וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון נכי צה"ל בכנסת: "משרד הביטחון חוסך עלינו"

5.6.2012 / 21:08

לאחר שבועיים של מחאה מול משרד הביטחון, טענו נכי צה"ל בכנסת: "לא מקבלים טיפול ראוי כבעבר". ראש אגף השיקום: "אין בעיית תקציב, ביקשתי לדבר אתכם ולא נעניתי"

לאחר שבועיים רצופים של הפגנות יומיות מול משרד הביטחון בתל אביב, הגיעו היום (שלישי) חברי ארגון נכי צה"ל לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת כחלק ממאבקם לשיפור תנאיהם, שנפגעו לטענתם בשנה האחרונה.

ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), שיזם את הדיון, הביא דוגמאות לבירוקרטיה מסובכת שמונעת טיפולים רפואיים מנכי צה"ל, וטען כי משרד הביטחון נוקט במדיניות מכוונת הפוגעת בתנאיהם משיקולי תקציב: "השחיקה במעמדם של נכי צה"ל והגזרות הנוחתות עליהם באופן חד צדדי חייבו אותי כחבר כנסת וכיו"ר הארגון לשעבר להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי ולהביא לסיכום חיובי של פעילות אגף השיקום כלפי הנכים הן ברמת הזכויות, הטיפול והציוד הרפואי, והן ברמת היחס לנכי צה"ל שהלך והידרדר בשנים האחרונות".

סא"ל במיל' דודו גלבוע, נכה צה"ל שנכח בדיון, הוסיף "כאב לארבע לוחמים וכלוחם שנפצע פעמיים במלחמות ישראל והמשיך לשרת את המדינה, לא יכול להיות מצב שבו לא אקבל את הטיפול הראוי לפציעותיי. בעבר חייל ידע שאם הוא הולך למלחמה וחס וחלילה נהרג, משרד הביטחון יטפל במשפחתו בצורה הראויה ביותר, ואם ייפצע הוא יקבל את הטיפול המסור ביותר. לצערנו היום זה לא קורה, והדבר הזה מערער את אותה אמנה בין משרד הביטחון, הצבא וחייליו והסכנה הטמונה בכך היא שחיילים יתחילו לעשות חישובים כדאיים טרם יציאתם לקרב".

ראש אגף השיקום, משה צין, דחה את טענותיו של גלבוע ואמר כי "אני פונה אליכם נציגי הנכים, בואו נדבר. אני רוצה לפתור את הבעיות בהידברות. ירדתי פעמיים למפגינים מתחת למשרדי, והזמנתי אותם אליי למשרד לדבר. לא נעניתי". עוד אמר צין כי "פניתי גם במכתב לראש ארגון הנכים והצעתי: בואו נדבר ונפתור את הבעיות. אין לנו בעיות תקציב. אני לא מכיר בעיה תקציבית אחת הקשורה בנכים. היו בעיות של התקשרויות עם ספקים, שנגמרו בהסכם. אם היו בעיות הן לא נבעו מתקציב. אני קובע שלא הייתה הוראה להפסיק טיפול לנכה, בטח לא לנכה מאה אחוז".

בתום הדיון הוחלט שתוך שלושה שבועות ראש אגף שיקום במשרד הביטחון, אלי צין ידון עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, על מנת להגיע להבנות. עם זאת, חזרו לבסוף נכי צה"ל להפגין מול משרד הביטחון.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully