וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בנווה שלום: "מייצגים את ההפך מהמשחיתים"

8.6.2012 / 12:25

קובי זוננשטיין, ממייסדי היישוב המעורב שמכוניתו היתה בין כלי הרכב שהושחתו, סיפר כי הוא מתגורר 33 שנים במקום ומעולם לא התנכלו להם. "נצטרך למצוא דרכים להגן על עצמנו"

"ברור לנו שבאיזשהו מקום היינו נאיבים, אין לישוב לא גדר ולא מחסום ונצטרך למצוא את הדרכים להגן על עצמנו כדי שדבר כזה לא ישנה. הרבה אנשים מזועזעים כאן", כך אמר היום (שישי) פרופסור קובי זוננשטיין, ממייסדי היישוב המעורב נווה שלום, שרכבו הושחת הלילה. על כלי הרכב ביישוב רוססו כתובות נאצה וצמיגים של מספר מכוניות נוקבו. משטרת מרחב ירושלים פתחה בחקירת האירוע.

"קמתי בבוקר וראיתי קבוצה של שכנים מתגודדים, יהודים וערבים שהבחינו ב-15 רכבים שצמיגיהם נוקבו ועל חלקם רוססו כתובות נאצה", סיפר זוננשטיין לוואלה! חדשות. "על קיר בית הספר המשותף נכתב 'נקמה וד"ש מחוות גלעד' ובמקום אחר רוססה הכתובת 'ד"ש מגבעת האולפנה'. אני גר כאן 33 שנה ומעולם לא התנכלו לנו, אבל אני מבין למה הגיעו עד אלינו. אנו מייצגים את בדיוק את הקוטב ההפוך לאידיאולוגיה שלהם".

כלי רכב הושחתו ביישוב נווה שלום, לכאורה על רקע פינוי גבעת האולפנה. עומר מירון
"אני מבין למה הגיעו עד אלינו". אחד מכלי הרכב/עומר מירון

"אנו מנסים לפתח דרך חיים של שיתוף, שוויון ודו-קיום וזה לא דבר קל", המשיך. "הרעיון שיהודים וערבים יחיו יחד על קרקע משותפת זה בדיוק מה שהם לא רוצים שיקרה. יש לנו פרויקטים רבים משותפים, בהם בית ספר משותף וזה הניגוד המוחלט למי שרוצה לגזול ולנשל".

ב"שלום עכשיו" גינו את המעשים. "פעולות תג מחיר מייצגות חלקים הולכים וגדלים בציבור המתנחלים, שמבקש להלך אימים על החברה הישראלית", נמסר מהארגון. "כוונתו של ראש הממשלה 'להעניש' את העותרים לבג"ץ על ידי בניית עוד התנחלויות מעבירה מסר מסוכן המאמץ באופן ממשלתי את שיטת 'תג מחיר'".

כלי רכב הושחתו ביישוב נווה שלום, לכאורה על רקע פינוי גבעת האולפנה. עומר מירון
"זהו פשע שנאה"/עומר מירון

ח"כ אחמד טיבי אמר כי "זהו פשע שנאה שביצעו אלמנטים שמרגישים תמיכה ורוח גבית מצד גורמים בממשלה ובמפלגות הימין. זהו פשע שנאה שהכתובת בו כתובה על הקיר תרתי משמע. אנחנו דורשים שהמשטרה טיפול מידי והגנה לתושבי נווה שלום, המהווה אי של שפיות בתוך ים השנאה כאן".

כלי רכב הושחתו בנווה שלום: "בשם האולפנה"

לפנייה לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully