וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בעזה: "ארבעה חמושים נפגעו בתקיפת צה"ל"

על פי הדיווחים, כלי טיס של חיל האוויר תקף סמוך לחן יונס חולייה של ועדות ההתנגדות העממיות, העומדות מאחורי הירי בכיסופים הבוקר. 4 פלסטינים נפגעו, בהם 2 באורח קשה

כלי טיס של חיל האוויר תקף הבוקר (שישי) חוליית חמושים פלסטינים ממזרח לחאן יונס, והביא לפציעתם של ארבעה מהם – בהם שניים באורח קשה מאוד, שייתכן ואף נהרגו. כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווח, כלי הטיס שיגר טיל לעבר רכב תלת-גלגלי, המכונה "טוק-טוק", וכתוצאה מכך נפגעו נוסעיו. עוד נמסר כי החמושים היו פעילי ועדות ההתנגדות העממית.

סיכול ירי חוליית רקטות בעזה מרץ 2010. דובר צה"ל
ארבעה פלסטינים נפגעו קשה/דובר צה"ל

ארגון הטרור הוא העומד מאחורי תקרית הירי בה נהג סמל נתנאל מושיאשווילי, הבוקר באזור כיסופים. הזרוע הצבאית של הארגון, חטיבות סלאח א-דין, הודיעה כי אנשיה עומדים מאחורי הפעולה. בתוך כך, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הכחישה כי נטלה אחריות על הירי לפנות בוקר לעבר חיילים באזור כיסופים, בתקרית בה נהרג החייל. בהודעה שפרסמה הודיעה הזרוע – פלוגות אל-קודס – כי היא מברכת על הפעולה, אך פעיליה לא ביצעו אותה.

הרוג באזור כיסופים הבוקר

מוקדם יותר נהרג מושיאשווילי, חובש פלוגתי בגדוד 12 של גולני, במהלך חילופי אש עם מחבל, שנהרג אף הוא, באזור כיסופים בגבול רצועת עזה. העימות החל כאשר כוח צה"ל זיהה חדירה משטח רצועת עזה לישראל, פתח בסריקות ונתקל במחבל החמוש, שירה לעבר הלוחם. הודעה נמסרה למשפחתו.

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף משנה טל חרמוני, שהגיע לזירת האירוע, אמר כי "בשעה 5:00 לפנות בוקר חדר מחבל חמוש לתוך שטח ישראל, חתך את הגדר, ובאמצעים מתקדים הצליח לחדור לתוך שטחנו. הוא זוהה על ידי כוח האיסוף שלנו וכוח של גדוד 12 בגולני הגיע במהירות. תוך הניסיון לחתור למגע ולאתר המחבל, נפתחה אש ממערב, הכוח נפגע אבל הגיב באופן מהיר מאוד באש ופגע במחבל". אל"מ חרמוני הוסיף כי "לצערי יש לנו לוחם הרוג, ואני רוצה במעמד זה למסור את תנחומי למשפחה. ארגוני הטרור פועלים באופן מגוון נגד כוחותינו ואזרחינו, רק בשבוע שעבר בוצע ירי נגד קצין וחייל. אנחנו כאן בלחימה מתמשכת, ומשימתנו להגן על התושבים".

בתגובה לתקרית, ביצעו חיל האוויר והשריון מספר תקיפות לעבר נקודות חשודות בגדר המערכת. הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ מקיים בשעה זו התייעצויות והערכת מצב ביטחונית בעקבות האירוע. מתחקיר ראשוני עולה כי תצפיתניות צה"ל באזור זיהו את המחבל זמן קצר אחרי שחדר לשטח ישראל, ולאחר מכן הכוח הופנה לעברו. המחבל פתח בירי לעבר הלוחם, וכוח הלוחמים בפיקודו של מפקד מחלקה הסתער עליו והרג אותו.

עוד בנושא
תקרית ברצועה: לוחם גולני נהרג מירי בכיסופים
החייל שנהרג בתקרית ברצועה: סמל נתנאל מושיאשוילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully