וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בידי ישראל סרטונים המתעדים את הטבח בסוריה"

29.5.2012 / 13:40

גורם ביטחוני בכיר אישר כי בסרטונים המצויים בידי ישראל ניתן לראות "באופן מפורט את ההתקפות על המורדים". במערכת הביטחון חוששים כעת מהגעת פליטים סורים גם לגבולות ישראל

בידי ישראל סרטוני וידאו המתעדים תקיפות של צבא סוריה נגד אזרחים סורים לא הרחק מהגבול עם ישראל, כך אישר היום (שלישי) גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות. לדברי הגורם, שנחשף לתוכן הסרטונים, ניתן לראות בהם "באופן מפורט את ההתקפות שמבצע הצבא הסורי נגד תאי התנגדות של המורדים". הגורם הוסיף כי בסרטונים באה לידי ביטוי דוקטרינת הלחימה של צבא סוריה שעושה שימוש בסוללות ארטילריה, מטוסים ותמרון של כוחות שריון וחי"ר.

משקיפי האו"ם מתקבלים בחולה שבסוריה בעקבות הטבח בעיר, 26 במאי 2012. רויטרס
ההערכה היא כי מדינות המערב יגבירו את הלחץ על משטרו של אסד כדי למנוע את המשך הרג האזרחים/רויטרס

בעקבות החשיפה לסרטונים, במערכת הביטחון גוברת הדאגה מהמתרחש בגבול הסורי. ההערכה היא כי הלחץ של מדינות המערב על משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, יתגבר בשבועות הקרובים. כמו כן, קיים חשש כי אסד עלול לבצע התקפות רחבות שעשויות להוביל לבריחה המונית של אזרחים אל מחוץ לגבולות סוריה, כולל לישראל, כפי שאירע בטורקיה. לטענת גורמים בצה"ל, לפי שעה אין כל שינוי לאורך הגבול עם סוריה, למעט הגברת עירנות, אך למרות זאת צה"ל נערך גם לתרחישי קיצון.

בתוך כך, דובר צה"ל תת-אלוף יואב פולי, התייחס אתמול להרג 108 האזרחים בעיירה חולה, בהם עשרות ילדים, כתוצאה מהתקפת הצבא הסורי. "הטבח הנורא בעיירה חולה, במהלכו נרצחו 34 ילדים, חושף שוב שאויבנו לא בוחלים בכל אמצעי - גם כאשר מדובר בבני עמם", אמר. "בימים כאלה מתחדדת ההבנה, כי חובתנו לשימורו של צה"ל כצבא חזק ומוביל באזור המרחיק רעה מגבולנו".

בצה"ל חוששים גם משימוש בנשק לא קונבנציונלי

בצה"ל לא מתעלמים מההתרחשויות בסוריה ומהאפשרות של השתלטות גורמים עוינים על מחסני הנשק הכימי, ומגבירים את ההיערכות לקראת תרחיש קיצוני של שימוש בנשק לא קונבנציונלי. רק בשבוע שעבר אמר סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, בפתיחת "כנס האש" הבינלאומי, כי למרות המהומות בסוריה, "המערך הכימי, הטילים והרקטות נשמרים באופן יוצא דופן על ידי המשטר הקיים. מערך זה כולל מאות חימושים מדויקים".

במקביל, ההרג בסוריה נמשך. ארגוני זכויות אדם דיווחו היום כי כוחות הצבא הרגו לפחות 32 בני אדם בחלב, חומס ודרעא זאת במקביל לפגישתם בדמשק של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה קופי אנאן ונשיא סוריה בשאר אסד. ב-17:00 צפוי אנאן לכנס מסיבת עיתונאים.

לקריאה נוספת:
בעוד אנאן ואסד נועדים, הצבא שוב מפגיז את חולה
לראשונה: מועצת הביטחון גינתה את משטרו של אסד
עוד 87 נהרגו בסוריה; אנאן בדמשק: ”מזועזע”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully