וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: לסרס או לא לסרס, זאת השאלה

ריבי מאיר וריני חביב עמירן

4.6.2012 / 0:06

מומחיות החתולים של וואלה! בעלי חיים, ריבי מאיר וריני חביב עמירן, מייעצות: איך מנקים לחתול קשקשים מהפרווה? על איזה גוף בחיפה אפשר לסמוך שיעזור בטיפול בחתולי רחוב?

חתול לבן. Margo Harrison, ShutterStock
גור אחד שרד ואחד ננטש ומת. איך זה יכול להיות?/ShutterStock, Margo Harrison

חתולתי המליטה שני גורים. גור אחד היא הביאה הביתה ואת השני מצאנו מת במקום בו הומלט. האם זה נורמלי שהיא תנטוש גור? הורי לא רוצים עוד גורים, ורוצים לעקר אותה. האם זה מסוכן? מתי מומלץ, אצל מי ובאיזה מחיר?

תשובה: אצל חתולות צעירות ובהמלטה ראשונה יש גורים שננטשים על ידי האמהות פשוט בגלל פחד. האם הצעירה - לעתים לא יותר מבת 7-8 חודשים - מבוהלת, מנסה למצוא מקום מתאים לגורים, לא יודעת איך להתמודד עם הרעב, הצורך להיניק ולשמור על גוריה ועוד מטלות, ומרוב בהלה נשארים חלק מהגורים מאחור. לעתים הן שוכחות היכן שמו את הגורים כשהן הולכות לחפש מזון. יש אפשרות שהגור היה חולה או קטן מדי כדי לשרוד או בעל מום מולד.

כדי למנוע זאת חובה לעקר כבר בגיל חמישה חודשים. עוד לפני הייחום הראשון וגם בזמן הנקה חתולה עלולה להיכנס שוב להריון, ואז שוב כל חודשיים-שלושה. זה מביא איתו עוד גורים ההופכים לחתולי רחוב, הסובלים מרעב, מחלות וסכנות שונות.

יש לדאוג כעת לאמא – הרבה אוכל מעולה לחתולים והרבה מים בקערה נקייה. כאשר הגור יתחיל לאכול לבד, לדאוג גם לו למזון מתאים לגורים. כשהגור יהיה בן חודש, חובה לעקר האם, ואת הגור שלה בגיל חמישה חודשים.

הוריך צודקים לחלוטין. אין כל סכנה בעיקור או סירוס ויש לבצע זאת אצל הווטרינר בלבד. ניתן לעשות במחיר מוזל - כמאה שקל לחתולי רחוב. אין לעקר בתקופת הייחום, אך ניתן לעקר במשך ההריון כולו, ובלבד שלא יהיו גורים חסרי בית נוספים.

בן זוגי ואני גרים במעונות הסטודנטים של הטכניון ומאכילים כעשרה חתולים שם. לאחרונה שמנו לב שכל החתולים סובלים מבעיית נשירה: יש להם קרחות גדולות בגוף, ככל הנראה הם חולים במחלת עור אגרסיבית. איננו מדווחים לעירייה או למשרד המעונות מחשש שירדימו אותם. למי אפשר ל

שני חתולים. Francesco Carta fotografo, ShutterStock
מפחדים לדווח מחשש שירדימו את החתולים/ShutterStock, Francesco Carta fotografo

תשובה: בחיפה תוכלו להיעזר ב"אגודת חובבי החתולים חיפה", שגם יסייעו בעיקור החתולים. צרו איתם קשר בדחיפות – הם אנשים נהדרים והעמותה שלהם מעולה.

לגבי הקרחות, הכל בר טיפול. בדרך כלל מדובר באלרגיה לפרעושים, וניתן לטפל בשטח עצמו על ידי ריסוס השטח בפרונטליין, ולשים לחתולים שמאפשרים לגעת בהם אמפולה מתאימה (אין להשתמש בחומרים המתאימים לכלבים – זה מסוכן).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יש לי חתולה בת שלוש. שמתי לב שיש לה קשקשים על הגב, יש פרווה בכל מקום בבית ולפעמים כדורי שיער נתקעים לה בגרון, אך היא לא מקיאה אותם. מה לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
יש פרווה בכל מקום בבית. מעניין למה/ShutterStock

תשובה: חשוב במקרה כזה לגשת איתה לבדיקה אצל וטרינר מומחה לחתולים. בדרך כלל הקשקשים, הנשירות וההקאות קשורים בעונה הנוכחית בה החום גובר. חוץ מזה עברו גם למזון איכותי העוזר בנושא של שיער בריא.

חשוב לגדל דשא המתאים לחתולים באדנית ביתית. כרסום הדשא עוזר בהתמודדות מערכת העיכול עם השיער המצטבר אחרי הליקוקים.

החתול שלי לא מסורס. הוא יוצא לטייל ברחוב וחוזר הביתה למטרת אכילה או שינה. הוא לא חתול שנוטה לתת אהבה למרות שאנו מאוד אוהבים אותו ומלטפים אותו. רציתי לשאול אם אחרי שנסרס אותו הוא יפסיק לצאת. החתולה שלנו, למרות שעיקרנו אותה, עדיין יוצאת לטיולים.

חתול ליד חלון פתוח. ShutterStock
יוצא לטייל כל הזמן, ועושה טובה שחוזר. חתול ערס/ShutterStock

תשובה: חובה לסרס את החתול בדחיפות, זה יימנע שיטוטים שעלולים להוביל לתאונות, למחלות או לפציעות ממלחמות עם חתולים לא מסורסים. סרסו אותו למענו ולמענכם, ויש סיכוי סביר, אם הוא צעיר ועדיין לא מתנהג כמו זכר לא מסורס, שהוא אכן ישהה הרבה יותר בבית ויהיה חברותי יותר.

טיולים הם מעולים, אבל רק כאשר החתולים מסורסים או מעוקרים – הם למרחק קטן יותר והסכנות מועטות יותר.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully