וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע: הבנקים בספרד צריכים לגייס 40 מיליארד יורו

סוכנויות הידיעות

9.6.2012 / 16:12

שרי האוצר של גוש היורו ידברו הערב בשיחת ועידה על החילוץ האפשרי של מגזר הבנקאות בספרד; נגיד הבנק המרכזי של גרמניה קורא לספרד לבקש סיוע פיננסי

נגיד הבנק המרכזי של גרמניה, ינס וידמן, דוחק בספרד לבקש סיוע פיננסי עבור הבנקים שלה מקרן החילוץ האירופית – EFSF. "אם ספרד מרגישה שהיא אינה יכולה להתמודד עם הצרכים הפיננסיים שלה, היא צריכה להשתמש בכלים שיש לנו שנוצרו במיוחד למטרה זו", כך אמר הנגיד בראיון שיפורסם מחר בעיתון וולט אם סונטג. וידמן הוסיף כי לא יתכן שהמוטו של ספרד יהיה "קודם כל בלי חבילות חילוץ".

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אמרה ביום שישי בערב כי הבנקים בספרד יהיו זקוקים לגיוס של 40 מיליארד יורו בכדי להתגונן מפני התדרדרות נוספת של הכלכלה. הסכום הוא זה שישמש את בכירי האיחוד האירופי כאשר הם ינסו לייצב את הכלכלה הספרדית ולמנוע זליגה של המשבר למדינות נוספות.

באירופה משערים כי ספרד תבקש היום סיוע פיננסי מהאיחוד האירופי ושרי האוצר צפויים לקיים היום שיחת ועידה לדון בבקשה. בכירים בספרד אמרו כי המדינה לא תבקש סיוע עד שלא תראה את התצהיר החשבונאי של קרן המטבע ועוד שתי חברות ייעוץ עצמאיות. הקרן דיווחה כי הליבה של המגזר הפיננסי הספרדי "מנוהלת בצורה טובה ונראה כי היא עמידה בפני משברים נוספים". עם זאת, בדו"ח של הקרן נכתב כי ישנה עדיין פגיעות בפרט בקרב הבנקים הקטנים ואלה החשופים לשוק הנדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully