וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נעצר חשוד ברצח "הילד מקרטון החלב"

25.5.2012 / 5:18

מידע חדש הוביל למעצר חשוד שהודה ברצח הילד איתן פץ, שהיה בדרכו לבית הספר, ביום השנה ה-33 להיעלמותו. החשוד "נראה מלא חרטה". המשטרה: "מקווים שתבוא שלווה למשפחת הילד"

ביום השנה ה-33 להיעלמותו של הילד איתן פץ בשכונת סוהו בניו יורק, עולה התקווה בפיענוח הפרשה שהסעירה את ארצות הברית והביאה למודעות את תופעת הילדים הנעדרים. משטרת ניו יורק עצרה אתמול (חמישי) את פדרו הרננדז, תושב ניו ג'רזי, שהודה ברצח הילד בשנת 1979.

מפקד המשטרה ריימונד קלי סיפר כי הרננדז, בן 51, התוודה בחקירתו כי פיתה את פץ ללכת בעקבותיו לשוק עם ההבטחה שיקבל ממנו כוס משקה מוגז. אחר כך חנק את הילד ונפטר מהגופה בשקית פלסטיק שזרק לאשפה. מפקד המשטרה אמר כי הרננדז יואשם ברצח מדרגה שנייה.

המעצר אירע יום לאחר שהרננדז נחקר בחשד למעורבות באירוע, בעקבות מידע שהתקבל ביחידה לאיתור נעדרים. במהלך החקירה הוא הודה ברצח, ולדברי המשטרה הוא "נראה מלא חרטה" וביטא "תחושת הקלה". מפקד המשטרה מסר כי הרננדז שוחח בעבר על המקרה עם בן משפחתו ואחרים, וסיפר להם כי הוא "עשה דבר רע והרג ילד בניו יורק". הרננדז, שהיה בן 19 בזמן היעלמותו של פץ, לא נחקר בעת האירוע, על אף שבמסגרת החקירה המשטרתית ביקרו החוקרים בחנות המכולת שעבד בה. "אין לנו לקוות כי ההתפתחויות הללו יביאו מעט שלווה למשפחתו של איתן", אמר קלי.

חיפושים מחודשים בניו יורק אחרי איתן פץ שנעדר מ-1979. רויטרס
חוקרי המשטרה בחיפושים שנפתחו בניו יורק לפני כחודש/רויטרס

המידע שהוביל אל החשוד ברצח הגיע בעקבות ההתעניינות המחודשת בפרשה. שוטרי משטרת ניו יורק פתחו לפני כחודש בחיפושים מחודשים אחר גופת הילד. החיפושים החלו לאחר שמידע חדש שהתקבל הוביל את השוטרים למרתף בבניין בשכונת סוהו בעיר, בה התגורר הילד. עם זאת, המשטרה לא הצהירה במדויק האם מקום גופתו של פץ כבר ידוע. כעבור מספר ימים נאלצו לסיים את החיפושים.

איתן פץ נעלם בזמן שהלך לתחנת האוטובוס, במרחק שני רחובות מביתו. זו הייתה הפעם הראשונה שהוריו הותירו לו ללכת לבד לבית הספר. היעלמותו של פץ סייעה לעורר תנועה לאומית בארצות הברית בנושא ילדים נעדרים ויום היעדרותו – ה-25 במאי – הוכרז כ"יום הלאומי של הילדים הנעדרים". פץ היה אחד מהילדים הנעדרים הראשונים בארצות הברית שתמונתם פורסמה על קרטוני חלב: הרשויות פרסמו את תמונתו בתקווה לאתר מידע נוסף על היעדרותו.

אחרי 33 שנה: התחדש החיפוש אחר הילד הנעדר מקרטון החלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully