וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תרכוש מסוקים מחברה רוסית התומכת בסוריה

14.6.2012 / 4:39

לאחר שהפנטגון הודיע כי בכוונתו לרכוש 10 מסוקי קרב נוספים מחברת "רוסובורונקספורט" עבור צבא אפגניסטן, הזהיר סנטור רפובליקני כי החברה "מאפשרת את הרצח ההמוני בסוריה"

הפנטגון הודיע הלילה (חמישי) לקונגרס האמריקאי על תכניתו לרכוש מסוקים נוספים עבור צבא אפגניסטן מהחברה הרוסית "רוסובורונקספורט", שהוגדרה על ידי סנטור אמריקאי כ"מאפשרת את הרצח ההמוני בסוריה". דוברת מחלקת ההגנה האמריקאית, הסבירה כי הפנטגון הזמין מוקדם יותר השנה שני מסוקים מסוג "מי-17" כדי להחליף כלי טיס שהתרסק, ובימים האחרונים הוחלט לממש אופציה לרכישת 10 מסוקים נוספים שיחליפו כלי טיס אפגני מיושן.

העלות הכוללת של העסקה לרכישת 12 המסוקים, הכוללת הרכבה וחלקי חילוף, היא כ-218 מיליון דולרים. הרכישה המדוברת היא חלק מחוזה שחתם הפנטגון עם החברה הרוסית בחודש מאי בשנה שעברה. במקור, על פי החוזה שנחתם בין הצדדים, ארה"ב תרכוש 21 מסוקים, עם אופציה ל-12 נוספים, בעלות כוללת של 550 מיליון דולרים.

כאמור, הסנטור הרפובליקני ג'ון קורנין, הגדיר את החברה הרוסית כ"מאפשרת את הרצח ההמוני בסוריה". במכתב ששיגר לשר ההגנה האמריקאי ליאון פנטה השבוע, כתב קורנין: "אני מוטרד עמוקות מכך שהפנטגון עושה, במודע, עסקים עם חברה המאפשרת זוועות המוניות". דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר בתגובה לדברים כי "לא מדובר רק באיזה כלי אתה טס או היכן הוא יוצר, העניין הוא מה אתה עושה איתו, נכון?". קירבי הסביר כי המהלך לרכישת המסוקים חשוב ביותר עבור פיתוח יכולות חיל האוויר של אפגניסטן, שהרי בסוף השנה הבאה מסתיימת המשימה של כוח הביטחון הבינלאומי במדינה.

"התעמתנו עם הרוסים שיפסיקו את משלוחי הנשק לסוריה"

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה ביום שלישי כי ארה"ב מודאגת מכך שיתכן שרוסיה שולחת מסוקים לסוריה ומחמשת את משטר אסד. "התעמתנו עם הרוסים כדי שיפסיקו את משלוחי הנשק לסוריה. הם אמרו שאין מה לדאוג", אמרה קלינטון במסגרת אירוע חגיגי לציון עשור ל"פורום סבן לדמוקרטיה", בו השתתף גם נשיא המדינה, שמעון פרס.

קלינטון ציינה כי הרוסים טענו שהנשק אינו קשור לפעולות של המשטר בתוך המדינה, אך הכריזה כי טענתם אינה נכונה. "אנו מודאגים מהמידע שהגיע לאחרונה על כך שמסוקי תקיפה נמצאים בדרך מרוסיה לסוריה, דבר שיגרום להסלמת הקונפליקט באופן דרמטי", ציינה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully