וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מילים על המוסר היהודי

יהושוע סובול

29.5.2012 / 9:57

איזה תענוג ואיזו גאווה להיות ישראלי בימים היפים האלה שעוברים בכבוד ובהדר על המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו. מדינה רחומת לב שפותחת את שעריה בחמלה רבה לפליטי חרב נרדפים שנמלטים מיד מבקשי נפשם, ורגליהם העייפות מנדודים מספרות לאדמת המדבר את סיפורי האימה שהיו מנת חלקם על אדמת אפריקה הבוערת תחת רגליהם.

אולי הם שמעו שמועה נפוצה על ספר פלאי ששמו התנ"ך, ובו מצווה עם ישראל להקים ערי מקלט מפני רודפים גם למי ששפך דם בשגגה: "ונס אל אחת מהערים האלה, ועמד פתח שער העיר, ודיבר באוזני זקני העיר ההיא את דבריו, ואספו אותו העירה אליהם, ונתנו לו מקום וישב עימם".

והלב הישראלי החם נמלא גאווה גדולה

והרי אנחנו לא שפכנו דם, אמרו פליטי החרב אל ליבם, אנחנו אלה הנמלטים מפני מרצחים המעלים באש את כפרינו ואונסים את נשינו והורגים את טפנו; לכן חזקה על היהודים - רחמנים בני רחמנים - שיקבלונו במאור פנים בערי המקלט שבוודאי בנו במדינתם, כפי שנצטוו שלוש פעמים: בספר דברים, בספר במדבר ובספר יהושע.

אכן, איזו גאווה ממלאת את הלב היהודי בימים אלה כאשר שר הפנים היהודי מקבל בזרועות פתוחות את הפליטים המבקשים הצלה, ולאלה האומרים "עניי עירך קודמים" מזכיר שר הפנים, הבקיא ברזי התורה, כי ההלכה היהודית מצווה עלינו "לפרנס עניי גויים עם עניי ישראל מפני דרכי שלום". ועוד מזכיר לנו השר היהודי הרחום כי ההלכה שלנו תובעת מאיתנו "להציל חיי אדם אפילו של גוי שמקיים שבע מצוות", כי אנחנו "רחמנים בני רחמנים", כדברי שר הפנים שלנו, וכמובן אנחנו "גם גומלי חסדים".

והגדיל לעשות ראש ממשלתנו, שבא להביע את הזדהותו העמוקה של העם היהודי היושב לבטח במדינתו עם הגרים מבקשי המקלט שחיים בקרבנו. וכך אמר ראש הממשלה, האמון על המוסר היהודי, בלשונו הרהוטה: "ספר התנ"ך שעם ישראל העניק לעולם תורגם לכל השפות, והסיבה לכך היא התייחסותם של נביאי ישראל ושל המחוקק התנ"כי 'לגר, ליתום ולאלמנה'. הם נזכרים כעשרים פעם בתנ"ך והם בעצם שם כולל לשכבות החלשות ביותר בחברה. המוסר היהודי שבא לידי ביטוי בתנ"ך מצווה עלינו לעזור לגר, לא לעשוק אותו ולא לגרשו. הצו המוסרי הזה מנומק כדרישה שאלוהי ישראל דורש מבני עמו, ונלווה אליו נימוק היסטורי: 'כי גרים הייתם בארץ מצרים'", סיים ראש הממשלה את דבריו והוסיף עוד משפט אחד: "'למען יברכך אדוני אלוהיך' - ומכך משתמע כי מי שיתעמר לגר ויגרש אותו לארץ גזירה תבוא עליו הקללה בספר ויקרא, השמיים שמעל לראשו יהיו לנחושת והארץ מתחת רגליו תהיה לברזל. וה' ייתן את מטר ארצו אבק ועפר שיירדו עליו מן השמיים עד השמדו", סיים ראש הממשלה את דבריו המרגשים, הרוויים מוסר יהודי אמיתי.

לא ייפלא, אפוא, שלמחרת היום כל רשתות הטלוויזיה וכל העיתונים הגדולים והחשובים ביותר בעולם ציטטו את דברי שר הפנים היהודי ואת דברי ראש הממשלה בראש מהדורותיהם.
הם הזכירו לקוראיהם "כי מציון תצא תורה ודבר אדוני מירושלים", והלב הישראלי החם נמלא גאווה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully