וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה ביישוב נוסף בגליל, הושגה שליטה בעמיעד

קובי דוד

1.6.2012 / 18:20

שריפה פרצה אחר הצהריים ביישוב אור הגנוז שליד צפת ותושבי המקום פונו מבתיהם. לאחר כשעה הושגה שליטה על האש. בתוך כך, הושגה שליטה על השריפה בעמיעד והתושבים שבו לביתם

ג'יליס

(צילום: יובל בן אבו, ג'יליס, עריכה: מיכאל ברגמן)

שריפה פרצה אחר הצהריים (שישי) ביישוב אור הגנוז, הסמוך לצפת. עשן כבד היתמר מהאזור וכוחות כיבוי הוזעקו למקום ופעלו על מנת להשיג שליטה על האש. לצד זאת פונו תושבים מביתם. כעבור כשעה הושגה שליטה על האש והתושבים הורשו לשוב לביתם. במקביל, שריפה פרצה באזור הכפר גוש חלב (ג'ש) בגליל העליון, אך גם שם השיגו כוחות הכיבוי שליטה על האש. בשני האירועים לא היו נפגעים בשריפה ולא נגרם נזק לרכוש.

בתוך כך, כוחות הכיבוי השיגו מוקדם יותר שליטה על האש בשריפה שהשתוללה סמוך לקיבוץ עמיעד שבגליל העליון. כ-20 אלף דונם עלו באש, ולמקום הוזנקו תשעה צוותי כיבוי: ששה מהם מתחנת כיבוי גליל עליון ושלושה – מתחנת כיבוי טבריה. כמו כן, בניסיון להשתלט על האש סייעו גם ארבעה מטוסי כיבוי וכן סיוע של פקחי קק"ל ורשות הטבע והגנים. לא היו נפגעים בשריפה, אך בשל קרבת האש לצוברי הגז, הנמצאים בסמוך ללולי קיבוץ עמיעד, החלה המשטרה בפינוי התושבים לכיוון תחנת הדלק שבכניסה לקיבוץ. כעבור שעות אחדות השיגו צוותי הכיבוי שליטה על האש והתושבים הורשו לשוב לביתם.

שריפה ליד קיבוץ עמיעד יוני 2012. בני כהנר, ספק 500
השריפה סמוך לעמיעד, היום/ספק 500, בני כהנר

במקביל, דליקה פרצה סמוך לאזור התעשייה הצפוני בקריית שמונה. שלושה צוותים מתחנת הכיבוי בעיר השתלטו על האש, וגם שם, כמו בעמיעד, אין נפגעים. בעקבות השריפה נסגר כביש 90 לתנועת מכוניות באזורים הסמוכים, אך עם השגת השליטה על האש הוא נפתח בחזרה לתנועה.

צמחייה חרוכה בשריפה בקיבוץ עמיעד יוני 2012. משה אסרף, ג'יליס
לא היו נפגעים באף אחת מהשריפות. צמחייה חרוכה באיזור עמיעד, היום/ג'יליס, משה אסרף

שריפה נוספת פרצה בצהריים ביער הנמצא מזרחית למודיעין הסמוך לאזור התעשייה של העיר. האש איימה להתפשט ליער נוסף הנמצא בסמוך וכן לאזור התעשייה. תשעה צוותי כיבוי של מרחב איילון ואזורים נוספים הוזעקו למקום, ובסיוע שני מטוסי כיבוי הם השיגו כעבור כשעתיים שליטה על האש. אין נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לרכוש.

שריפה פרצה ליד קיבוץ עמיעד בגליל, התושבים פונו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully