וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תשיב לפלסטינים מאות דונמים שהופקעו מהם

יהושע בריינר

15.6.2012 / 6:00

בהחלטה נדירה הודיעה המדינה לבג"ץ, אשר דן בעתירה בנושא, כי תחזיר 590 דונמים צפונית לרמאללה שהופקעו מתושבי האזור במהלך שנות ה-90' בכדי להקים כביש, שלא נסלל לבסוף

בצעד חריג הודיעה אתמול (חמישי) המדינה לבג"ץ כי תשיב לפלסטינים 590 דונמים צפונית לרמאללה, לאחר שאלה הופקעו מהם לטובת סלילת כביש. מדובר בהחלטה נדירה של מערכת הביטחון, שמשיבה לפלסטינים קרקעות שהופקעו מהם במהלך שנות ה-90, עליהם תוכנן להיסלל כביש שיחבר את אזור גוש טלמונים שבבנימין לכביש 443 ובכך לקצר את הדרך לירושלים.

בשנת 2010 עתרו לבג"ץ בעלי הקרקע תושבי הכפרים עין עריק, דיר אבזיע וביתוניא, באמצעות ארגון "יש דין", בדרישה להשיב לידיהם את הקרקעות שהופקעו, וזאת לאחר שהמדינה הודיעה כי לא תסלול את הכביש שאמור היה לחבר את ההתנחלויות דולב וטלמון אל כביש 443.

אזור האדמות שיושבו לפלסטינים

בעתירתם דרשו תושבי הכפרים להשיב לידיהם את האדמות שכן הפקעתם מהווה הפרה של דיני הכיבוש, כהגדרתם. "למעלה מעשר שנים, כאבן שאין לה הופכין, מנועים אנשי הכפרים מלהגיע לאדמות שהיו בבעלותם לפני מועד ההפקעה", נכתב בעתירה, "מנועים הם מלעשות שימוש באדמות אלה לחקלאות, מרעה, מעבר, פיתוח וטיפוח חייהם. הגיעה העת לומר די".

במקביל לתשובת המדינה לבג"ץ על השבת האדמות לפלסטינים, פרסם ראש המנהל האזרחי, תת אלוף מוטי אלמוז, צו המבטל את הפקעת מאות הדונמים. "מדובר בהחלטה תקדימית המהווה נקודת ציון חיובית במאבק נגד שימוש בלתי חוקי באדמות פלסטיניות בגדה המערבית", אומר עורך הדין שלומי זכריה המייצג את הפלסטינים מטעם ארגון "יש דין", "יש לברך על החלטת ראש המנהל האזרחי להשיב אדמות שהופקעו כאשר אין כוונה לממש את מטרת ההפקעה, ולקוות כי שאר השימושים הבלתי חוקיים שנעשים באדמות הפלסטינים על ידי רשויות הצבא והמדינה יפסקו גם הם".

לפניות לכתב - joshjosh@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully