וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דברי מיכאלי הולמים תקופה חשוכה ונובעים מבורות"

14.6.2012 / 14:48

בקהילה הגאה גינו את דברי ח"כ אנסטסיה מיכאלי, לפיהם ההומואים הם "מסכנים שיתאבדו בגיל 40", והזמינו אותה להידבר: "היא נראית אשה אינטיליגנטית, בטוחים שדעותיה ישתנו"

מגד גוזני

(ההקלטה מתוך התוכנית "מה בוער" עם רינו צרור)

"למילה יש כוח בלתי רגיל. התבטאויות הסוג הזה הן הרסניות ומתאימות לתקופות חשוכות", כך הגיבו היום (חמישי) בארגונים השונים של הקהילה ההומו-לסבית להתבטאויותיה של חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי הבוקר בכנסת, לפיהן "רוב ההומואים זה חבר'ה שעוברים חוויה של הטרדות מיניות בגיל צעיר וזה הולך ומידרדר. הגיע הזמן לבדוק מאיפה לערוץ 10 יש זכות לעשות תכניות עם תוכן כזה. ילדים שלי רואים שזה נחמד ללבוש חצאיות ולהיות הומואים. יש לשתף פעולה עם אותם הומואים כי הם מסכנים, בסוף הם מתאבדים בגיל 40 זה אותם חבר'ה שרוצים להיות נשים והם נשים". ראשי הארגונים הזמינו את חברת הכנסת מיכאלי לבקר במשרדיהם ולקיים דיאלוג פתוח בנושא. "אנו בטוחים שבעקבות זאת דעותיה ישתנו", אמרו.

עם זאת, סירבו בארגונים להשתמש במילים חריפות על מנת להביע זעזוע מדבריה של חברת הכנסת. "בניגוד למיכאלי, אני רואה עצמי כבעלת אחריות חברתית, ולא יכולה להתבטא בצורה קשה", אמרה אירית צביאלי-אפרת, מנכ"לית ארגון חוש"ן, מרכז החינוך של הקהילה הלהט"ב בישראל. "כואב לי לשמוע שנבחר ציבור, שיש לו נגישות תקשורתית כל כך גדולה - אלה הדעות שהוא משמיע. חבל שאלה הקולות שנשמעים בישראל 2012, שמציגה את עצמה כמדינה פתוחה ופלורליסטית".

ח"כ מיכאלי: "רוב ההומואים הוטרדו מינית בילדותם"

חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי במסיבת סילבסטר במלון שרתון תל אביב, דצמבר 2011. שי אוקנין
"חבל שאלה הקולות שנשמעים בישראל 2012, שמציגה את עצמה כמדינה פתוחה ופלורליסטית". ח"כ אנסטסיה מיכאלי/שי אוקנין

"אני אשמח שאנסטסיה מיכאלי תבוא למפגש של חוש"ן ותנהל דיאלוג פתוח בין דעותינו לדעותיה", הוסיפה צביאלי-אפרת הוסיפה, "זה בדיוק מה שחושן עושה - מקיים דיאלוג. אני שומעת אצלה הרבה חוסר היכרות עם התחום. היא נראית לי אישה אינטליגנטית ואני לא יודעת מתי בפעם האחרונה היא ניהלה שיחה עם מישהו מהקהילה. אני בטוחה שלאחר מכן דעותיה ישתנו".

"אמירות מנותקות מהמציאות"

גם בעמותת איג"י, ארגון הנוער הגאה, גינו את דבריה של מיכאלי. "מפתיע ומאכזב שבישראל 2012 נבחרי ציבור מגיבים בצורה שמתאימה לתקופות חשוכות, שאינן מתאימות למציאות", אמר המנכ"ל, אבנר דפני. "ההתבטאות של חברת הכנסת מיכאלי מעידה על בורות עמוקה באשר לקהילה הגאה, מעבר להומופוביה שהיא מציגה".

דפני התייחס להשפעת הדברים על בני נוער. "הקושי שצעירים נתקלים בו בנוגע לזהות המינית שלהם נובע בעיקר מתפיסת החברה אותם. אני חושש לחשוב מה יקרה עם נערים שייחשפו לאמירות שלה ועלולים להביא אותם למקומות עוד יותר קשים מול עצמם. בימים בהם סובלים בני ובנות נוער מהצקות וקריאות גנאי יומיומיות במסגרות החברתיות והלימודיות שלהם, והמילה 'הומו' נזרקת כגנאי, אנו רואים בחומרה רבה את דבריה של חברת הכנסת".

חן לנגר, דובר אגודת ההומואים והלסביות, אמר בעקבות הדברים כי "האגודה למען הלהט"ב מגנה בחריפות את דבריה של חברת הכנסת מיכאלי. האמירות שהשמיע חברת הכנסת מנותקות מהמציאות ומהוות עוול לאוכלוסייה גדולה, הנמצאת בכל השכבות ובאה מכל המעמדות. אנו מזמינים את חברת הכנסת לסיור במשרדי האגודה ולפגישה עם נציגי הקהילה הגאה, שלאחריו לא יהיה לה מנוס מלהתנצל על כך שנאמרו".

"דוגמה אישית מזעזעת להתנהגות של עובד ציבור"

גם חבריה של ח"כ מיכאלי למשכן מיהרו לגנות את הדברים הקשים שהטיחה בחברי קהילת הלהט"ב. ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "האמירה שנאמרה אתמול באחת מוועדות הכנסת, שרוב ההומואים הם מסכנים שעברו הטרדות מיניות בגיל צעיר וצפויים להתאבד עד גיל 40 היא אמירה אומללה, חשוכה ותלושה מהמציאות".

ח"כ נינו אבסדזה (קדימה), יו"ר השדולה למאבק בהומופוביה, אמרה כי "חברת הכנסת מיכאלי במקור מסנט פטרבורג שם לאחרונה נחקק חוק אנטי ליברלי האוסר להביע הומוסקסואליות בפומבי, לכן אולי ניתן להבין מאיפה עולות הדעות החשוכות והעתיקות של אותה מחוקקת. אותה חברת כנסת שמדברת על חינוך, בחצי שנה האחרונה מהווה דוגמה אישית מזעזעת להתנהגות של עובד ציבור ומתנהגת בחוסר סבלנות לזולת ובאי קבלת השונה". אבסדזה הוסיפה כי זו "התנהגות הפוכה מרוב ההומוסקסואלים שאני מכירה, במקרה כולם מעל גיל 40, מאושרים, משרתי מילואים הנושאים בנטל, שגם מייסדים משפחות מאושרות למופת ומחנכים את ילדיהם על סובלנות ואהבת האדם והשונה. דבריה הם ההוכחה לחשיבות המשך קיומו של מצעד הגאווה. וביחס לערוץ 10 אני מזמינה את ח"כ מיכאלי לצפות בתוכנית שבטוח לא תרגיז אותה – 'היפה והחנון'".

ניצן הורוביץ בוועדה לפתרון בעיית העובדים הזרים, מאי 2012. מגד גוזני
"לא בחרתם בי לכנסת כדי לבזבז את הזמן על דבר ההבל היומי של איזה הזוי או צעקן. יש לי עבודה". ח"כ ניצן הורוביץ/מגד גוזני

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה אף היא לדברים והוסיפה כי "לא רק ההומואים, כל אזרחי המדינה עוברים כבר כמה שנים הטרדה קשה מנוכחותה של אנסטסיה מיכאלי בחיים הציבורים. אנחנו צריכים להיות מאושרים שערוצים בטלוויזיה נותנים במה לקהילה הגאה - ללא מעט מפלגות בכנסת יש מה ללמוד בתחום".

גם חברה לסיעה, ח"כ ניצן הורוביץ, הומוסקסואל מוצהר, הגיב בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו לדברים: "אה כן, ולמי ששאל כאן מה התגובה שלי על אנסטסיה מיכאלי/נסים זאב/יוליה שמאלוב... – חברים, לא בחרתם בי לכנסת כדי לבזבז את הזמן על דבר ההבל היומי של איזה הזוי או צעקן. יש לי עבודה. חשוב שנציג תכניות מסודרות ופתרונות רציניים, ולא נקפוץ על כל שטות וכל כותרת של אוויל כזה או אחר".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה כי "דבריה של ח"כ אנסטסיה מיכאלי נאמרו על דעתה האישית ואינם מייצגים את עמדת ישראל ביתנו".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully