וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "חושש שההנהגה הפלסטינית לא רוצה בשלום"

טל שלו

6.6.2012 / 11:10

בפגישה עם מנהיגים בקהילה האורתודוקסית בארה"ב, הדגיש הנשיא כי הוא נאמן לישראל על אף חילוקי הדעות עם ממשלת נתניהו. "מחוייב למנוע מאירן השגת נשק גרעיני", הבהיר

בהתבטאות נדירה, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אתמול (שלישי) כי הוא מודאג מכך שייתכן שהנהגת הרשות הפלסטינית אינה מעוניינת בקידום תהליך השלום. בפגישה שקיים אובמה עם מנהיגים אורתודוקסים בכירים ביהדות ארה"ב, עליה דווח בסוכנות הידיעות היהודית JTA, ניסה הנשיא להדגיש את עמדת הממשל הפרו-ישראלית ואת תמיכתו בישראל לאורך שלוש שנות כהונתו, וביקש מקבוצת המנהיגים שלא להטיל ספק בנאמנותו למדינת ישראל ולעם היהודי.

בשבוע שעבר קיים אובמה פגישה עם מנהיגי התנועה הקונסרבטיבית. בשתי הפגישות השתתף ג'ק ליו, ראש הסגל היהודי של אובמה, שאף חובש כיפה בעצמו. בפגישה, שנמשכה כ-45 דקות ונערכה בחדר הסגלגל, נשאל אובמה מה למד מניסיונו לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני. אובמה ניסה להצדיק את ההחלטה על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון בתחילת הקדנציה שלו, ואמר כי היא שיקפה את עמדות הנשיאים הקודמים והיוותה המשך ישיר למדיניות הממשל האמריקאי בשנים האחרונות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מקור חילוקי הדעות - ממשלת מרכז בארה"ב וממשלת ימין בישראל"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אובמה התעקש להבהיר למשתתפים את נאמנותו לישראל והדגיש כי המתיחות בין ישראל לבין הממשל נובעת רק מחילוקי הדעות הפוליטיים בין שתי המדינות, ומהעובדה שבארה"ב ישנה ממשלה המזוהה עם המרכז מבחינה פוליטית, ואילו בישראל הממשלה מגיעה מהצד הימני של המפה. כמו כן, הדגיש אובמה כי עמדת ארה"ב היא פרו-ישראלית ומדגישה את הצורך החשוב ביותר של הסדרי הביטחון של ישראל, בכל הסדר סופי. בפגישה נידונו עוד שורה של נושאים פוליטיים במדיניות הפנים האמריקאית, בהם המחלוקת על מימון פדרלי להפסקת הריון.

גורם רשמי בבית הלבן אמר לסוכנות הידיעות כי "הנשיא שוחח עם הרבנים והמנהיגים בשורה של נושאים משותפים הנוגעים לנושאי חוץ ופנים. הנשיא אישרר את תמיכתו הבלתי מתפשרת לביטחונה של ישראל ומחויבותו למנוע מאירן השגת נשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully