וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד צפון רומז לסיכול הברחת נשק בסוריה?

30.5.2012 / 19:08

אלוף יאיר גולן התייחס לנעשה מעבר לגבול והזהיר מפני אפשרות שגורמי אל-קאעדה שנלחמים כיום נגד משטר אסד יפנו את נשקם לעבר ישראל לאחר שזה ייפול. "זה יכול לקחת חודשים"

ישראל תסכל העברת אמצעי לחימה בלב סוריה? אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, נשא היום (רביעי) דברים בכנס מרכז בגין-סאדאת לשלום ורמז על האפשרות הזו. גולן התייחס לאפשרות קריסת משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ולאפשרות שאמצעי לחימה מסוגים שונים ממחסני הצבא יועברו לארגונים באזורנו. הוא אף רמז לאפשרות שישראל תסכל העברת אמצעי לחימה בלב סוריה, ואמר: ?איך בכלל יודעים שמשהו מגיע באופן בלתי מוסמך, ואם יודעים, מה עושים? האם זה נכון להסתכן בסיכול אמצעי לחימה, בהעברת אמל?ח מהסוג הזה או שזו תהיה שטות גמורה??.

אלוף יאיר גולן, אלוף פיקוד העורף. דובר צה"ל
יסכל אמל"ח בלבנון? אלוף גולן/דובר צה"ל

גולן הזהיר גם כי "גורמי אל-קאעדה שנמצאים היום בסוריה ופועלים נגד המשטר בסורי – בחלוף הזמן יפעלו נגדנו". בהמשך התייחסותו למלחמת האזרחים הנערכת בסוריה, אמר: "מלחמת האזרים תהפוך את סוריה למדינה כושלת". לדבריו, "האיום הסורי על ישראל דורש תשומת לב. זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל זה עלול לקרות. זה יכול לקרות בעוד חודשים ספורים. אנחנו תמיד לוקים בחסר ביכולת לחזות את העתיד, אבל זה מסוג האיומים שאנחנו יודעים להתמודד אתו לא רע".

אלוף גולן אמר כי ארסנל הנשק שבידי המשטר הסורי מהווה איום נוסף על ישראל. ?לסוריה יש נשק להשמדה המונית. לסוריה יש ארסנל נשק כבד מאוד, גדול ומתוחכם מאוד, הכולל טילי קרקע-קרקע וטילי חוף-ים, וכולל נשק כימי. מה יקרה בעתיד? מה עתידו של נשק מסוג זה? בחלוף המשטר הנוכחי, לא ברור. סוריה כמחסן אמצעי לחימה שיזין את גורמי הטרור בסביבה, מטריד אותנו מאוד?.

גולן התייחס גם לאפשרות לעימות מול חיזבאללה, וציין כי "הארגון יכול להפריע לצה"ל, אבל לא לעצור את צה"ל. צה"ל מסוגל להשתלט על אזורי שיגור בפרקי זמן קצרים, ולהביא לתבוסה מוחלטת של חיזבאללה, לתבוסה בקרב הפעילים, תבוסה בהרס תשתיות מבצעיות והרס אמצעי לחימה. נכה בו מכה קשה מאוד, שתוציא לו את החשק להתעמת אתנו פעם נוספת לפרקי זמן משמעותיים?.

גם לאיום האיראני התייחס גולן, ואמר כי ?אירן זה כאן. אנחנו מנהלים מלחמה עקיפה עם איראן מדי יום. מצד החמאס בעזה, ומול חיזבאללה בלבנון. השפעתה השלילית של אירן באזור שלנו היא משמעותית מאוד. מעורבותה כאן ובסוריה ניכרת. אירן מודאגת מאוד מעתידו של בשאר אסד, ולכן מנסה לסייע לו באופן ישיר וגם באמצעות חיזבאללה?.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully