וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר העימות ביצהר: המתנחלים תקפו גם מג"ד שיריון

29.5.2012 / 11:00

בעקבות האירועים באזור יצהר בסוף השבוע, מצא תחקיר של צה"ל כי כוח שריון שהגיע למקום וניסה לפזר את העימותים, בין היתר באמצעות רימון גז מדמיע, הותקף על ידי המתנחלים

תחקיר של צה"ל מעלה כי ביום שבת האחרון הותקף כוח שריון של צה"ל על ידי מתנחלים באזור יצהר, לאחר שזה הגיע לאזור הגבעות המפריד בין היישוב יצהר לכפר בית עוריף שם פרצו עימותים בין מתנחלים לפלסטינים. מפקד הגדוד נאלץ להשתמש ברימון גז מדמיע מול תקיפת המתנחלים.

אתמול (שני) הוצג תחקיר האירוע ביצהר בפני מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל חגי מרדכי. מהתחקיר של צה"ל עולה, כי כוח שריון בפיקודו של מג"ד 71 הגיע למקום האירוע, שם השליכו הצדדים אבנים זה על זה והמתנחלים אף ביצעו ירי ממנו נפצע באורח קשה אזרח פלסטיני. המג"ד, שהבחין בריכוז של מתנחלים רעולי פנים על אחת הגבעות, הגיע אל המקום בליווי חיילים ודרש מהמתנחלים להתפנות. לאחר חילופי דברים קשים בין הצדדים, החליט המג"ד להשתמש ברימון גז מדמיע כדי להבריח את רעולי הפנים. כעבור דקות אחדות, הגיעו שוב רעולי הפנים והיכו את החיילים ואת המג"ד.

מהתחקיר עולה, כי המג"ד והחיילים הגיבו בכוח לתוקפים, ואלה נמלטו מהמקום. קצין בכיר בצה"ל אמר בתגובה לתחקיר האירוע: "אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה. לא נאפשר בשום מצב לנקוט אלימות כלפי חיילי צה"ל ומפקדיו שעושים מאמצים כבירים לשמור על ביטחון התושבים". התחקיר טרם הוצג בפני אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הגיב בחומרה לדברים: "מי שפוגע גם בעת סערת רגשות בחייל צה"ל איננו מתנחל משום שזהו ההיפך המוחלט מהחינוך ביישובים בשומרון", אמר. "כמובן שרובם ההמוחלט של התושבים ביצהר מוקיע ודוחה בתוקף כל פגיעה בחייל צה"ל. כמובן שעל כל בר דעת לעשות הפרדה בין אדם בין אם הוא מהיישוב או מחוצה לו שאיננו שולט ברוחו ופוגע בחייל לבין ההתנהלות המופתית והראויה לשבח של כיתת הכוננות שהגנה על חייה ועל היישוב באירועים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully