וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נסוגה למקום ה-25 במדד איכות החיים של OECD

נמרוד הלפרן

25.5.2012 / 15:00

נפילה חדה בדירוג ישראל בתחומי הקהילה, הסביבה, החינוך והביטחון האישי, על פי המדד. במדד הממשל המשקף את האמון במוסדות השלטון ישראל נותרה גם השנה במקום האחרון

ישראל נסוגה למקום ה-25 במדד בטר לייף (Better Life Index) של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), שמאפשר להשוות בין איכות החיים של אזרחי 36 המדינות החברות בארגון.

המדד המורכב למעשה מ-11 מדדים שונים, בהם הכנסה ותעסוקה, אך גם רמת הסיפוק מהחיים ותחושת בטחון אישי, ונועד לספק תמונה מקיפה של איכות החיים בכלכלות המפותחות בעולם שאינה באה לידי ביטוי במדדים מסורתיים כמו התוצר המקומי הגולמי (GDP).

יום העצמאות  גן סאקר  ירושלים  מנגל. עומר מירון
פחות טוב פה. חגיגות יום העצמאות בגן סאקר/עומר מירון

מחשבון באתר OECD מאפשר ליצור דירוג מותאם אישית על פי המשקל היחסי שמבקשים להעניק לכל אחד ממרכיבי המדד. מרכיבי המדד הם: דיור, הכנסה, תעסוקה, קהילה, חינוך, איכות סביבה, ממשל, בריאות, סיפוק בחיים, בטחון אישי ואיזון בין עבודה לפנאי. ישראל קיבלה תוצאות טובות במספר מדדים של מדד בטר לייף, וזכתה לדירוג שמתקרב לממוצע מדינות OECD ואף גבוה ממנו בכמה מהמדדים. בשקלול המעניק משקל שווה לכל מרכיבי המדד דורגה ישראל במקום ה-25 מתוך 36 מדינות, לעומת במקום 20 מתוך 34 במדד של השנה הקודמת.

בתחום הדיור דורגה ישראל במקום ה-28 לעומת מקום 27 מתוך 34 מדינות בשנה הקודמת. במדד הכנסות דורגה ישראל במקום ה-16, לעומת המקום ה-15 בשנה הקודמת. במדד התעסוקה דורגה ישראל במקום ה-20, שיפור לעומת המקום ה-22 בשנה הקודמת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, מאי 2012. עומר מירון
ישראל אחרונה במדד האמון בממשל. ראש הממשלה נתניהו/עומר מירון

במדד הקהילה נפלה ישראל למקום ה-30 לעומת המקום ה-18 בשנה שקודמת. במדד החינוך דורגה נסוגה ישראל למקום ה-29 לעומת המקום ה-23 בשנה שעברה. בתחום הסביבתי צנחה ישראל למקום ה-33 לעומת המקום ה-25 בשנה הקודמת, כאשר אחריה בדירוג נמצאות רק יוון, טורקיה וצ'ילה.

במדד הממשל, אשר משקף את רמת האמון של האזרחים במוסדות השלטון, דורגה ישראל במקום האחרון זו השנה השנייה ברציפות. מנגד, במדד הבריאות מדורגת ישראל במקום החמישי - עלייה לעומת המקום השביעי בשנה שעברה - הודות לתוחלת החיים בישראל אשר גבוהה יחסית לממוצע במדינות OECD. רק שווייץ, ניו זילנד, אוסטרליה וקנדה מקדימות את ישראל בדירוג מדד הבריאות.

ישראל דורגה במקום גבוה יחסית - מקום 8 - גם במדד הסיפוק בחיים, לעומת דירוג במקום ה-9 בשנה שעברה. במדד הבטחון האישי דורגה ישראל במקום ה-31 - נפילה חדה לעומת המקום ה-22 בשנה הקודמת - כאשר היא מקדימה רק את רוסיה, אסטוניה, צ'ילה, מקסיקו וברזיל.

במדד האחרון שמרכיב את מדד בטר לייף, אשר משקף את רמת האיזון בין עבודה לפנאי, דורגה ישראל במקום החמישי מהסוף (לעומת שלושה מקומות מהסוף בשנה שעברה), כאשר היא מקדימה רק את קוריאה, יפן, טורקיה ומקסיקו.

  • עוד באותו נושא:
  • oecd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully