וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רווקים/רווקות אוהבי חיות" בפייסבוק: לא עוד פאבים ואתרי היכרויות

כרמי צדוק

18.6.2012 / 12:10

לאורית ברוך, רווקה בת 34, נמאס להכיר גברים באינטרנט או בפאבים, אז היא הקימה קבוצת פייסבוק לפנויים-פנויות אוהבי חיות. הם מטיילים עם חיות המחמד, ומקווים למצוא אהבה

"התחושה כיום היא שאנשים מכירים בצורה די מאולצת, לדוגמה אתרי ההיכרויות. לעומת זאת, היכרות דרך חיות מחמד יוצרת מצב טבעי, כמו בטיול עם הכלב, כשמתחילים לדבר עם מישהו בלי תחושת ה'נואשות'", אומרת אורית ברוך, רווקה תל אביבית בת 34, בוגרת תואר שני במנהל עסקים, מקימת הקבוצה רווקים/רווקות אוהבי חיות בפייסבוק, המונה נכון להיום (18 ביוני 2012) 1,150 חברים הנפגשים כמה פעמים בחודש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיחות לרוב מתחילות בשאלה "בן כמה הכלב?". אורית ברוך, מייסדת הקבוצה, וכלבתה זואי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נוכחות הכלבים שוברת מיד את הקרח"

"מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי כלב", מתארת אורית איך הכל התחיל, "לפני שנה אימצתי את זואי, וזו היתה תחילתה של משפחתיות מופלאה. ערב אחד טיילתי איתה, וכרגיל התקבצנו כמה בעלי כלבים, וקשקשנו. מישהי אמרה שנחמד לדבר ככה עם הכלבים מסביב. באותו רגע צץ לי רעיון, חזרתי הביתה, נכנסתי למחשב והקמתי את הקבוצה".

"לרווקים לא נוח לצאת לאירועי פנויים/ות", היא אומרת, "כי יש בזה הודאה בבדידות ובחיפוש זוגיות, מה גם שקיימת תפיסה שלאירועים האלה מגיעים אנשים לא איכותיים. בפעילויות הקבוצה מגיעים עם הכלבים, ונוכחותם שוברת מיד את הקרח. כך שלאנשים איכותיים נוח להגיע, והם גם יודעים שגם כל השאר אוהבים חיות". פעילויות הקבוצה כוללות מפגשי אילוף, פיקניקים, טיולי כלבים, ימי התנדבות ועוד. תחילה הכלבים במרכז, והשיחות מתחילות בשאלות 'בן כמה הכלב?' ו'מאיזה גזע הוא?', אחר כך נוצר איזון ונרקמת התעניינות באנשים. כעבור מפגש-שניים, קל יותר להגיע למפגשים, כי נוצר גיבוש. "עם הזמן גם ההתכתבויות בפורום הקבוצה מגיעות לרמות מאוד אישיות", אומרת אורית.

באופן טבעי, לטיולים מגיעים עם כלבים, אבל המפגשים מיועדים לאוהבי כלל בעלי החיים, גם לאלה שכלל אין ברשותם בעל חיים. "אין מטרה ליצור הפרדה וגם אין טעם. למה שבעל כלב לא יכיר בעלת חתול? מה שחשוב זה שלאנשים תהיה אופציה להכיר מישהו בעל עניין משותף".

"איכס, קח את הכלבה לחדר אחר"

חברי קבוצת "רווקים/רווקות אוהבי חיות" בטיול במערת אצבע הכרמל. איתי פרנקו, ספק 500
"מי שיש לו רגישות לבעלי חיים זה בדרך כלל אדם שלא מרוכז בעצמו". טיול הקבוצה באצבע הכרמל/ספק 500, איתי פרנקו

אלון בן משה, בן 37, יועץ תאורה לעשירון העליון מהרצליה, חבר הקבוצה, שמע עליה לראשונה דרך חבר: "הוא סיפר לי שיש קבוצה מדליקה, ובעקבות ניסיון רב (ומר) שהיה לי עם בחורות שלא אהבו את הכלבה שלי, החלטתי להצטרף. בעבר, אחרי כמה פגישות הגענו הביתה, הן ראו את הפוינטרית שלי, ואמרו, איכס, קח את הכלבה לחדר אחר, ואני לא חשבתי פעמיים, ופשוט חתכתי את הפגישה".

נטע מדמון, בת 34 מרחובות, עובדת הוראה עם נוער בחינוך מיוחד, חברה בקבוצה, עברה גירושים לא צפויים, וחזרה לסטטוס "רווקה" כעבור 12 שנות זוגיות. "חברה טובה אמרה לי שמלבד האופציה של אתרי היכרויות, יש גם קבוצת טיולים עם בעלי חיים. בהסכם הגירושים שלי ויתרתי על הכלבה לטובת הבעל, והקבוצה מאפשרת לי שוב להיטען באהבה של היצור המדהים הזה. חוץ מזה, מי שיש לו רגישות לבעלי חיים זה בדרך כלל בנאדם שלא מרוכז בעצמו, אלא עירני לסביבה, כזה שרואה כלב משוטט ועוזר לו. החומריות בעולם חוגגת, והאנשים פה באים דווקא ממקום של עשייה ותרומה. בכל טיול פוגשים 30-40 אנשים איתם יוצרים קשר בכיף ובלי פוזה", מספרת נטע, "אני אישית אוהבת את הצחוקים, ההליכה בנחל, אלתור המדורה. בטיולים האלה כולם משדרים על אותו גל".

"באתרי היכרויות זה כמו שוק בשר"

אלון בן משה עם הכלבה בטיול של "רווקים/רווקות אוהבי חיות". ספק 500
"העולם שלי הצטמצם ל'עבודה-לימודים-בית', ופה נפתח לי מקום להכיר אנשים מהסוג שאני אוהב". אלון בן משה/ספק 500

"יצאתי חודש עם מישהי מהקבוצה", מספר איתי פרנקו, בן 35 מרמת גן, עובד בתחום התקשורת, "לא היתה התאמה, אבל נשארנו חברים טובים. חוץ מזה, יצאתי לכמה דייטים. בטח אמצא מישהי מתוך אלף ומשהו החברים בקבוצה, כי ברגע שיש מכנה משותף של אהבה לכלבים ולטיולים, זה כבר בסיס מצוין להיכרות. איתי אומר שבמסיבות או בפאבים מחפשים משפט פתיחה כדי להתחיל לדבר, אבל "כשיש כלבים באיזור, מתפתחת שיחה בלי לתכנן משפטי פתיחה. הכלבים חברותיים גם בלי להכיר, וזה משפיע עלינו, בני האדם".

נטע עצמה לא יצאה עם מישהו מהקבוצה. "אני צריכה מאוד לרצות מישהו כדי לצאת איתו לדייט", היא אומרת, "כדי שאם זה לא יילך, עדיין אשמח לראות אותו בטיולים. אתה אומר, ניפגש בטיול הבא, ונראה אם הכימיה נמשכת, זה תהליך של חיזור איטי. אני מעדיפה את זה, ומאמינה צריכה להיות חברות טובה שמובילה לאהבה. ככה זה בקבוצה, וברור לי שאמצא את הפרטנר הבא שלי בקבוצה הזאת".

"אם מעוניינים במישהי, יוצרים קשר בפייסבוק באופן פרטי", מוסיף איתי, "זה לא חייב להיות ליד כולם בטיול. באתרי היכרויות זה שונה, כי זה כמו שוק בשר, הרבה פעמים התמונה של הגברת בכלל לא דומה לה כשאתם נפגשים. בקבוצה זה לא דייט מלחיץ, כשהצדדים לא מתנהגים בטבעיות".

"התחלנו להיות חברים מחוץ לטיולים"

יום התנדבות של קבוצת "רווקים/רווקות אוהבי חיות" בכלביית גליל ים. שון אנדרס, ספק 500
יום התנדבות של קבוצת "רווקים/רווקות אוהבי חיות" בכלביית גליל ים/ספק 500, שון אנדרס
טיול של "רווקים/רווקות אוהבי חיות" בפארק יקום, שמורת פולג. טלי ענבר, ספק 500
"כולנו באותה סירה, אז משתפים בדברים שמחים וגם בכואבים". טיול הקבוצה בשמורת פולג - פארק יקום/ספק 500, טלי ענבר

בכל מקרה, גם אם לא נוצרו בינתיים זוגות בקבוצה, נוצרו חברויות. "הרבה מאיתנו בקשר בפייסבוק, בטלפון, והתחלנו להיות חברים מעבר לזה", אומר אלון, "אני בן 37, והעולם שלי די הצטמצם ל'עבודה-לימודים-בית', ופה נפתח לי מקום להכיר אנשים מהסוג שאני אוהב. גם הכלבה שלי מאוד נהנית, וכשאהיה בזוגיות, אני מאמין שעדיין אקח אותה לטיולים".

גם נטע מסכימה שהחברות בין חברי הקבוצה כבר מזמן לא נעצרת בטיולים. "כולנו נמצאים באותה סירה, וכולנו צריכים תמיכה. אני למשל מרגישה את הלבד בסופי שבוע, כי במהלך השבוע אני במרתון. השבוע מישהו הרים טלפון ואמר שהוא זקוק לשיחת עידוד, אז באתי אליו. בקבוצה אנחנו משדרים אותו דבר, מרגישים פתוחים ומשתפים גם בדברים שמחים וגם בכואבים".

רוצים להצטרף לקבוצה?

איתי פרנקו וכלבו בטיול במערת אצבע הכרמל. ספק 500
"אם מעוניינים במישהי, יוצרים קשר בפייסבוק באופן פרטי". טיול באצבע הכרמל. איתי פרנקו/ספק 500

קבוצת הפייסבוק רווקים/רווקות אוהבי חיות פתוחה לרווקים וגרושים בני 25-40 בעלי בעלי חיים וגם כאלו שאין להם, אך מקבלים אותם באהבה, במטרה לקיים מגוון פעילויות יחד ולהכיר אנשים טובים ואיכותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully