וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה דרך: נתניהו הדריך עיתונאי מארה"ב בצפון

טל שלו

9.6.2012 / 21:37

ראש הממשלה יבלה במהלך השבוע הקרוב עם העיתונאי פיטר גרינברג, מגיש התוכנית "סיור מלכותי", בה המנהיג משמש כמורה דרך ומציג את מדינתו מול קהל של 300 מיליון צופים

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המיר בסוף השבוע את כובע מקבל ההחלטות וחבש את כובע מדריך התיירים, כאשר ליווה את העיתונאי האמריקאי פיטר גרינברג, בסיור ברחבי צפון הארץ. גרינברג, מגיש התוכנית The Royal Tour, שבמהלכה הוא מתלווה לראשי מדינות שמציגים את אתרי התיירות המרכזיים של מדינותיהם, בחר בישראל לתוכנית, בה צופים למעלה מ-300 מיליון בני אדם ברחבי העולם, ובשבוע הקרוב צפוי נתניהו לסייר עמו במבחר אתרי תיירות ברחבי הארץ.

הסיור נפתח ביום שישי בראש הנקרה, ובהמשך השבוע יטפסו השניים לפסגת המצדה, יבקרו בעיר העתיקה, באתרי התיירות באילת, ויקבלו טעימה מחיי הלילה של תל-אביב. נתניהו מצטרף למנהיגים כמו המלך עבדאללה, נשיא פרו, ראש ממשלת גואטמלה וראש ממשלת מקסיקו, שהצטלמו לתוכנית המשודרת ברשות השידור הציבורית האמריקאית (pbs).

ביקורם של נתניהו וגרינברג, החל כאמור ברכבל התלול המוביל לראש הנקרה וסיור בתוך הנקרות בנות אלפי השנים. לאחר מכן, במהלך טיול אופניים משותף, נכנסו השניים למטע בננות סמוך והתרשמו מהיבול הישראלי. הפקת התוכנית נענתה לבקשתו של נתניהו וכללה אחרי הסיור בנקרות גם ביקור בטכניון, שם הוצגו הפיתוחים הטכנולוגיים להם אחראים מדענים ישראלים כמו: מכשיר המאפשר למשותקים ללכת, גלולת מצלמה, ננו-תנ"ך ונחש רובוט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדריך כתב אמריקאי בסיור בצפון. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מתגלגלים ברחבי הארץ. נתניהו וגרינברג בסיור/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

במשרד התיירות צופים גידול בהכנסות

נתניהו הדגיש כי מטרת התוכנית היא לתרום לעידוד התיירות, אך הוא רואה בהצגת נקודות התיירות המרכזיות של ישראל למאות מיליוני צופים ברחבי העולם גם מאמץ הסברתי חשוב. ?אני קורא לפרויקט הזה 'בשביל ישראל', בשביל להרים את התיירות של ישראל מעלה, ולשנות את תדמיתה. אנחנו כעת בראש הנקרה, בהמשך נהיה במצדה, בים המלח, בטכניון, בירושלים, בתל אביב - להראות את ישראל האמתית. ישראל האחרת שלא רואים אותה?, אמר נתניהו והוסיף ?שאנשים יראו שזו מדינה של כיף?. גרינברג, שהודה לנתניהו על הסיור המודרך, הדגיש כי ?ככל שיותר אנשים יראו מה יש למדינה הזאת להציע - הם יבואו. אחד הסממנים המעניינים ביותר הוא העוצמה של תוכנית מסוג זה. היא העלתה את התיירות במדינות בהן היא צולמה?.

במשרד התיירות מקווים שבדומה למדינות נוספות, גם בישראל יגדל מספר התיירים בעקבות שידור התוכנית, כמו במקסיקו למשל, שם חל גידול של 10% בתיירות הנכנסת אחרי התוכנית. קהל היעד העיקרי אליו מכוונת התוכנית הוא קהל אמריקאי, ממנו מגיעים מרבית התיירים לישראל, ובמשרד התיירות מקווים שהצפייה בתוכנית תוביל לתוספת של 200 אלף תיירים שיגיעו לישראל, הצפויה להניב תוספת של כמיליארד שקלים בהכנסות המדינה מתיירות. סך ההכנסות שנבעו מתיירות במדינת ישראל בשנה שעברה, נאמדו בכ-35 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully