וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה מודיעינית? צה"ל פתח בקמפיין לביטחון מידע

11.6.2012 / 16:40

עם חשיפת וירוס FLAME, החליט צה"ל להגביר את המודעות לביטחון מידע מסווג בקרב חייליו. במרכז המאמצים עומד קמפיין חדש שיפורסם ברכבת ישראל. קצין בכיר: "חוששים מענת קם 2"

עם גילויו של וירוס הריגול FLAME ועל רקע החשש מעימות עתידי נרחב בתחום הסייבר והמודיעין, החל היום (שני) צה"ל בקמפיין ביטחון מידע הנועד להגביר את המודעות בקרב חיילים בשירות סדיר, קבע ומילואים לשמירה על מידע מסווג. הקמפיין יכלול בשלב הראשון שלטי חוצות ברכבת ישראל, הידועה כמוקד מועד לפורענות בו נערכות שיחות בין חיילים על נושאים מסווגים.

באגף המודיעין, טוענים כי בתקופה זו ישנם מספר גורמים המחייבים את הגברת המודעות לביטחון מידע; בחודש הבא יחל צה"ל את ההצטיידות במכשירי סלולר חכמים במקום המכשירים הישנים מסוג "מירס", מעבר מסוכן שמגדיל את הסיכוי לדליפת מידע מסווג. כמו כן, נמסר כי האויב הרחיב את יכולותיו להאזין לשיחות במכשירי סלולר ואמצעי קשר טקטיים בצה"ל, וכן לאסוף מידע רגיש באמצעות רשת האינטרנט.

בשל כך, הוחלט במחלקה לאבטחת מידע באמ"ן לבצע בדיקות תקופתיות למיילים ברשת הצה"לית, לערוך בדיקות פוליגרף, לבדוק שיחות ומסרונים במכשירים ניידים של משרתי הקבע ולבחון פעולות הגנה מפני התקפות סייבר. כמו כן, בצה"ל בוחנים את האפשרות להתקנת מתקנים משבשים שימנעו צילום, שליחת מסרונים ושיחות יוצאות ממכשירי סלולר ביחידות מסוימות, המוגדרות כמסווגות או מבצעיות במיוחד.

קמפיין ביטחון המידע שמתפרסם היום ברכבות. דובר צה"ל
רכבת ישראל - מוקד לשיחות מסווגות בין חיילים. שלט הקמפיין ברכבת ישראל/דובר צה"ל

"האיום הפנימי מפני דליפת מידע מסווג הולך וגדל בשנים האחרונות", אמר קצין בכיר באמ"ן לוואלה! חדשות. "האויב משקיע מאמצים רבים כדי לדלות מידע מודיעיני. לכן העלנו את רמת המודעות, השקענו משאבים רבים ובנוסף לכך הצבנו קציני אבטחת מידע ביחידות שעד היום לא היו בהם תקנים לכך". עוד הוסיף הקצין כי "בניגוד לעבר, יש היום יותר גזרות לחימה, ללא קשר לאיום האירני. סביבנו מתרחשים תהליכים ובכל גזרה כזו, מטבע הדברים מתבצעת פעילות שכוללת סודות – בין אם מדובר בסוד קטן או בסוד גדול. כשאתה מייצר תחכום אתה לא רוצה שהאויב יכיר אותו".

כשנשאל באשר לפרשת מסמכי הרפז והטענות שהועלו על דליפת מידע מאחת היחידות המסווגות באמ"ן, ענה הקצין כי "כל דבר שהיה קשור לפרשת הרפז והיווה סכנה לדלף של מידע או חשש אחר, טופל על ידי המפקדים תוך הפקת לקחים והטמעתם".

בהקשר זה, לאחרונה נחשף חייל ביחידה בפיקוד דרום, לאחר ששוטט ברשת האינטרנט של צה"ל בניסיון לפתוח תיקיות מסווגות ולאתר מידע רגיש. "החייל לא עשה זאת למטרות ריגול אלא מתוך סקרנות, אך עם זאת המקרה טופל במלוא החומרה", סיפר הקצין הבכיר והוסיף, "אנחנו בהחלט חוששים מפרשת ענת קם 2. אנחנו עושים מאמצים רבים כדי למנוע אירוע דומה, אבל לא יכולים להבטיח שזה לא יקרה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully