וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיע דגל פלסטין לתחרות סרטוני הציונות של לימור לבנת?

טל שלו

31.5.2012 / 1:34

משרדי התרבות וראש הממשלה הכריזו חגיגית על תחרות סרטוני יו טיוב שיעסקו ב"החייאת הציונות", אך הם לא ציפו להתמודדותה של יוזמת ז'נבה, שמנסה את מזלה עם סרטון פרובוקטיבי

"הציונות מצטלמת היטב", הכריזה בחודש שעבר שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, עם השקת תחרות מתוקשרת היטב לסרטוני ציונות ביו טיוב, שמטרתה חיזוק הזהות הציונית של הישראלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו התגייס לעזרת התחרות כשקרא לציבור להעלות סרטונים אשר "מחיים את הציונות". עם זאת, נראה כי דגל פלסטין המתנוסס בבולטות בסיום אחד הסרטונים שהתקבלו השבוע לתחרות הוא לא בדיוק מה שציפו לו במשרד התרבות, כאשר ביקשו לייצר תוכן אינטראקטיבי ועדכני לחידוש הציונות בציבור.

תחרות "ציון-U" הושקה ביום העצמאות על ידי משרד התרבות והספורט בשיתוף משרד ראש הממשלה, ובמסגרתה נקרא הציבור להעלות סרטונים קצרים, שאורכם המקסימלי חמש דקות, המבטאים את "הנרטיב הציוני" באופן ויזואלי, אישי ואינטראקטיבי. מאז נפתח הערוץ המיוחד לתחרות ביו טיוב, הועלו עשרות סרטים של יחידים שמבקשים לערוך מחווה מודרניות לציונות. אך בין הסרטונים, תחת הכותרת "להציל את החזון הציוני", העלה ארגון יוזמת ז?נבה סרטון פוליטי, שבסיומו מתנוסס דגל משולב של ישראל ופלסטין - כסמל לסכנה שבהמשך הקיפאון המדיני והסטטוס קוו בשטחים, ולהשלכותיו בדמות הפיכתה של ישראל למדינה דו לאומית. "כל יום שעובר בלי הסכם מקרב אותנו לסכנה של מדינה אחת", נאמר בסיום הסרטון שהפיקו במטה.

צפו בסרטון של יוזמת ז'נבה

עם השקתה, הדגישה השרה לבנת כי התחרות מהווה "הזדמנות מצוינת לנער את האבק מעל המילה ציונות, שנחשבת אולי ארכאית ומיושנת, ולצקת לתוכה תוכן עדכני, תוסס, יצירתי ואינטראקטיבי", וכי "הציונות היא כל כך אמיתית ויש בה כל כך הרבה גאווה ואהבה למדינה היחידה שלנו, מדינת היהודים". גם ראש הממשלה, כאמור, התייחס לתחרות בפתח ישיבת ממשלה בסוף חודש אפריל ואף ציין את פועלו של שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, שחגג 25 שנה לשחרורו מהכלא הסובייטי, כדמות מופת לציונות בת ימינו.

הסרטון עומד בתנאי התקנון

על פי תקנון התחרות, הגולשים מוזמנים לשלוח סרטים "הנותנים ביטוי לערכי הציונות, להיסטוריה של התנועה הציונית ולחזרת העם היהודי למולדתו ההיסטורית". אלו נבחנים על ידי ועדה מייעצת במשרד התרבות והספורט, ואם עומדים הם בקריטריונים - זוכים הסרטונים להיות מועלים לערוץ. בסיום הליך הגשת המועמדויות יבחר קהל הגולשים את 30 הסרטונים הפופולריים, ומהם ייבחר זוכה יחיד על ידי חבר שופטים בו יושבים אברי גלעד, צופית גרנט וגיל סמסונוב. לזוכה יוענק פרס בגובה 40 אלף שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין ציונות בלי מדינה עם רוב יהודי ואין רוב כזה עם המשך כיבוש השטחים". מנכ"ל יוזמת ז'נבה, גדי בלטיאנסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים במשרד התרבות והספורט הסתייגו מן הסרטון של ארגון יוזמת ז?נבה, אשר "רחוק מאוד מהמטרה המוצהרת אליה כיוונה התחרות: קידום הציונות, תולדותיה ומטרותיה בחברה הישראלית", אך הבהירו כי לא הייתה כל עילה לפסילת הסרטון שכן הוא עמד בתנאי התקנון המאפשרים לפסול סרטונים רק אם הם כוללים תוכן פרובוקטיבי, מיני, פוגעני או גזעני.

ביוזמת ז'נבה ציינו כי הסרטון שהעלה הארגון, המציג שורה של טוקבקיסטים ימניים אשר מזלזלים בניסיון להגיע להסדר עם הפלסטינים ושבסיומו מוצג חייל המבחין בדגל משולב המתנוסס מעל לראשו, הוא הסרטון הפוליטי היחיד שהועלה עד כה לאתר התחרות, בניגוד לסרטונים אחרים המציגים סיפור ציוני של אדם או משפחה. "אין ציונות בלי מדינה עם רוב יהודי ואין רוב כזה עם המשך כיבוש השטחים", אמר מנכ"ל היוזמה, גדי בלטיאנסקי בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני מקווה שגם ללימור לבנת נפל האסימון ושהיא וחבריה לממשלה ידאגו לציונות לא רק בסרטים אלא גם במציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully