וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשור מתקדם בשווי מאות אלפי שקלים נגנב מצה"ל

31.5.2012 / 17:10

מכת הגניבות מבסיסי צה"ל בדרום נמשכת: אמצעי ראיית לילה מסווג בעלות של מאות אלפי שקלים נגנב מיחידת מובחרת מבסיס צאלים במהלך אימון. "אירוע חמור ביותר, הרמטכ"ל מעודכן"

מפקדים ביחידה מובחרת דיווחו ביום שלישי האחרון על היעלמות אמצעי ראיית לילה מסווג במהלך תרגיל במרכז לאימוני יבשה שבבסיס צאלים. המפקדים והלוחמים במקום פתחו בסריקות נרחבות לאיתור האמצעי המיוחד, אולם בשלב מסוים התברר כי נגנב והוחלט להעביר את הפרטים למשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), אשר פתחה בחקירת המקרה.

קצין בפיקוד דרום הגדיר את הפרשה כ"אירוע חמור ביותר". הוא ציין כי המקרה הובא לידיעתו של הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, בשל "החשיבות הרבה שמייחס צה"ל לתחום אמצעי ראיית הלילה, המשמשים מרכיבים משמעותיים בעליונות של צה"ל מול האויב". לדבריו, עלותו של האמצעי התרמי שנגנב, המאפשר ללוחמים לאתר קרינת חום שפולטים בני אדם בשטח, נאמדת במאות אלפי שקלים.

הקצין העריך כי אמצעי ראיית הלילה נגנב על ידי בני מיעוטים שמשוטטים באזור שטחי האימון בצאלים. אתמול (רביעי) התקיים דיון מיוחד בפיקוד דרום בעקבות אירועים חריגים דומים שהתרחשו לאחרונה בגזרה. ביום שבת האחרון נגנבו מבסיס שבטה שבנגב ג'יפ האמר ורכב מסוג "קנגו", אשר שימשו למטרות באימונים. על פי ההערכה בצה"ל, גנבי מתכות המתגוררים בשטח הצליחו להיכנס לבסיס ולגנוב את הרכוש הצה"לי.

בתוך כך, נמשכת החקירה אודות אירוע גניבת הג'יפים בבסיס קציעות שבדרום לפני כשבוע וחצי. שני ג'יפים מסוג "סופה" נעלמו מן הבסיס לאחר שאלמונים חדרו אליו דרך פירצה בגדר, ומאוחר יותר נמצאו שרופים בשטח לאחר שנתלש מהם ציוד צבאי יקר ערך.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בנושא מתנהלת חקירת מצ"ח, ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

  • עוד באותו נושא:
  • גניבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully