וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני ניצח בבחירות בהסתדרות: "להציג חזית מאוחדת"

פנחס וולף

24.5.2012 / 14:36

יו"ר ההסתדרות הנוכחי קיבל כ-66% תמיכה בבחירות לעומת כ-34% לח"כ איתן כבל, על-פי ספירת כ-85% מהקולות. כבל הבטיח שישמש אופוזיציה לעיני במשך כל תקופת כהונתו

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נבחר לכהונה נוספת בתפקיד, וניצח את חבר הכנסת איתן כבל. מספירת כ-85% מהקולות בבחירות עולה כי עיני קיבל עד כה כ-66% תמיכה לעומת כ-34% לאיתן כבל. סיעתו של עיני קיבלה 65% מהקולות בוועידת ההסתדרות ו-62% מהקולות בוועידת נעמ"ת, שתבחר את יושבת ראש הארגון.

עיני הביע שביעות רצון מנצחונו ואמר בראיון לקול ישראל הוא כי נבחר ברוב מוחץ וחד-משמעי. עיני הביע תקווה שההסתדרות תצליח למנוע הטלת גזירות תקציביות על השכבות החלשות, וקרא להציג חזית מאוחדת מול קואליציה של 94 חברי כנסת.

ח"כ כבל התייחס להפסד ואמר כי היום מתחיל עידן חדש בהסתדרות. הוא הבטיח שישמש אופוזיציה לעיני במשך כל תקופת כהונתו. יש לציין כי ההישג של כבל מרשים ומפתיע יחסית לנקודת הפתיחה.

עופר עיני מצביע בבחירות להסתדרות, מאי 2012. דרור עינב
קרא להציג חזית מאוחדת מול הקואליציה. עיני מצביע השבוע/דרור עינב

כבל הוסיף כי הוא מתכוון להשתמש באמון שקיבל "על מנת לדאוג לכך שמחד, ההסתדרות תתנהל על פי סטנדרטים גבוהים של נורמות ציבוריות ומאידך - לא תשב בחיבוק ידיים אל מול השחיקה המתמדת במעמדו של האדם העובד במדינת ישראל. אני מתחייב להיחם ללא לאות על מנת שההסתדרות תחזור למקום הראוי לה כגוף הכלכלי-חברתי החשוב במדינת ישראל. אני מודה מקרב לב לכל האנשים שהצטרפו אליי למסע המופלא שעברנו כנגד כל הסיכויים".

עופר עיני, בן 53, מכהן כיו"ר ההסתדרות החל משנת 2006, אז החליף בתפקיד את ח"כ עמיר פרץ, לאחר שזה נבחר ליו"ר מפלגת העבודה. למרות הדם הרע שיש בין השניים, עיני היה בן טיפוחיו של פרץ, כאשר בשנת 1999 הוא נתמנה על ידי פרץ ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה. בסוף 2004 מונה ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ובמסגרת זו ניהל משא ומתן עבור עובדי ארגונים שונים, כמו עובדי הנמלים ומע"צ. עם פרישת פרץ, עיני מונה לממלא מקומו והתמודד לבחירות בהסתדרות שנערכו בשנת 2007, תחת הסיסמה "הסתדרות בלי פוליטיקה".

עוד בנושא
הבחירות בהסתדרות: עיני מוביל בספירה החלקית
בחירות בהסתדרות: 40% הצבעה, תלונות על אי סדרים
הבחירות בהסתדרות נפתחו: "העובדים יאמרו את דברם"

לפניות לכתב: לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully