וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: בקרוב ייבנה הטלסקופ האופטי הגדול אי פעם

11.6.2012 / 23:40

אור ירוק ניתן לפרויקט הענק, בעלות של 1.1 מיליארד אירו, של בניית הטלסקופ האופטי העצום, שישתמש במראה בגודל של 39 מטרים רבועים. "נחפש היכן יכולים להתקיים חיים"

הפרוייקט לבניית הטלסקופ האופטי הגדול בעולם, בעלות של 1.1 מיליארד אירו, ייצא לדרך לאחר שהארגון המפקח על התהליך, ה-ESO, השיג את תמיכתם של מרבית חבריו. הטלסקופ האירופי העצום, צפוי לשדר תמונה ישירה של כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש, וכאלה החגים סביב השמש, בניסיון לספק תשובה לשאלה האם ישנן צורות חיים אחרות ביקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפילו נוכל לחפש כוכבי לכת חדשים באזורים הניתנים ליישוב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטלסקופ החדשני ישתמש במראה ייחודית בגודל של 39 מטרים, שתספק תמונה של היקום כפי שככל הנראה לא נראה בעבר. למען ההשוואה, הטלסקופים הגדולים ביותר הקיימים היום על פני כדור הארץ מצוידים במראות בגודל שמונה עד עשרה מטרים רבועים. המראה הייחודית המורכבת מ-800 משושי זכוכית, תאסוף אור בכמות הגדולה פי 12 מהטלסקופ האופטי הגדול ביותר שקיים היום.

"נוכל לחפש חיים במקומות אחרים"

"בזכות הטלסקופ, נוכל לצפות בגלקסיות מרוחקות, ובהשפעות של חורים שחורים מאסיביים על הסביבה שלהם" אמר יזובל הוק, מדען בכיר מאוניברסיטת אוקספורד העובד בפרויקט. הוק הוסיף כי "אפילו נוכל לחפש כוכבי לכת חדשים באזורים הניתנים ליישוב, היכן שייתכן ומתקיימים חיים".

המדינות אשר הביעו את הסכמתן לפרויקט, על כל המשמעויות הכלכליות הכרוכות בכך, הן אוסטריה, צ'כיה, גרמניה, הולנד, שוודיה ושוויץ. "ההכרזה היום מהווה צעד חשוב עבור הקהילה המדעית, אך חשוב מכך עבור המסע הבלתי נגמר של המין האנושי לפגישה בצורות חיים אחרות", הוסיף ג'ון וומרסלי, יו"ר המועצה הבריטית למדע וטכנולוגיה.

לקריאה נוספת
היסטוריה: צפו בחללית הפרטית עוגנת בתחנת החלל
"נקודת חן": כוכב נוגה יעבור בבוקר על פני השמש
חיים בחלל? התגלה כוכב לכת "תואם כדור הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully