וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בצה"ל: "צלף פלסטיני מאיים על יישובי הדרום"

15.6.2012 / 0:03

שלושה אירועי ירי בשלושת הימים האחרונים מדרום רצועת עזה לעבר כוחות צה"ל וחקלאים מעלים באוגדת עזה את החשד שמדובר באותו צלף: "הוא מפגין דיוק רב ממאות מטרים, זה מטריד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה גדי וינסטוק)

מגמה מדאיגה: באוגדת עזה מודאגים משורת אירועי ירי צלפים שאירעו בעת האחרונה בדרום רצועת עזה, המכוונים לפגוע בכוחות צה"ל הנעים לאורך גדר המערכת והחקלאים העובדים בשדות סמוכים לגדר. רק אתמול בבוקר (חמישי) נפתחה אש לעבר טרקטור שעבד באזור קיבוץ ניר עוז, וכתוצאה מהירי נפגע הטרקטור והנהג ניצל בנס. מצבו מוגדר קל מאוד.

האירוע שהתרחש אתמול הוא האירוע השלישי מסוגו בשלושת הימים האחרונים, כאשר לפני כיומיים ירה צלף פלסטיני בשני אירועים שונים לעבר חיילי צה"ל שנעו לאורך הגדר. באחד המקרים נפגעה שמשה קדמית של ג'יפ בו נסע מפקד פלוגה, ולמרבה המזל החיילים יצאו ללא פגע. בצה"ל מעריכים כי מדובר באותו צלף בכל אחד מהאירועים. קצין בגזרה התייחס לאירועי הירי האחרונים וטען כי מדובר בתופעה חדשה שמתגברת לאחרונה, אך לא ידע לאשר שמועות לפיהן מדובר בצלף שהגיע לתוך הרצועה מבחוץ, דרך המנהרות בציר פילדלפי.

לדבריו של הקצין, הצלף הפלסטיני מנסה להערים גם על אנשי חמאס שמפטרלים בשטח כדי לאתר את היורים. הקצין הדגיש כי "הצלף הפלסטיני מפגין דיוק רב. הוא יורה ממרחק של מאות מטרים משטחים בנויים ואנחנו צריכים להגביר ערנות ודריכות מול ירי הצליפה, שהופך לתחום מאוד מטריד". הקצין הוסיף כי לעומת העלייה במקרי הירי ישנה ירידה בשיגורי פצצות מרגמה מכיוון רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully