וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז ויזנטל ליו-טיוב: הסירו שיר מצרי נגד ישראל

טל שלו וניר יהב

9.6.2012 / 1:24

ראשי הארגון קראו לחברה להוריד את הסרטון של הזמר הצעיר עמר אל-מסרי ששר "אני אוהב את ישראל, הלוואי והיא תימחק מעל פני האדמה", גם לאור המציאות הפוליטית במצרים

במכתב ששלח השבוע מרכז ויזנטל להנהלת יו-טיוב קוראים ראשי המרכז לחברה להסיר מהרשת סרטון של הזמר המצרי עמרו אל-מסרי, "בחב ישראל" (אני אוהב את ישראל – ט.ש, נ.י), הכולל ציטוטים כמו: "אני אוהב את ישראל, הלוואי והיא תימחק מעל פני האדמה. אלוהים, עשה שהיא תיעלם". בהתחשב במצב הפוליטי המורכב במצרים וביטויי השנאה הגוברים כלפי ישראל, טוענים במרכז ויזנטל, הקרוי על שם צייד הנאצים האגדי שמעון ויזנטל, מילות השיר חורגות מגבולות חופש הביטוי, ו"מסיתות בפועל להשמדת ישראל".

בפרט מציין המרכז את הבית בשיר בו מייחל הזמר: "מי ייתן ו(ישראל) תשתלשל מן החבל, מי יתן ואראה אותה בוערת. אמן. אשפוך עליה דלק?, ואומר כי מדובר באיום ממשי ולא באמירה מופשטת בלבד. המרכז, שמפעיל היתר תוכנית לניטור ופיקוח על תכני שנאה, הסתה וטרור ברשת, קורא ליו-טיוב "לבחון את העובדות בשטח במצרים שהופכות את השיר ליותר מאמירה או ביטוי בלבד, אלא לאיום ממשי על אנשים אמיתיים בעולם האמיתי" - ולהסיר את הסרטון מהרשת.

עמר אל-מסרי הוא זמר מצרי צעיר שלא זוכה לפופולאריות רבה בארצו. הוא נולד בעיר אל-מנסורה, ושם הוא נחשב לזמר אהוד. שיריו מתאפיינים בשפה פשוטה ועממית, כדוגמת הלהיט הגדול ביותר שלו: "אני אוהב את ישראל". הקליפ לשיר הזה מציג כמה דרכים שבהן נמחקת ישראל מפני האדמה, למשל באמצעות טילים שמפגיזים את גורדי השחקים וכן באמצעות דלק שמתפשט ושורף אותה. השיר מזכיר בתכניו ובשפתו את שירו של הזמר העממי המצרי שעבאן עבד א-רחים "אני שונא את ישראל", שיצא לאור ב-2003.

עמר אל-מסרי בשירו

לפניות לכתבים: טל - tal_sh@walla.net.il ניר - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully