וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר על תנאי לסגן ראש העיר צפת לשעבר שגנב ציור

קובי דוד

7.6.2012 / 23:00

10 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 30 אלף שקל נגזרו על ראובן שדה, שהורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובשיבוש מהלכי משפט. עורך דינו: "התנהלות שערורייתית של התביעה"

פרשת ראובן שדה מגיעה אל סופה: בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (חמישי) את דינו של שדה, בן 54, סגן ראש עיריית צפת לשעבר, שהודה והורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט. על שדה נגזרו עשרה חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, וקנס כספי של 30 אלף שקל.

שדה גרם לסערות רבות בעיר צפת. זה התחיל במהלך כהונתו, כסגן ראש עיריית צפת בשנת 2007, אז הואשם בגניבה תמונה אחת, או יותר, של הצייר מאנה כץ שהייתה תלויה בבניין עיריית צפת. הציור שנקרא "הקרקס" נגנב, כך לפי כתב האישום, בליל ה-12 בפברואר 2007 על ידי שדה.

כמו כן, שדה הואשם שלאחר הגניבה ניסה למכור את הציור, שערכו נאמד במאות אלפי שקלים. שדה נעצר על ידי כוחות המשטרה בחודש אוקטובר שנת 2007, בזמן שהעביר את הציור לבית המכירות "סות'ביס" בתל אביב. הוא נשלח למעצר בית ממושך, ואף הכחיש את מעורבותו בעניין. בבית המשפט סיפר כי הציור הגיע אל ידיו באופן חוקי.

במהלך המשפט שהתפרס לאורך חמש שנים ארוכות, שדה עמד מאחורי פרשיות מביכות לא פחות. בשנת 2010 התלוננה אישה בתחנת משטרת צפת כי שדה ביצע בה מעשה אונס, לאחר שזו ביקרה בביתו. הוא נעצר ושוחרר למעצר בית ממושך. זמן קצר לפני כן, נעצר שוב, הפעם עם בנו, בחשד ששניהם תקפו את תושב העיר שהגיע לביתם לדרוש המחאה שלטענתו השניים גנבו ממנו.

לאחר דיונים חוזרים ונשנים, שופט בית המשפט המחוזי בנצרת שאהר אטרש גזר היום את דינו. "מדובר בעבירות חמורות ביותר אשר מקבלות אף משנה חומרה על הרקע הנטען לביצוע תפקידים ציבוריים, אוי לו לציבור שאלה משרתיו", צוין בגזר הדין.

בשיחה עם וואלה! חדשות נשמע שדה מעודד ואופטימי. "אבן גדולה נגולה מלבי. כתב האישום המתוקן מדבר רק על ציור אחד בלבד. לאחר כל סעיפי האישומים והתקופה הלא פשוטה שעברתי, אני מרגיש שיצאתי מכל הסיפור נקי". לדבריו, הכניסה לחיים הפוליטיים היא שסיבכה אותו. "אני לא אהיה מוכן לחזור לפוליטיקה גם עכשיו כשכבר הכול מאחוריי. אני אתפנה לעשות לביתי ללא כל התעסקות ציבורית".

עורך דינו של שדה, עמית בר, אמר בתגובה: "כתב האישום הסופי בו הורשע מרשי, מגלה התנהלות שערורייתית של התביעה. הגישו כתב אישום חמור מבלי לבדוק את העבודות ובסופו של יום לאחר שהגיעו תשובות, שהוכיחו כי אין קשר לאישומים, האישומים החמורים נמחקו. מדובר בתרבות של הגשת כתב אישום חמורה, מבלי לבדוק את הראיות לפני כן, זו התנהלות מדאיגה ועל הפרקליטות כגוף האחראי על אכיפת החוק לבדוק את עצמה בשבע עיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully