וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים למנדט? גם בארץ חגגו 60 שנות כהונה למלכה

טל שלו

6.6.2012 / 0:15

שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, אירח בביתו גרסה צנועה ומקומית לחגיגות "יובל היהלום" למלכה אליזבת' השנייה, והשווה אליה בדבריו את הנשיא פרס: "מאחד כמוה את בני העם"

נשיא המדינה שמעון פרס ומאות משתתפים נוספים חגגו אתמול (שלישי) את הגרסה הציונית ל"יובל היהלום" - חגיגות ה-60 לכהונת מלכת בריטניה אליזבת' השנייה - בבית השגריר הבריטי בישראל, מת'יו גולד.

נשיא המדינה שמעון פרס בחגיגות יום ההולדת של מלכת אנגליה בשגרירות בריטניה. דרור עינב
"כנתינים אנגליים לשעבר ואזרחי ישראל בהווה אנו חבים תודה עמוקה לבריטניה ולשושלת המלוכה". גולד ופרס בבית השגריר, הערב/דרור עינב

השגריר הבריטי בירך בעברית את המשתתפים, בהם בכירי הסגל הדיפלומטי בישראל, שר השיכון אריאל אטיאס, יו"ר הקואליציה זאב אלקין ואחרים, וסקר את ההיסטוריה המשותפת לשני העמים מימי הגנרל אלנבי והצהרת בלפור ועד העידן המודרני ביחסי ישראל והאי הבריטי, בלי לוותר כמובן על הדגש האירני ולהבהיר את הנחישות הבריטית למניעת גרעין צבאי אירני. "יש נחישות משותפת על מנת למנוע מאירן נשק גרעיני, מאמץ אשר נמשיך בו בעתיד", התחייב גולד, "עמדתנו לא תיחלש".

גולד פנה לפרס והשווה בינו לבין המלכה, שחוגגת בימים אלה 60 שנות מלוכה: "המלכה היא הישות המאחדת בלב הקיום הבריטי", אמר גולד והדגיש כי "זה נדיר שדמות ציבורית תחצה את כל השסעים, ואתה הנשיא פרס - אתה הישות המאחדת בלב העם הישראלי".

הנשיא פרס בירך את השגריר הבריטי על המאורע ואמר לו כי "כנתינים אנגליים לשעבר ואזרחי ישראל בהווה אנו חבים תודה עמוקה לבריטניה ולשושלת המלוכה", וניסה להסביר מה סודה של המלכה אליזבת', "ששבתה את לב האומה".

עוד על חגיגות ה-60 לכהונת המלכה אליזבת' השנייה
הצעה בבריטניה: הביג בן ייקרא על שם המלכה אליזבת
חוגגים 60 שנה לכתר: סרטי ארכיון של משפחת המלוכה

לפניות לכתבת טל שלו: tal_sh@walla.net.il

(עדכון אחרון: 22:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully