וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: לקצץ כחצי ממשרות האמון במשרד ראש הממשלה

טל שלו

24.5.2012 / 11:00

בשל ריבוי "עוזרים ויועצים שכפיפותם הניהולית אינה ברורה", קורא דו"ח ועדה שמינה נתניהו להפחתה משמעותית בחברי הסגל בלשכה. המלצה נוספת קראה להקמת מטה חברתי-כלכלי במשרד

בעוד הקיץ עשוי לבשר על שובן של הפגנות יוקר המחייה והדרישה הציבורית להפנות תקציבים לענייני החברה והרווחה, דו"ח חדש שהוגש היום (רביעי) לראש הממשלה ממליץ על קיצוץ משמעותי במספר משרות האמון במטה משרד ראש הממשלה, וכן לקבוע קריטריונים מקצועיים הולמים גם עבור משרות אלו, שאינן נבחרות במכרז ציבורי. בנוסף, ממליץ הדו"ח להקים מטה כלכלי חברתי במשרד ראש הממשלה, על מנת להתמודד עם הצרכים הגדלים בתחום הכלכלי החברתי.

אחד הנושאים העיקריים אליהם נדרשה הוועדה הוא נושא משרות האמון במשרד ראש הממשלה, והיחס הראוי בין משרות האמון לעובדי השירות הציבורי הקבוע. "מזה שנים ארוכות", נכתב בדו"ח, "מאופיין מטה ראש הממשלה בריבוי של עוזרים ויועצים שכפיפותם הניהולית והמקצועית אינה ברורה, תחומי עיסוקם אינם מוגדרים והטעם הענייני להעסיקם במשרות אמון אינו לחלוטין ברור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים להשקת מטה הסייבר הלאומי, מאי 2011. עומר מירון
"ריבוי עוזרים ויועצים שכפיפותם הניהולית אינה ברורה". נתניהו/עומר מירון

הדו"ח ממליץ להפחית את מספר משרות האמון במשרד מ-56 ל-25, להגדיר בבירור את תפקידיהם, ולקבוע תנאי סף מקצועיים למשרות, ובכלל זה גם למשרות הבכירות והקרובות ביותר - דוגמת ראש לשכת ראש הממשלה, מזכיר הממשלה ומנהל הלשכה. הדו"ח מתייחס גם לתקופות "ההתארגנות" בין חילופי ממשלות, וממליץ לקבוע תקופת חפיפה של 45 יום על מנת לשנות את המצב כיום, בו "הליך הכניסה הוא חפוז".

ראשית המעשה בפברואר 2011, אז מינה ראש הממשלה ועדה ציבורית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, יוסי קוצ'יק, ואנשי ציבור נוספים בעלי ידע בתחום הממשל הציבורי, במטרה לבחון מה המבנה הרצוי של משרד ראש הממשלה הישראלי, האחראי הלכה למעשה על תכנון, פיקוח ובקרה על יישום מדיניות הממשלה בישראל.

בשנה האחרונה קיימה הוועדה עשרות פגישות ודיונים, במהלכם נפגשו עם ראשי ממשלה בעבר ואנשיהם הקרובים ביותר, כמו גם עם בעלי תפקידים בכירים בסביבתו של ראש הממשלה הנוכחי, ובסיומן גובש הדו"ח שיוגש היום לראש הממשלה, הממליץ על שורה של צעדים לשיפור וארגון מחדש של מסגרות העבודה בסביבת ראש הממשלה ועל גיבוש קווים מנחים שיבטיחו שהצוותים הסובבים את ראש הממשלה יהיו "מן הראויים והמצוינים", כפי שנכתב בדו"ח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ראש הממשלה הישראלי בעל עומס עבודה יוצא דופן"

הדו"ח מוסיף וקובע כי בהתחשב בנפח הגדל של הנושאים המדיניים העומדים לפתחו של ראש הממשלה, המבנה הארגוני הקיים במשרד אינו מספק את הצרכים בתחום הכלכלי-חברתי, והוא ממליץ להקים מטה כלכלי חברתי שבראשו יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, על מנת לחזק את המלצות מדיניות הפנים המגיעות לפתחו של ראש הממשלה.

מציינים שנה למחאה החברתית. ירושלים, מאי 2012. עומר מירון
מטה חברתי כלכלי יתן מענה לצרכים שנדחקים הצידה בידי נושאים מדיניים/עומר מירון

"גם מי שאינו חד עין יבחין בכך שאחריותו של ראש הממשלה רחבה כאוקיינוס, מישורי פעילותו משתרעים מאופק עד אופק ומורכבות המשימה מחייבת מענה מקצועי וארגוני מיוחד", קובעת הוועדה. מסקירה השוואתית שנעשתה במטות שונים של ראשי ממשלה במדינות מערביות אחרות בעולם, קובעת הוועדה כי בשל מורכבות ועוצמת הבעיות בישראל, תפקיד ראש הממשלה הישראלי הוא "בעל עומס עבודה יוצא דופן גם ביחס לראשי מדינות אחרות".

היקף הפעילות והסוגיות המגיעות לשולחן ראש הממשלה עלו באופן ניכר במהלך השנים, קובעת הוועדה, ובפרט גדל היקפן של הפונקציות הביצועיות אותן ממלא המשרד. הדו"ח קובע כי המשרד, שאמור היה לתפקד כמשרד מטה מיסודו, "עוסק יותר ויותר בניהול פרויקטים בין משרדיים ובהיבטי ביצוע של החלטות ממשלה", וממליץ במיוחד לחזק את תפקידו של מנכ"ל המשרד, המופקד על הובלת פרויקטים לאומיים, הובלת רפורמות, והכרעה במחלוקות בין משרדיות.

עוד בנושא
נתניהו מבקש לחוקק את חוק הריכוזיות עד סוף יולי
המבקר יבדוק טענות ארד על התנהלות לשכת נתניהו

לפניות לכתבת טל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully