וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יידה אבן על הרכבת בירושלים - וייאסר לשנה וחצי

3.6.2012 / 17:01

אבן בודדת שיידה ערבי בן 19, ופגעה ברכבת הקלה בירושלים בזמן תקופת ההרצה, תזכה אותו בעונש חמור למדי. "אילולא המלצת שירות המבחן העונש היה ממושך יותר", קבע השופט

18 חודשי מאסר תמימים בעבור אבן אחת: בית המשפט המחוזי הטיל היום (ראשון) עונש כבד במיוחד על מוסא אבו חדיר, צעיר ערבי בן 19, שיידה אבן לעבר הרכבת הקלה – ושלח אותו אל מעבר לסורגים למשך שנה וחצי. ראשית הסיפור באוגוסט אשתקד, בעת שהרכבת הקלה בירושלים הייתה בתקופת הרצה, היא עברה בשכונת שועפט במזרח העיר - ואז ידה הצעיר אבן בודדת שפגעה בדופן הרכבת. מספר ימים לאחר מכן, בתום חקירת המשטרה, הוא נעצר ובחקירתו הודה במעשים המיוחסים לו. אבו חדיר נשלח למעצר והוגש כנגדו כתב אישום חמור בגין סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה.

חיילת נדקרה ברכבת הקלה - החשוד נלכד. עומר מירון, עומר מירון
חיילת נדקרה ברכבת הקלה - החשוד נלכד/עומר מירון, עומר מירון

התביעה דרשה מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש מרתיע, ובכלל זה מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי לחברת האבטחה וקנס. "בית המשפט נדרש 'להציב רף ענישה' וזאת גם בשים-לב לנזק הפוטנציאלי הטמון בזריקת אבן לעבר הרכבת הקלה, נזק לציבור הנוסעים המשתמש ברכבת על בסיס יומיומי ואת החובה להגן על בטיחות השימוש ברכבת הקלה", נטען. סנגורו של הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית ביקש מנגד מבית המשפט להתחשב בהמלצת שירות המבחן, שטען כי הלז מתקשה לעתים בחישוב השלכות מעשיו, וכי מעצרו וניהול ההליכים המשפטיים נגדו עד כה מהווים עבורו גורם מרתיע, ולכן ביקש להסתפק בשירות לתועלת הציבור.

שופט בית המשפט המחוזי אמנון כהן קיבל את דרישות התביעה לעונש כבד וכתב בין היתר בהחלטתו כי "חומרתו של העונש המירבי שקבע המחוקק בגין עבירה זו, יש בה כדי להצביע על סלידתו העמוקה מהעבירה. רף הענישה הגבוה שנקבע לעבירה מהווה כלל מנחה בדבר העונש שיש לגזור על מי שמפר את הוראות החוק. מקובל עלי, כי זריקת אבנים לעבר רכבת נוסעים מתאפיינת בחומרה יתרה משלה ואין מקום להשוואה בינה לבין זריקת אבנים לעבר כלי רכב מנועי. יידוי אבן כלפי רכבת קלה, יש בו גם משום פגיעה בסדר הציבורי, שכן הדבר עלול לגרום לשיבוש כל התנועה ברחבי ירושלים". עוד קבע השופט כי "על בית המשפט מוטלת החובה ליתן משקל לאינטרס הציבורי ובמקרה דנן במיוחד לאלמנט ההרתעה. אוסיף ואומר, כי אילולא המלצת שירות המבחן הייתי מטיל על הנאשם מאסר לתקופה ממושכת יותר מזו אותה אטיל עליו".

לקריאה נוספת
חשד: שני יהודים היכו פלסטיני ברכבת הקלה בירושלים
החשוד בדקירה ברכבת הקלה "ביקש לנקום בישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully