וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה שבוע שני של עליות עקב ציפיות להתערבות בשווקים

נמרוד הלפרן

15.6.2012 / 23:46

מדד S&P 500 עלה שבועיים ברציפות - בראשונה מאז אפריל ■ פייסבוק קפצה השבוע ביותר מ-10% - שבוע חיובי ראשון מאז ההנפקה

בורסות וול סטריט נסגרו בעליות, ומדד S&P 500 השלים שבוע חיובי שני ברציפות - עלייה דו-שבועית ראשונה מאז אפריל. זאת על רקע הערכות כי בנקים מרכזיים בעולם ינקטו במהלך מתואם לייצוב השווקים ומניעת מחנק אשראי, במקרה שתוצאות הבחירות שייערכו ביוון ביום ראשון יגרמו לתוהו ובוהו בשווקים.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעליה של 0.9%; מדד S&P 500 טיפס ב-1% בדרכו לעלייה שבועית של 1.3% - שבועי חיובי שני ברציפות; מדד נאסד"ק הוסיף 1.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.59%.

לקראת הבחירות ביוון: צפי להזרמת נזילות גלובלית

בנקים מרכזיים של הכלכלות המובילות בעולם נערכים לנקוט בצעדים לייצוב השווקים הפיננסים ולמניעת מחנק אשראי, במקרה שתוצאות הבחירות ביוון ביום ראשון יגרמו לתנודות חריפות בשווקים, אמר אתמול גורם בכיר בקבוצת 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) לסוכנות הידיעות רויטרס. "הבנקים המרכזיים נערכים למהלך מתואם להזרמת נזילות", אמר הגורם, שדבריו אושרו על ידי גורמים נוספים ב-G20. בשבוע הבא צפויים ראשי G20 להיוועד במקסיקו, ולפי ההערכות ידונו המנהיגים בשיתוף פעולה גלובלי לבלימת המשבר.

המשקיעים צפויים לעקוב מקרוב אחרי תוצאות הבחירות שיתקיימו ביוון ביום ראשון הקרוב, אשר עשויות להוביל לכך שיוון תהפוך למדינה הראשונה שפורשת מגוש היורו. הבחירות החוזרות נערכות לאחר שתוצאות בחירות שהתקיימו ב-6 במאי חיזקו את המפלגות המתנגדות לצעדי הצנע להם התחייבה ממשלת יוון בתמורה לסיוע בינלאומי בהיקף של 240 מיליארד יורו (301 מיליארד דולר). "אנחנו נמצאים בשלב ההמתנה לבחירות ביוון", אמר ברנר דילטר, נשיא חברת אלטימיאו אסט מנג'מנט, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אם יוון תישאר בגוש היורו, יש לצפות להתאוששות חדה בשבוע הבא. האירועים באירופה הם כעת מקור הדאגה העיקרי של ארה"ב", הוסיף.

ניאל פרגוסון: אם יהיה "רגע ליהמן ברדרס" במשבר באירופה - הוא יתרחש בשבוע הבא"

ההיסטוריון הכלכלי ניאל פרגוסון, פרופסור באוניברסיטת הרווארד, העריך הבוקר בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג כי יתכן שהרגע המקביל לקריסת ליהמן ברדרס במשבר גוש היורו מתקרב מאחר שהבחירות שיתקיימו ביוון ביום ראשון מאיימות לערער את היציבות באירופה.

"אם הולך להיות 'רגע ליהמן' במשבר הוא יהיה בשבוע הבא", אמר פרגוסון, אשר הוסיף כי מאבק הכוחות בין אתונה לברלין הוא בבחינת מבחן של מי יישבר ראשון, אשר לא יוכרע עד שיתבררו יחסי הכוחות בפרלמנט של יוון בעקבות הבחירות.

"בשלב זה, לא ברור מי ימצמץ ראשון. לפי הערכתי, בסופו של דבר שני הצדדים ימצמצו קצת. מדובר במקבילה הפיננסית של משבר הטילים בקובה. והמקבילה לטילים היא משיכה המונית של פקדונות מהבנקים, דבר שאפילו הגרמנים לא יהיו חסינים לגמרי מפניו. לא שצפויות משיכות המוניות מהבנקים בגרמניה, אבל ההשפעה של משיכת פקדונות מבנקים ברחבי דרום אירופה תורגש מבחינת כלכלית. קובעי המדיניות בגרמניה יודעים זאת; אבל הם נאלצים לומר דבר אחד למצביעים שלהם, ואילו באופן פרטי לומר למנהיגי אירופה דברים אחרים".

פרגוסון אמנם נותר אופטימי לגבי הסבירות כי יוון תישאר בגוש היורו, וכי מנהיגי אירופה יצליחו להגיע להסכם גם לאחר הבחירות ביוון, אולם הזהיר כי אין לתלות יותר מדי אמון בבנקים המרכזיים. בדבריו, התייחס פרגוסון לעליות החדות שנרשמו אתמול בשווקים בעקבות השמועות על מהלך מתואם של הבנקים המרכזיים בעולם, ואמר: "בסופו של דבר, הבנקים המרכזיים אינם יכולים לעשות זאת רק בכוחות עצמם. אני חושב שההנחה של השווקים כי ניתן לתקן את המצב בעזרת סבב נוסף של הרחבה כמותית או מה שזה לא יהיה, איננה ריאלית, מכיוון שלא מדובר עוד רק בעניין של נזילות. מדובר בכושר הפירעון של ממשלות ושל בנקים".

ארה"ב: מקרו מאכזב וציפיות להרחבה כמותית

התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה במפתיע בחודש מאי, בטחון הצרכנים נסוג לרמתו הנמוכה ביותר בשנת 2012, ומדד פעילות הייצור של מדינת ניו יורק צנח לשפל של שבעה חודשים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד בחודש יוני לרמה של 74.1 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר - לעומת רמה של 79.3 נקודות בחודש מאי, לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 77.5 נקודות.

התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בחודש מאי ב-0.1% לעומת החודש הקודם, לאחר זינוק של 1% באפריל, מסר היום הבנק הפדרלי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.1% לאחר גידול של 1.1% שעליו דווח במקור באפריל. לעומת חודש מאי 2011 גדלה התפוקה התעשייתית ב-4.7%. ניצול כושר הייצור ירד בחודש שעבר לרמה של 79% לעומת 79.2% בחודש אפריל.

מדד פעילות הייצור של מדינת ניו יורק (מדד אמפייר סטייט) צנח בחודש יוני לרמה של 2.3 נקודות - שפל של שבעה חודשים - לעומת רמה של 17.1 נקודות בחודש מאי, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 12.8 נקודות. מדד גבוה מאפס משקף צמיחה בפעילות הייצור, ואילו מדד שלילי מצביע על התכווצות הפעילות. הפעם האחרונה בה ירד מדד אמפייר סטייט מתחת לאפס היתה בחודש אוקטובר.

בה בעת, הולכות וגוברות ההערכות כי הבנק הפדרלי בארה"ב ינקוט בצעדים נוספים לעידוד צמיחת הכלכלה האמריקאית, ובראשם הארכת משך "מבצע טוויסט", בעקבות נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו באחרונה בארה"ב. "אמנם אנו ממשיכים להעריך כי לא צפויה הודעה על תוכנית הרחבה כמותית שלישית במספר בישיבת הריבית של הבנק הפדרלי בשבוע הבא, אך הסיכויים לכך שהבנק המרכזי יאריך את משך 'מבצע טוויסט' הולכים וגוברים עם כל נתון מקרו שמתפרסם", כתב אתמול דן גרינהאוס, האסטרטג הגלובלי הראשי של הברוקראז' BTIG, בדו"ח למשקיעים. "מבצע טוויסט", שבמסגרתו ממיר הבנק המרכזי אג"ח קצרות טווח באג"ח ארוכות טווח, אמור להסתיים בסוף החודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מניות במוקד

ענקית התוכנה מיקרוסופט תרכוש את הרשת החברתית יאמר (Yammer) תמורת 1.2 מיליארד דולר, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". רכישת יאמר תסייע למיקרוסופט להשתלב בתחום החם של רשתות חברתיות לארגונים, ובתחום הרשתות החברתיות בכלל שבו אין לה כיום דריסת רגל משמעותית.

פייסבוק מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם, משלימה עלייה שבועית ראשונה מאז הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) בחודש שעבר, לאחר שרשמה ירידות במשך שלושה שבועות ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully