וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: "לכלב שלי יש אשכים גדולים, מה זה אומר?"

ד"ר איל נחמיאס

23.5.2012 / 13:42

וטרינר וואלה! בעלי חיים, ד"ר איל נחמיאס, עונה על שאלות הגולשים: איך מטפלים בגלאוקומה? איך מטפלים בכלב חולה געגועים?

אילוסטרציה. ShutterStock
למה האמא הפסיקה להיניק את הגורים שלה?/ShutterStock

לפני חודש אספתי כלבה משוטטת, וכעבור יומיים היא המליטה 9 גורים. לאחרונה הכלבה לא מיניקה את הגורים (בגלל שצמחו להם שיניים?) והם צורחים זמן ממושך. במה ניתן להאכילם? האם אפשר במוצרים מחלב פרה?

תשובה: העובדה שהכלבה לא מיניקה יותר טבעית לגמרי. בשלב זה גורים נגמלים מהאם ולא ממשיכים לינוק. היניקה אף עלולה לסכן אותה בזיהום בעטין שיוביל לדלקת עטין. רצוי להפסיק לתת להם להציק לה.

אפשר לתת להם מזון יבש לגורים, שהוא הדבר הטוב ביותר.
מוצרי חלב פרה לא טובים להם, ועלולים לגרום לשלשול. מזון גורים יהיה זול יותר מכל קוטג'. במזון יבש לגורים יש את כל הנחוץ לגורים להתפתחותם - חלבון, סידן, ויטמינים ומינרלים. כך הם גם יפעילו את השיניים החדשות שלהם ויכרסמו בהנאה.

אפשר לרכוש מזון יחסית לא יקר לגורים ולהתחיל לחפש בתים.
לפורינה יש אפשרות להביא שקי התנסות מתנה לאנשים שיאמצו את הגורים. צור קשר עם המפיץ טל גל: 03-9711144.

הכלב שלי סובל יותר מחודשיים מעיניים אדומות, ועכשיו החלה תופעה נוספת: כשמלטפים אותו, הוא מתכווץ כאילו מפחד. טיפלתי בעיניים, אבל דבר לא עוזר. בבדיקות הדם לא נראתה דלקת או מחלה. עדיין הוא על הפנים. האם מדובר בגידול?

כלב קורגי וולשי ג'ינג'י יושב. ShutterStock
למה יש לו עיניים אדומות?/ShutterStock

תשובה: תופעה של עיניים אדומות עשויה להעיד על מחלה הקשורה בעיניים, ויתכן ותגובת הפחד כאשר מלטפים אותו קשורה לעובדה שאינו רואה טוב. עין אדומה היא ביטוי לדימום בתוך חלל העין, שנקרא הלשכה הקדמית, או גודש דמי של הלחמית סביב (הלבן של העין). דימום בעין עלול להיגרם מהפרעת קרישה, דלקת של העין הקרויה אובאיטיס, טראומה ועוד. אובאיטיס היא הסיבה הנפוצה.

מחלה אחרת נפוצה העלולה להוביל לאובאיטיס ולגודש של הלחמית, מה שמוביל במהירות לעין אדומה היא מחלת הגלאוקומה. במחלה זו יש עלייה פתאומית של הלחץ התוך עיני הגורמת לעין אדומה, בצקת של הקרנית המתבטאת בשנוי צבע משקוף לתכלכל-אפור ובהמשך בהתנפחות של העין. הלחץ על עצב הראייה מוביל לאיבוד מהיר של הראייה.

בשלבים מוקדמים מאוד של גלאוקומה ניתן לטפל בה ביעילות בתרופות הניתנות כטיפות עיניים המסייעות להורדת הלחץ על עצב הראייה על ידי הפחתת קצב יצירת הנוזל בעין והגברת הספיגה שלו.

בדיקת עיניים יסודית עם מכשיר למדידת לחץ תוך עיני עשויה לסייע לאיתור הבעיה. יש מכשור מיוחד לאבחון הגורמים השונים כמו מנורת סדק (מן מיקרוסקופ מיוחד), טונומטר(מכשיר למדידית לחץ) , גוני וסקופיה (סט עדשות לבחינת זווית הניקוז).

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

יש לי לברדור מעורב. בחודש האחרון האשכים שלו וכל החלק האחורי נפוח מאוד והוא לא רוצה לזוז. מה לעשות?

כלב לברדור ישן על שטיח. ShutterStock
למה האשכים שלו נפוחים?/ShutterStock

תשובה: נפיחות של איזור האשכים עלולה להעיד על גידול או על דלקת חריפה של שק האשכים. יש מחלות זיהומיות שבאות בחשבון כגורם - אחת מהן גם משותפת לאדם - ברוצלה. לעתים שק האשכים מתנפח עקב חדירה של נוזלים לתוכו מחלל הבטן. דלקת של קרום הבטן או חלל הבטן המלווה בצבירת נוזלים עלולה להיות סיבה לחדירת נוזלים. ברוצלה אפשר לאבחן על ידי בדיקת דם לרמת נוגדני ברוצלה.

בעיות אחרות שיכולות לבוא בחשבון הן צניחת מעיים (הרניה) באיזור הפרינאלי, כלומר סביב פי הטבעת, עקב חולשה של שרירי האגן והעובדה שאינו מסורס.

בכל מקרה יש לגשת לאבחון אצל הווטרינר. אבחון יכלול בדיקה גופנית והדמיה על מנת להבין את מקור הבעיה. אולטרסאונד, בדיקות דם וצילומים בהחלט יעזרו.

אחי התגייס, ומאז הכלב שלו בדיכאון, לא אוכל לא שותה, רק ישן. מה עושים?

כלב רועה גרמני נח על רצפת בית. Monika Wisniewska, ShutterStock
געגועים לחיבוקים חמים/ShutterStock, Monika Wisniewska

תשובה: נשמע כי הקשר בין הכלב לאח היה חזק מאוד, והכלב אוהב אותו ומתגעגע. אפשרות אחת טובה היא להביא כלב נוסף שישמש לו חבר ללהקה ויוכל לשחק איתו ולהעסיק אותו. אפשרות שנייה היא פשוט להפעיל אותו הרבה, לטייל איתו ולשחק איתו יותר. פעילות של משחק היא פעילות מאוד חשובה כחלק מבניית הקשר החברתי בין כלבים לחברי הלהקה שלהם וגם בין בני אדם לכלבים.

אתה מוזמן לקרוא את המאמר "טובים השניים" בנושא גידול שני כלבים.

לפני חצי שנה אימצתי בוקסר בן שנה וחצי שעבר התעללות, כלב מקסים, חברותי ויפהפה. הוא אוכל את כפות רגליו. אין פצע או פטרייה. יש סיבה ופתרון?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

תשובה: כרסום או ליקוק של כפות רגליים הם ביטוי לרגישות או לגירוי אלרגי. במצבי אלרגיה או רגישות לגורמים סביבתיים לרוב יש גירוי של כפות הרגליים אך בהמשך ייתכנו תסמינים נוספים כמו גירוד סביב העיניים, איזור הבטן ועוד.

לכלבים גם יש בלוטות זיעה בכפות הרגליים, ולכן הן לחות יותר. הלחות, החום והרגישות עלולים להאיץ את הגירוי.
ניתן לשקול לעבור למזון לכלבים רגישים (למשל פרו פלאן סנסיטיב), אפשר לרכוש טאלק תינוקות או אפילו טאלק פונגימון המכיל מעבר לאבקת הטלאק (שתייבש את כף הרגל) גם מרכיבים מרגיעים הקיימים בו (צינק הידרוקסיד) ותמנע פטריות.

אם הבעיה מחמירה, חשוב לגשת לווטרינר לצורך טיפול. יש עוד אפשרויות פחות נפוצות כמו דלקת זיהומית, גופים זרים שחדרו לכפות הרגליים, בעיות התנהגות ועוד.

יש לי רוטוויילר בן שנה וחצי. למה כל פעם אחרי מקלחת הוא ישר רץ לתוך חול ומתחיל להתחפר?

כלב רועה בלגי. cynoclub, ShutterStock
לא חראם על המקלחת?/ShutterStock, cynoclub

תשובה: כלב רטוב מחפש דרך להחזיר לעצמו את התחושה ה"כלבית", ומתפלש. למה כלבים מתפלשים? המקור הוא בהתנהגות הזאבית בטבע. אם תצפה בסרט על חיי זאבים תבחין כי זאב שצד וביתר את גופת החיה אותה הוא צד יתחיל להתפלש על הדם וימרח את כל גופו בריח החיה ובדמה. ההיגיון בכך הוא יצירת ריח גוף דומה עד כמה שניתן לריח בעל החיים אותו הוא צד על מנת לשפר את ההסוואה שלו ולמנוע בציד הבא את זיהויו על יד ריח.

בכל אופן זה נורמלי לגמרי. אפשר לייבש אותו טוב עם מפוח על מנת להסיר רטיבות או לנגב אותו עם כמה מגבות.

צילומים: ShutterStock

  • עוד באותו נושא:
  • וטרינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully