וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה מתרחבת: פעולות תג מחיר

ליאור אלפרוביץ'

20.6.2012 / 9:45

אחד מן הפתגמים המוכרים קובע כי "כל ישראל ערבים זה לזה". כלומר, עם ישראל משול לגוף אורגני שלם המורכב מסך כל פרטיו. לפיכך שלמותו של הגוף תלויה בעליל בתפקודו של כל פרט ופרט. ואם כך הדבר, מעבר לעבירה על החוק ולפגיעה ברגשות המוסלמים, אפשר לראות בפעולותיהם של קובעי תגי המחיר השונים משום פגיעה בגוף היהודי כולו. והכוונה לפגיעה פיזית ממש, מפני שהן חושפות אותנו לסכנת פגיעה נוספת בבתי הכנסת ובמרכזי הקהילות היהודיות בעולם.

* * *

בפתח הדברים כדאי להבהיר כי פעולות מעין אלו, מעבר לנזק המיידי הנגרם למוסדות דת ולרכוש של חפים מפשע, שהוא כשלעצמו מנוגד לכל ערך יהודי הלכתי ומוסרי, הן גם פגיעה במפעל ההתיישבות ופגיעה באושיות היסוד של הדמוקרטיה, המבוססת על ההנחה שלפיה המדינה היא הסמכות האלימה הלגיטימית היחידה. כלומר, מעשה תג מחיר, בשל הנסיבות שבהן הוא נעשה, הוא לא פחות מאשר מרד המבקש לקעקע את שלטון החוק.

הניזוקים המיידיים מהפעולות הם אנשי המסגדים, בעלי הנכסים ותושבי המקום שבו נעשה הדבר. המעגל השני כבר שייך לשכנים היהודים שמואשמים, מטבע הדברים, כי מקרבם יצאו המזיקים, וכך מושחרת קהילה שלמה. המעגל השלישי הוא מדינת ישראל כולה, ששוב מצטיירת בצבעים קודרים של אפליה ושל פגיעה על רקע דתי. ולבסוף, גם יהדות העולם חשופה עתה לפעולות תגמול מצד גורמים מוסלמיים, שימצאו בכך אמתלה לפגיעה ביהודים.

על ממשלת ישראל מוטלת אפוא חובה לעצור את הפעולות הללו משום שהן גם פגיעה בריבונותה של הממשלה הנבחרת ופגיעה באופייה הדמוקרטי של המדינה, והן גם סכנה לביטחונן של הקהילות היהודיות בתפוצות, שממשלת ישראל מחויבת, אף אם בעקיפין, לשלומן.

* * *

בלי לגרוע דבר מהאמור לעיל ובלי להעמיד את הדברים במשוואה אחת, ראוי לציין כי אך לפני שבועות ספורים בית הכנסת במעלה מכמש ספג גם הוא פעולת תג מחיר, אך הפעם מהצד הפלשתיני. למרבה הצער, האירוע החמור לא זכה להתייחסות ניאותה, כפי שזכה, ובצדק, האירוע בכפר ג'בע. המקרה במעלה מכמש מתווסף לשורה ארוכה של מעשי התנכלות מצד מוסלמים ופלשתינים לאתרים יהודיים מקודשים. בתי קברות ובתי כנסת הפכו מזמן ליעד בעבור קנאים מוסלמים. חבל שהרגישות שלנו מתחדדת רק כלפי פנים.צריך להותיר את כל מוסדות הדת מחוץ למעגל האיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully