וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סיבובים מול מייק טייסון. אל תנסו את זה בבית

22.10.2000 / 12:40

אנדרו גולוטה, שפרש מהקרב מול טייסון בתום הסיבוב השני, חש ברע ואושפז כשהוא סובל משבר בעצם הלחי וזעזוע מוח. בשל פרישתו התמוהה נשמעו קולות הקוראים לקנוס אותו. סימוכין רפואיים יעזרו לו במקרה שכזה

זה מה ששני סיבובים בלבד בזירה מול מייק טייסון יכולים לעשות: אנדרו גולוטה, המתאגרף הפולני - אמריקאי שפרש מהקרב מול טייסון בסוף השבוע לאחר שני סיבובים וסירב לחזור לזירה, סובל משבר בעצם הלחי ומזעזוע מוח. הוא מאושפז בבית חולים בשיקאגו.

אשת יחסי ציבור של גולוטה בשם קאת'י דובה, טוענת כי אשתו של גולוטה סיפרה לה שהמתאגרף חש ברע לאחר הקרב וסבל מכאבי ראש, בחילה וסחרחורות.

מיד לאחר הקרב נלקח גולוטה בן ה-32 לבית חולים בדטרויט על מנת לחבוש ולתפור תפרים בפניו. הוא שוחרר, אך אחרי שחזר לביתו בשיקאגו, מצבו החמיר והוא אושפז שם.

גולוטה פרש מן הקרב, כאמור, לאחר שני סיבובים. בהפסקה שלפני הסיבוב השלישי הוא הוריד את מגן השינים, סירב לאפשר למאמנו להכניס את המגן לפיו, ניגש לשופט ואמר לו שהוא פורש.

לאחר המקרה, שהוגדר "מביש", נשמעו ספקולציות בדבר החלטה אפשרית של מארגני הקרב, שלא להעניק למתאגרף הפורש את שכרו (2.2 מיליון דולר בקרב מול טייסון) או לפחות לקנוס אותו. לא התקבלה בינתיים תגובה של המארגנים בנושא.

פגיעה פיזית שתגובה במסמכים רפואיים תעזור לגולוטה להצדיק את פרישתו אם אכן יואשם בחוסר ספורטיביות, בפרישה מוקדמת כדי להרויח כסף קל או אפילו בעלייה מראש לקרב מתוך כוונה להפסיד.

קאת'י דובה פוסלת, איך לא, טענות מסוג זה. "אם הוא עלה בכוונה להפסיד, למה הוא לא עשה זאת בסיבוב הראשון? הוא חטף מכה אדירה ויכול היה ליפול ולפרוש כבר אז. איש לא היה אומר מילה" - דברי היחצני"ת.

הסטוריה של אירועים תמוהים

טייסון אכן הפיל את גולוטה לקרשים בימנית חזקה במהלך הרבע הראשון, והפולני התייצב על רגליו בחזרה, המשיך ואף השתפר במהלך הסיבוב השני, אם כי עדיין לא היכה בעוצמה ודיוק כמו טייסון.

לעומת זאת טוען אל קרטו, מאמנו של גולוטה, כי המתאגרף רצה לפרוש כבר בתום הרבע הרבע הראשון, אך הוא חזר לזירה כי המאמן הכריח אותו.

אך הגרסא של גולוטה נשמעת מפוקפקת, בעיקר מכיוון שהיא נשמעת מפיהן של יחצני"ת מקצועית ושל אשתו של המתאגרף, מאריולה. לכל אלה כמובן עניין ישיר בכסף הגדול של הקרב. (טייסון, אגב, יקבל 10 מיליון דולר, בנוסף לאחוזי רווחים לשני המתמודדים מהכנסות השידור של הקרב).

לפולני הסטוריה של אירועים תמוהים במהלך קרבות אחדים בעבר. בשנה שעברה פרש באופן בלתי מוסבר בסיבוב העשירי מקרב מול מייקל גראנט, למרות שהוביל באופן ברור אצל כל השופטים ומצבו בקרב היה טוב.
הוא גם נפסל פעמיים, בשני קרבות רצופים בתוך כחצי שנה מול רידיק בואו ב-96', על מכות לא חוקיות מתחת לחגורה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully