וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודות לטיפול ולפקודות: פחות מתאבדים בצה"ל

10.6.2012 / 18:35

בצה"ל מתגאים בנתוני ירידה בשיעור המתאבדים בשנים האחרונות. בין היתר, מייחסים זאת גם לאיסור על יציאה עם נשק הביתה. גם הצרפתים התרשמו, והם מבקשים ללמוד מצה"ל

שיטת טיפול מתקדמת בתחום בריאות הנפש, כמו גם פקודה בעניין הנשק הביאו בשנים האחרונות למפנה במספר המתאבדים בצה"ל - כך עולה מנתונים שהציג מפקד חיל הרפואה, תא"ל איציק קרייס, בשבוע שעבר. על פי הנתונים, מספר המתאבדים בצה"ל נמצא במגמת ירידה משמעותית מאז שנת 2006, אז גם הוחלט לאסור על טירונים, חיילים בהכשרות וחיילים עורפיים לצאת לביתם עם נשק, למעט לוחמים ומקרים חריגים.

פרופ' חיים קנובלר, ראש מערך בריאות הנפש בחברת "מדן", וראש מערך בריאות הנפש לשעבר בצה"ל, סיפר כי ההחלטה על איסור היציאה עם נשק הביתה הביאה לפיחות משמעותי במספר המתאבדים בצה"ל, שעמד אז על 30 מתאבדים לשנה. בשנת 2010 דווח על 18 חיילים שהתאבדו ובשנת 2011 – על 16. עד כה, השנה, 2012, התאבדו שבעה חיילים.

אילוסטרציות חיילים. דובר צה"ל
בשנת 2011 התאבדו 16 חיילים ובשנת 2012 - שבעה/דובר צה"ל

"חיילות לא מתאבדות בשל שירות קצר ולא שוחק ביחס לבנים, ואיכותן גבוהה מאוד ביחס לכלל הבנות בחברה הישראלית", הסביר פרופ' קנובלר. "משרתי הקבע של צה"ל גם הם כמעט ולא מתאבדים, בניגוד לצבאות במערב". באשר לתוכנית מאז 2006 הסביר כי "היא כללה לא רק את לקיחת הנשק מהחיילים שיוצאים הביתה, אלא גם שילוב של טיפול חדשני בתחום בריאות הנפש, תגבור מערך קציני בריאות הנפש בצה"ל, הקשבה ומעקב של מפקדים ביחידות השונות ומיון יעיל וטוב יותר. כל אלה הביאו לבלימת המתאבדים בצה"ל". לדבריו של פרופ' קנובלר, בצבא האמריקאי מספר המתאבדים עלה למאות בשנה, גם בשל גודלו אך בעיקר בשל הפעילות בעירק ובאפגניסטן.

במקביל לפרסום הנתונים פנה קצין חיל הרפואה הצרפתי לקצין הרפואה הראשי לפני כשבועיים, הביע את התרשמותו מהמודל וביקש שיתוף פעולה רחב בין חילות ישראל וצרפת.

לקריאה נוספת:
מילואימניקים התלוננו: תמרור הוצב כדי שנקבל דו"חות
החמרה בצה"ל: עריקים יענשו כרוצחים ואנסים
דו"ח: עלייה חדה בשימוש בסמים בצה"ל

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully