וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בצה"ל תוהים מה פשר "האור הזוהר": "לא טיל"

8.6.2012 / 21:33

במערכת הביטחון טוענים כי מערכות הגילוי של הצבא לא זיהו מעוף טיל בשמי הארץ, לאחר שאמש הועלתה השערה זו באשר לגורם לאותו אור המלווה בשובל עשן שהדאיג רבים בצפון הארץ

התעלומה סביב האור הזוהר שנראה אתמול (חמישי) בשמי הארץ, מלווה בשובל עשן, מעסיקה גם את צה"ל: אחת ההערכות טענה כי מקור האור הבלתי מזוהה מקורו בניסוי טיל בליסטי רוסי ששוגר בדרום המדינה. גורמי צבא הגיבו היום להערכה זו, בטענה כי מערכות גילוי והתראה הנמצאות ברשות צה"ל לא זיהו מעוף של טיל בשמי המדינה.

אור זוהר בשמי הצפון. נתן לוי, להבות הבשן, ספק 500
מעסיק גם את צה"ל. האור שנראה בצפון הארץ, אמש/ספק 500, נתן לוי, להבות הבשן

גורם ביטחוני אישר כי לאחר שנבדקו המערכות האמונות על זיהוי טילים ורקטות, התברר כי לא זוהה אף טיל מרחף בשמיים בזמן האירוע, והוסיף: "מבחינתנו לא מדובר בשיגור טיל כי אם כך היה - היו מזהים אותו". גורם ביטחוני נוסף אמר כי על פניו לא נראה שמדובר בטיל, מאחר ועל פי התצלומים אין היגיון פיזיקלי במסלול המעוף שלו ויש כמה אירועים במהלך הצילום שאינם מתרחשים בעת מעוף טיל בליסטי.

במקביל לפסילת האפשרות כי מדובר בטיל, הוסיף בעניין זה קצין בכיר בצה"ל, כי הנושא עדיין מתוחקר על ידי משטרת ישראל כדי להבין מה היה העצם שנראה בשמי הארץ, בעקבותיו התקבלו מאות קריאות במוקד 100 של המשטרה מצד תושבים בצפון הארץ.

כך נראה הטיל באזור שיגורו בדרום רוסיה

מנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים, ד"ר יגאל פתאל, סיפר אתמול לוואלה! חדשות כי מדובר ב"תופעה נדירה, שאירעה כמאה קילומטרים מעל פני הקרקע". לדבריו, "על פי התחזית שלנו, ככל הנראה זה הגיע משמי טורקיה. אצלינו בארץ זה נצפה מדרום ועד צפון". עם זאת הדגיש פתאל כי לא מדובר במטאור, אלא ככל הנראה בתופעה מלאכותית.

תעלומה בשמי הארץ: האם האור הזוהר היה טיל רוסי?

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • שמיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully