וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבדקת תקינות המכרז בו זכה ראש העיר בבית שאן

קובי דוד

11.6.2012 / 17:44

ראש העיר ז'קי לוי וארבעה מבני משפחתו זכו במכרז להגרלת מגרשים מוזלים בעיר, חרף טענות כי לוי לא עמד בתנאי הסף, ואף מסר תצהיר שקרי. כעת בוחן המינהל את תקינות ההליך

מינהל מקרקעי ישראל החליט להקפיא את מכרז הדיור למגרשי בנייה מוזלים בבית שאן, בו זכו ראש העירייה ז'קי לוי וארבעה מבני משפחתו, בשל החשד כי הזוכים במגרשים לא עמדו בתנאי הסף, ואף מסרו תצהיר שקרי. המכרז, שגרם לסערה בין כותלי בית שאן, נחשף לראשונה בוואלה! חדשות. "הוחלט להקפיא את הליך חלוקת המגרש, כדי לפתוח את כל המסמכים והתצהירים שהוגשו", אמר גורם במינהל. "אם יתברר שהיה מועמד שזכה ולא היה אמור לזכות, ינקטו נגדו צעדים".

בתחילת החודש שעבר פרסם מינהל מקרקעי ישראל את שמות הזוכים בהגרלת 150 מגרשי בנייה מוזלים בשכונת קריית רבין בבית שאן. בין הזוכים נמצאו גם ראש העיר לוי וארבעה מבני משפחתו. המשתתפים בהגרלה התחייבו לחתום על תצהיר אמת הקובע כי הם עומדים בתנאי הסף. בתצהיר האמת התחייבו המועמדים כי לא זכו בעבר במגרש לבנייה מטעם המינהל: "הריני מצהיר בזאת שאני או בן / בת זוגי לא קיבלנו בעבר מגרש בבית שאן, בין בדרך של מכרז, ובין בדרך של הרשמה והגרלה", נכתב בפירוש בסעיף מספר חמש.

בית ודירה בצפון. משה אסרף, ג'יליס
ראש העיר התחייב כי לא זכה במכרז מטעם המינהל, אך בבדיקה התגלה כי קיבל מגרש ב-95'/ג'יליס, משה אסרף

ראש העיר לוי, כמו שאר המועמדים, חתם על תצהיר האמת, אולם בבדיקה קצרה עם מקורביו עלה כי בשנת 1995, זכה במגרש לבנייה מטעם מינהל מקרעי ישראל, ומסר אותו לאחיו. לוי טוען כי פעל על פי חוק, כיוון שהוא עומד בתנאי המוזכר בסעיף ארבע בהצהרה, ולפיו זכאים להירשם למכרז רק מי שלא קיבלו בחמש השנים האחרונות מגרש בשכונת "בנה ביתך" ביישובים בקווי העימות או באזור עדיפות לאומית א'.

תושבי העיר אשר ניגשו למכרז ולא זכו פנו לעורך הדין משה כהן על מנת שזה יבדוק את אופי תקינות המכרז ואת תנאי הסף שנקבעו לו. עו"ד כהן שלח בתחילת השבוע מכתב בהול אל מינהל מקרקעי ישראל בו דרש לבדוק מחדש את תנאי הסף שנקבעו למועמדים שניגשו למכרז, מאחר שבתצהיר מופיעים שני סעיפים הסותרים אחד את השני. "המינהל היה חייב לעשות הצלבה כדי לבדוק את תוכן התצהיר של המועמדים, ואת ההיסטוריה של כל אחד מהם במאגר המינהל", הסביר עו"ד כהן. "מי של עמד בתנאי הסף היה נפסל לאלתר. מדובר בהתנהלות לקויה". תושב העיר שהגיש את מועמדותו ולא עלה בהגרלה הוסיף כי "היה ראוי שראש העירייה ינהג אחרת כאיש ציבור, וידאג ליידע את המינהל על זכייתו במגרש בשנת 1995. ההתנהלות מעלה ריח חריף של קומבינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ממתין להחלטת המינהל"

ראש העיר מסר בתגובה: "לצערי נמשכים הניסיונות להסית נגדי את האש למרות שמי שקבע, כתב, וניהל את חוברת המכרז וההגרלה הוא מינהל מקרקעי ישראל. אני ממתין כמו כולם להחלטת המחלקה המשפטית של המינהל וכל מה שיוחלט מקובל עליי". בנוגע לאמינות התצהיר עליו חתם, ציין לוי: "בחוברת המכרז נכתב במפורש שרק מי שלא זכה במגרש בחמש השנים האחרונות זכאי לגשת להגרלה, ובהתאם לכך חתמתי על התצהיר בו נכתבו הדברים. ניגשתי להגרלה כבעל דיור ומעולם לא הצהרתי אחרת".

ממינהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "לאור התלונות שהגיעו למינהל, הוחלט לבחון מחדש את הליך המכרז ותקינותו, וכן את ההצעות שהוגשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully