וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה כבל: "התוצאות בבחירות להסתדרות הוכנו מראש"

פנחס וולף

23.5.2012 / 0:02

במטה של איתן כבל תקפו את ועדת הבחירות של ההסתדרות בשל פרסום תוצאות ההתמודדות. "בדעתנו לפנות לבית המשפט כדי שיציל את כבוד המוסד הזה, שנפל קורבן לחבורה מאפיונרית"

התוצאות הסופיות של הבחירות בהסתדרות טרם התפרסמו, אך הערב (רביעי) מתחו במטה של המתמודד ח"כ איתן כבל ביקורת על ועדת הבחירות של ההסתדרות. זעמם הגיע לאחר שהוועדה הודיעה באופן רשמי כי מספירה של כ-50,000 קולות מקלפיות המגורים עולה כי כ-63% הצביעו לעופר עיני ו-37% לכבל. הנתון דומה במעט לזה שהתפרסם אמש, לאחר ספירת 1.3% אחוז מהקולות, לפיו קיבל עיני 64.8% מהקולות.

"תמוהה העובדה שהתוצאות לא השתנו מההודעה שנשלחה לאחר ספירה של אחוז אחד ועד הספירה המלאה. זו עדות לכך שמישהו הכין את התוצאות מראש", אמרו במטה כבל. "לדאבוננו, כל מה שהתרענו מפניו במהלך מערכת הבחירות, התממש, ואף מעבר לתחזיות השחורות ביותר שלנו".

"בדעתנו לפנות לבית המשפט"

במטה כבל המשיכו לתקוף את ועדת הבחירות של ההסתדרות. "מעדויות שזורמות אלינו בקצב מסחרר, השחיתויות וגניבת הבחירות היו גורפות – במקומות העבודה ובקלפיות העירוניות", טענו.

"מעולם לא התקיימה מערכת בחירות, שבה תוצאות של 50 אלף בוחרים, שהיו ידועות שעות ספורות לאחר סגירת הקלפיות, פורסמו רק קרוב ליממה מסגירת הקלפיות", הוסיפו במטה. "לפי הנתונים שבידינו איתן כבל והבית החברתי ניצחו בקלפיות ביישובים, בפער של 52% לכבל, לעומת 48% לעיני. ולמרות כל אלה, הפער שפורסם (שאותו אנו לא מקבלים), מעיד כי לו הבחירות היו פתוחות והוגנות, ציבור העובדים היו בוחר באיתן כבל לתפקיד יו"ר ההסתדרות. אנו לא נעמוד בחיבוק ידיים נוכח מצב העניינים הזה, ואנו קוראים לכל עובד שהיה נוכח במעשה לא כשר לפנות אלינו. בדעתנו לפנות לבית המשפט כדי שיציל את כבוד המוסד הזה, שנפל קורבן לחבורה מאפיונרית".

במטה עיני לוועדת הבחירות סירבו להגיב לטענות, אך נמסר כי"הניצחון המוחץ והתוצאות החד-משמעיות, מוכיחות שחברי ההסתדרות בחרו בדרך עיני, המובילה את ההסתדרות להפוך לארגון החברתי החזק ביותר בישראל".

לדברי עיני עצמו, "ההסתדרות היא כיפת הברזל של העובדים ואני מתחייב להגן על העבודה המאורגנת. במוקד העיסוק שלנו בשנים הקרובות יהיה הגנה על הפנסיה וחיזוק ארגוני העובדים".

עוד בנושא
הבחירות בהסתדרות: עיני מוביל בספירה החלקית
בחירות בהסתדרות: 40% הצבעה, תלונות על אי סדרים
הבחירות בהסתדרות נפתחו: "העובדים יאמרו את דברם"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully