וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס נגד הסרט של בר רפאלי: "זה חטא על פשע"

ניר יהב

24.5.2012 / 21:10

ממשלת הארגון בעזה גינתה את יוצרי הסרט "כידון", המבוסס על חיסולו של בכיר חמאס מבחוח בדובאי. שר התרבות מדהון קרא להחרים את השחקנים הצרפתים שמשתתפים בו

ממשלת חמאס ברצועת עזה גינתה (חמישי) בחריפות את יוצרי הסרט "כידון" - סרט על חיסולו של בכיר חמאס מחמוד מבחוח בדובאי – בטענה שהם מכפישים את שמו של מבחוח. שר התרבות בממשלת חמאס, מוחמד מדהון, אמר כי מטרת יוצרי הסרט היא לפגוע במוניטין של מבחוח "ולהוסיף חטא על פשע" לאחר חיסולו. "הפקת סרט מסוג זה מעידה על פשיטת הרגל התרבותית שאליה הגיעה ישראל", הוסיף.

בר רפאלי. GettyImages
הסרט בכיכובה הוא "חטא על פשע"? בר רפאלי/GettyImages

לדבריו, מי שמשתתף בהפקת הסרט כידון "לוקח חלק בפשע החיסול ובהכפשה מכוונת של שמו של מבחוח" ולכן יש לבחון מחדש את היחסים עם כל מי שלוקחים חלק בסרט, בין היתר שחקנים ישראלים וצרפתים. "הסרט הזה עומד בסתירה לכל הערכים האנושיים, מעוות את האמת ומגלה סימפטיה עיוורת כלפי הפושע ותמיכה בפשע שביצע".

"על המשתתפים יוטל קלון של גזענות"

מדהון קרא לאמנים בעולם הערבי ולכל "בני החורין בעולם" ללחוץ על מי שצריך על מנת לשכנע את השחקנים שמשתתפים בסרט לחזור בהם ולא להשתתף בו, שכן "השתתפות בסרט היא מתן הסכמה לחיסול ולכיבוש. הדבר יטיל עליהם קלון של גזענות משום שהם יקחו חלק בזיוף ההיסטוריה והכפשת האמת".

הסרט "כידון" הוא קומדיה ישראלית-צרפתית העוסקת בפרשת חיסולו של מחמוד מבחוח בשנת 2010 בדובאי. את הסרט מביים הבמאי היהודי-צרפתי, עמנואל נקש, שכתב גם את התסריט. צוות השחקנים הישראלים בסרט כולל את בר רפאלי, שי אביבי, מנשה נוי וישראל קטורזה. הסרט מצטלם בימים אלו והוא זוכה להתעניינות רבה בישראל. משפחתו של מבחוח הבהירה בתחילת השבוע כי היא מתכוונת להגיש תביעה נגד הפקת הסרט בגין הוצאת דיבה והכפשה.

עוד בנושא
בר רפאלי: ”הייתי רוצה להיות סוכנת מוסד”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully