומטי שקיבלה ישראל, כאשר מוקדם יותר ארדן, העומד בראש המשלחת הישראלית לוועידה, נבחר פה אחד על ידי 193 המדינות החברות באו"ם, לשמש כסגן יו"ר הוועידה. לדברי ארדן, שהיה מועמד הקבוצה המערבית לתפקיד, וזכה בין היתר גם לתמיכתה של טורקיה, מדובר בהישג דיפלומטי. "בחירתי היא הכרה ביכולתה של ישראל והערכה לתרומתה לעולם בניצול יעיל של משאבים ולצורך בהתמודדות עם רעב, ביטחון מזון ומחסור במים. כל זאת באמצעות החדשנות הטכנולוגית והניסיון הישראלים", אמר.

פסלי ענק של דגים העשויים מבקבוקי פלסטיק שהוצבו בעיר ריו דה ז'נרו, ברזיל, לרגל ועידת כדור הארץ ("ריו+20") הנערכת בעיר, יוני 2012. רויטרס
ישראל תציג פרויקטים שונים של חקלאות סביבתית וטכנולוגיות מים. מיצב מבקבוקי פלסטיק על חופה של ריו/רויטרס

הוועידה, המכונסת לציון 20 שנה לוועידת כדור הארץ הראשונה, מוקדשת לנושאי איכות הסביבה, פיתוח בר קיימא וכלכלה ירוקה. היא נפתחה אתמול בריו דה ז'נרו - שם נערכה גם הוועידה הקודמת - ובסופה צפויים לחתום נציגי המדינות על הצהרה שאמורה לקבוע יעדים לפיתוח בר-קיימא בתחומים שונים, בהם ביטחון תזונתי לכל תושבי העולם, מים ואנרגיה.

עם זאת, לנוכח ביקורת מארגוני סביבה על היעדרותם של נושאים הרי גורל ולוחות זמנים מחייבים מטיוטת ההודעה הסופית, מסתמן כי זו תישאר בדמות הצהרת כוונות בלבד שאינה מספקת את הפעילים הירוקים המשתתפים בוועידה.

מתכוננים למהלכים פלסטינים

ישראל, שנחשבת אחת המדינות המובילות בעולם בתחום המים, החקלאות הסביבתית והקיימות?, גילתה עניין רב בוועידה, ובמשרד החוץ הדגישו כי מדובר בהזדמנות להפגין לעולם עשייה ישראלית יוצאת דופן בתחומי הסביבה, המים, החקלאות, הסיוע ההומניטרי והפיתוחים הטכנולוגיים בנושאים אלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נואם בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
הקהילה היהודית בברזיל הפגינה בשולי הוועידה על השתתפותו של נשיא אירן. אחמדינג'ד בעצרת האו"ם בניו יורק/רויטרס

המשלחת הישראלית לוועידה גובשה על ידי המשרד להגנת הסביבה, והיא כוללת נציגים ממשרד החוץ, התמ"ת, החקלאות, וכן מומחי אקדמיה, ונציגי ארגונים סביבתיים חוץ ממשלתיים. במקביל לעצרת הכללית, בה צפוי ארדן לנאום היום (חמישי), יקיימו אנשי המשלחת הישראלית אירועים צדדיים, בהם בין היתר יציג אגף הסיוע הבינלאומי במשרד החוץ (מש"ב) פרויקטים שונים של חקלאות סביבתית במדינות מתפתחות, וביתן ישראלי של משרד התמ"ת יציג את פיתוחי ישראל בתחום הקלין-טק, בדגש על טכנולוגיות מים והשקייה.

עם זאת, הניסיון הישראלי מלמד כי בעבר ניצלו פלסטינים וחלק ממדינות ערב את הבמה בפורומים בינלאומיים שונים בנושאי סביבה במים כדי להוביל מהלכים ביקורתיים נגד ישראל, ולקדם טענות בנושאי טיפול במים ושפכים בגדה המערבית.

גם השנה, על רקע המהלכים החד צדדיים של הפלסטינים בזירה הבינלאומית, עלה חשש כי הרשות תבקש לנצל את הוועידה כדי לשדרג את מעמדה באו"ם, אולם בסופו של דבר החליט יו"ר הרשות, אבו מאזן, שלא להגיע לוועידה. בישראל נערכו גם לפרובוקציות פלסטיניות, והמשלחת הונחתה להדגיש את הפנים החיוביים של העשייה הבולטת בתחומי איכות הסביבה, המים, המאבקים הסביבתיים.

ועידת כדור הארץ נפתחה: בשורה "חלשה" לסביבה

לפניות לכתבת - tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully