וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ נגד ישי: אין לו סמכות לדון עם אריתריאה

טל שלו

3.6.2012 / 21:15

במשרד החוץ תקפו את שר הפנים על שנפגש עם שגריר אריתריאה ודן עימו בפתרון למשבר האזרחים הזרים, בעוד אין לו גיבוי מדיני. "ישי מתנהג כמו פרא ומפר את כללי הקהילה הבינ"ל"

במשרד החוץ מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על כך ששר הפנים, אלי ישי, נפגש היום עם שגריר אריתריאה בישראל מבלי שעדכן את אנשי המשרד. אנשי המשרד הביעו זעם על כך שישי בחר לדון עם השגריר האריתראי, טספמרים טקסטה דבס, על דרכים לשיתוף פעולה להחזרת האזרחים הזרים מהמדינה לארצם, בעוד כלל אין לכך גיבוי מדיני.

גורמים בכירים במשרד אמרו הערב כי ישראל אמנם מקיימת עם אריתריאה קשרים דיפלומטיים, אך לצד זאת היא שותפה לעיצומים בינלאומיים המוטלים על המדינה בעקבות המצב הפוליטי וההומניטרי הקשה שם, ועל כן להצעותיו של ישי לשיתוף פעולה אין גיבוי מדיני אמיתי. "יש הכרזה ברורה של האו"ם וסוכנויותיו שבאופן חד משמעי אסור לגרש פליטים מאריתריאה בגלל המצב הפוליטי שם", אמר גורם בכיר במשרד ותקף, "ישי מתנהג כמו פרא ומתנהג כאילו זה לא קיים ומפר את כל כללי הקהילה הבינלאומית".

מוקדם יותר היום נפגש ישי עם שגריר אריתריאה בישראל, ודן עמו בדרכים לשיתוף פעולה להחזרת המסתננים לארצם. לפי הודעה שנמסרה מלשכתו, ישי ביקש מהשגריר להעביר מסר לבני ארצו, לפיו "ישראל איננה יכולה להוות יעד עבורם והמסתננים העתידיים עלולים למצוא עצמם בבתי מאסר".

ישי: "ביטחון האזרחים יותר חשוב מקרבות אגו"

עוד אמר ישי לשגריר, כך על פי ההודעה, כי "על המדינות למצוא יחדיו את הדרך להשבת המסתננים "באופן שיבטיח את כבודם, אך בד בבד ישמור על ישראל כביתו של העם היהודי". ואילו הערב דווח בחדשות ערוץ 2 כי במשרד החוץ זועמים על ישי שמקיים מגעים רשמיים עם אריתריאה מבלי לעדכן את המשרד.

"אין דבר כזה שמישהו ייפגש עם שגריר מבלי שהמשרד מעודכן", אמר גורם בכיר במשרד החוץ לוואלה! חדשות והבהיר כי אמנם ישראל מקיימת קשרים דיפלומטיים עם אריתריאה, ושגרירים מקבילים נמצאים בשתי המדינות, אך בשל המצב ההומניטרי והפוליטי במדינה ישראל הצטרפה לאמנות ולסנקציות של האו"ם וסוכנויותיו הקובעות כי אסור "באופן חד משמעי", לגרש אזרחים אריתראים חזרה לארצם. לדברי הגורם, "ישי חושב אולי שמשרד החוץ ומשרד הפנים אחד הם, אבל זה די אווילי שהוא משמיע בקשות והבטחות ומנהל מדיניות חוץ משל עצמו, שהרי ברור שללא גיבוי המשרד אין להן משמעות".

שר הפנים, אלי ישי, מסר בתגובה לביקורת משרד החוץ כי "הביטחון של אזרחי ישראל יותר חשוב מקרבות אגו".

עוד באותו נושא:
אריה אלדד: "לירות בכל מסתנן שינסה לחצות את הגדר בדרום"
דו"ח בארה"ב: ישראל אינה מטפלת בפליטים כראוי
אלי ישי: "אם רק אקבל כלים, לא יישאר כאן אף מסתנן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully