וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בן אליעזר: "חש צער עמוק על הרשעת מובארק"

טל שלו

2.6.2012 / 12:22

בנימין בן אליעזר שהחזיק ביחסים קרובים עם נשיא מצרים לשעבר, הגיב להחלטת בית המשפט המצרי להשית מאסר עולם על ידידו: "מובארק הוא פטריוט מצרי שהנהיג את עמו במשך 30 שנה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (עבודה), שהחזיק במשך שנים ביחסים קרובים במיוחד עם נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, הגיב היום (שבת) בצער על גזר הדין שהוטל על מקורבו. "אני חש צער אישי עמוק על החלטת בית הדין המצרי", אמר בן אליעזר על ההחלטה להשית מאסר עולם על נשיא מצרים לשעבר, שהורשע במעורבות בהרג מפגינים. "מובארק הוא פטריוט מצרי שהנהיג את עמו במשך 30 שנה ודאג לאומה המצרית, למעמדה המדיני וכלכלתה".

לדברי בן אליעזר, מובארק תרם ב-30 שנות שלטונו תרומה משמעותית לאזור, "שלא נבעה רק מכוח תפקידו כנשיא מצרים, אלא בעיקר בזכות חוכמתו, אישיותו והבנתו את המזרח התיכון". עוד הוסיף שר הביטחון לשעבר, כי "כל מי שמכיר את מובארק מקרוב, יודע כי המזרח התיכון לאחר שלטונו אינו אותו מזרח תיכון, ולצערי השינוי הוא לא לטובה. הייתי מצפה למידת החמלה והרחמים מבית הדין לאיש שהקדיש את כל חייו לביטחונה של האומה המצרית, לכלכלתה ולהתפתחותה".

הכרעת הדין במשפטו של נשיא מצרים המודח חוסני מובארק, קהיר, 2 ביוני 2012. רויטרס
מובארק בבית המשפט מאחורי סורג ובריח, הבוקר/רויטרס

השופט אחמד רפעת גזר על מובארק מאסר עולם במטה המשטרה, שם נערך משפטו של הנשיא המודח, לאחר שהרשיע אותו, כאמור, במעורבות בהרג מכוון של מפגינים נגד משטרו. גם על שר הפנים במשטרו של מובארק, חביב עאדלי, נגזר מאסר עולם לאחר שהורשע באותה עבירה. אורכו של מאסר עולם במצרים הוא 25 שנה.

לעומת זאת, כל אישומי השחיתות במשפט - נגד מובארק עצמו, נגד שני בניו, גמאל ועלא, נגד עאדלי ונגד ששת עוזריו של עאדלי - הסתיימו בזיכוי מוחלט. מובארק קיבל את גזר הדין בפנים חתומות, ולא הגיב. עם סיום הקראת הכרעת הדין, פרצה מהומה בבית המשפט, והחלו קריאות בדרישה לגזור עונש מוות על מובארק, כמו גם קריאות "העם רוצה לנקות את מערכת המשפט", ו-"טעות, טעות, טעות!".

הכרעת הדין הגיעה אחרי עשרה חודשי משפט, שבמהלכם התקיימו 45 דיונים והוצגו עדויותיהם של 1,536 עדים. לאחר שבמשך רוב המשפט אסר השופט לשדר את הדיונים, היו שבו המצלמות לאולם, וכלי התקשורת המצרים העבירו שידורים ישירים מבית המשפט תחת הכותרת "משפט המאה".

משפט מובארק. Amr Nabil, AP
מפגינים מחוץ לבית המשפט, היום/AP, Amr Nabil

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully