וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תירמו למאגר מח העצם הישראלי

בר סיטון

31.5.2012 / 4:53

למרות הערכות פסימיות של רופאיו, הצליח בר סיטון לשקם עצמו ממחלתו הקשה. כעת הוא מבקש מאזרחי המדינה לעזור לו ולאחרים, ולתרום למאגר מח העצם הלאומי עם דגימת רוק פשוטה

ה-1.1.2009, שעה 10 בבוקר, אני מועבר מהוספיס הילדים של תל השומר למחלקת טיפול נמרץ במחלקה האורתופדית-אונקולוגית באיכילוב. פרופ' מלר, מנהל המחלקה, נכנס לחדר ברוח קרבית, מסלק את המשפחה מהחדר, טורק את הדלת ואומר לי: "תשמע בחור, אני לא יודע אם אתה יודע מה מצבך, המצב הוא קריטי, אני לא יודע אם יהיו לך עוד כמה ימים לחיות". באותו רגע אני מחליט שהרוח תנצח את החומר - על אפם וחמתם אני אבריא!

לאחר חצי שנה של אשפוז בבידוד ו-13 ניתוחים, שריתקו אותי למיטה, ולאחר שרופא המחלקה ד"ר יהודה קולנדר נלחם עליי כמו אריה, השתחררתי מבית החולים והתחלתי בשיקום עצמי, תחילה כשאני על כיסא גלגלים ולאחר מכן על הרגליים.

כשבישרו לי שאני חולה בסרטן בפעם הראשונה, הנחתי שלא תהיה בעיה ושאמצא תרומת מח עצם בין בני משפחתי. לצערי, אף אחד מהם לא נמצא מתאים ולכן נאלצתי לחפש בארץ ובעולם. כל מאמצי עלו בתוהו - בכל מקום שחיפשתי לא נמצא לי תורם. אז לא ידעתי שבמאגר לא נמצאים כל אזרחי המדינה, אלא רק חלק קטן ממנה.

מבצע עדתי ראשון מסוגו

מאגר מח העצם הלאומי שמפעיל ארגון "עזר מציון" בהתנדבות, מכיל רק 600 אלף דגימות. כל אדם בגילאי 50-18 יכול להצטרף למאגר, בהליך פשוט של דגימת רוק, שמטרתו להציל חיים. הארגון יקיים היום (חמישי) מבצע ראשון מסוגו בישראל, הנועד לאתר תורמי מח עצם בקרב עדות מסוימות הנמצאות בתת ייצוג במאגר הלאומי: העדה העירקית, התימנית, הגיאורגית, הבוכרית, הקווקזית, הכורדית והאתיופית.

במוקד המבצע עומדים יחד איתי עוד שלושה חולים: חנית אלבז, אם לשלושה ילדים הזקוקה לתורם מח עצם מהעדה התימנית; ניסים מושייב, אב לשניים, הזקוק לתרומה מהעדה הבוכרית; יוסף קרכילי, אב לשניים, הזקוק לתרומת מח עצם ממוצא גיאורגי ואני שזקוק לתרומה מתורם עיראקי. התקווה שלי ושל שאר החולים היא שיימצא לנו תורם מתאים שיעזור לנו להחלים, שיעזור לנו לחיות.

השאיפה שלנו ושל עזר מציון תהיה לאסוף היום לפחות אלף דגימות של תורמים פוטנציאלים. יש לזכור כי עלות בדיקת כל מבחנה נאמדת ב-250 שקלים, לכן חשוב כי אלו היכולים לעזור גם כספית, יתרמו. בעידן שבו אחד משלושה יהיה חולה סרטן - היום זה אני ומחר זה את, אתה או ילדיכם - אנו חייבים להתגייס ולהגדיל את מאגר מח העצם. המבצע היום הוא צו שמונה לחברה הישראלית כולה.

לתרומה של עשרה שקלים שלחו SMS עם המספר 10 ל-2255. לבירור מוקד ההתרמה הקרוב לביתכם חייגו: 1-800-236-236

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully