וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באירן מוכנים ליורו: מאוחדים מאחורי גרמניה

משה-חי הגיגת

8.6.2012 / 11:44

הקהילה האירנית הגדולה בגרמניה, תחושת הקרבה הפוליטית, השחקנים האירנים בבונדסליגה - כל אלו הפכו את גרמניה לנבחרת האהודה והמסוקרת באירן. עד שזה מגיע לביקור באושוויץ

"מה גרמניה הולכת לעשות? היא הולכת לחורר אותם...", נכתב השבוע בסטטוס פייסבוק אופייני, לקראת פתיחת משחקי יורו 2012, אליפות אירופה לאומות בכדורגל. "והקורבן הראשון", משיב לו סטטוס אחר, "היא נבחרת פורטוגל". חילופי הדברים לא נכתבו בגרמנית כפי שניתן לצפות, אלא דווקא בפרסית.

כמו בכל העולם חובב הכדורגל, גם באירן נשואות החל מהערב (שישי) עיניהם של מיליוני אוהדים לעבר פולין ואוקראינה. וכמו בכל עולם חובבי הכדורגל, גם באירן ניתן למצוא אוהדים של כל נבחרת. נבחרת אחת, עם זאת, בולטת מעל כולן, ומובילה באהדה הציבורית, בסיקור וגם בכמות ה"לייקים" לעמודי האוהדים.

באופן מסורתי, נבחרת גרמניה היא הנבחרת האהודה על האירנים (מלבד הנבחרת האירנית כמובן). יש לכך מגוון סיבות: ראשית, בגרמניה חיה קהילה גדולה של אירנים, שהיא אף הקהילה האמידה והמשולבת ביותר בין שלל קהילות המהגרים המוסלמים במדינה. גם סיבות פוליטיות והיסטוריות מעורבות, שכן גרמניה איננה נחשבת במובהק לאחת מ"מעצמות המערב" השנואות באירן. ישנן גם סיבות ספורטיביות לא מבוטלות: רבים מטובי שחקניה של אירן כיכבו לאורך השנים בקבוצות הליגה הגרמנית - בהם בין היתר גדול שחקניה בכל הזמנים, עלי דאי, וכמה משחקני הנבחרת האירנית הנוכחית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מובילים בלייקים. עמוד פייסבוק של אוהדי גרמניה בפרסית/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשת הפרסית מלאה בבלוגים על נבחרת גרמניה ובעמודי אוהדים שלה בפייסבוק, הזוכים לאלפי קוראים ולייקים (לפי המדד הזה, השנייה בפופולריות היא נבחרת איטליה). מתקיימים בהם דיונים קבוצתיים מעמיקים על שיטת המשחק הרצויה לנבחרת הגרמנית וניתוח סיכוייה. במשאל שערך השבוע בקרב קוראיו בלוג כדורגל הזוכה לעשרות אלפי צפיות, העריכו 64% מהגולשים שגרמניה תסיים את הטורניר כאלופה.

גם בתקשורת המקומית זוכים הגרמנים לסיקור אוהד. סוכנות אירנ"א דיווחה על שני משחקי ההכנה האחרונים של הגרמנים, ההפסד 5:3 לשוויץ (תוך הדגשת ההרכב הגרמני החסר, "ללא שחקני המפתח"), והניצחון 2:0 על "המשטר הכובש של ירושלים", כלומר ישראל, שמולה, כך נמסר, שיחקה גרמניה "תוך ניצול כלל היכולות שלה".

אושוויץ על פי ויקיפדיה בפרסית

הביקורים המתוקשרים של הנבחרות השונות במחנה ההשמדה אושוויץ, שליוו בשבע האחרון את ההכנות האחרונות לטורניר וזכו לסיקור נרחב בעולם, כמעט ונעדרו לחלוטין מהסיקור התקשורתי באירן. לא ניתן היה למצוא בתקשורת האירנית זכר לביקור נבחרת גרמניה באושוויץ. לאחר חיפוש, נמצא דיווח "חתרני" אחד באתר "עצר אירן" - אחד הפופולריים במדינה, הידוע כבעל עמדות ביקורתיות כלפי השלטון - שפרסם את תמונות הביקור של נבחרת איטליה במחנה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני נבחרת איטליה הגיעו לביקור במחנה ההשמדה אוושויץ. AP
שחקני נבחרת איטליה באושוויץ, השבוע/AP

הטקסט הנלווה לתמונות השחקנים כלל לא התייחס לביקור עצמו, אלא כלל רק מעין תקציר של תולדות המחנה, בנימה יבשה ו"מאוזנת" - שבירור קצר מעלה כי הוא נלקח כמעט מילה במילה מהערך "אושוויץ" בוויקיפדיה בפרסית.

"אושוויץ היה אחד ממחנות העבודה הגדולים של גרמניה הנאצית, שבו נהרגו קרוב למיליון וחצי בני-אדם" ציטט האתר את האנציקלופדיה האינטרנטית. בהמשך מקפיד האתר להזכיר כי מניין ההרוגים הכולל במחנה שונה מ-4 מיליון למיליון וחצי "בלבד", ולהבהיר כי בנוסף ליהודים שמתו במקום, היו גם "פולנים שאינם יהודים, צוענים ושבויי מלחמה רוסים". עוד נכתב כי "על פי גרסת המכחישים את השואה, התנורים אשר מיוחסת להם שריפת בני-אדם, היו למעשה תנורים בהם נשרפו העובדים שקיפחו את חייהם בעקבות מחלות, בכדי לא להדביק אחרים".

יורו 2012 - סיקור מיוחד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully