וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק חברתי זו הצבעה להסתדרות

22.5.2012 / 6:11

בבחירות לראשות ההסתדרות יתחרו ביניהם עיני המנוסה וכבל נקי הכפיים על לבם של העובדים. מיכל רוזין קוראת לכם להשתתף בבחירות החשובות באמת, וסומכת על כבל שיביא צדק חברתי

כולנו התעוררנו לתרגיל המסריח של ממשלת אחדות בגודל קיצוני, עם רצון עז להחליש את האופוזיציה ואכן, מספרית מדובר באחת האופוזיציות הקטנות שידעה ישראל מעודה.
המחאה החברתית המתחדשת וזו שהייתה בשנה האחרונה סימנה דבר אחד ברור - הציבור מאס בכלכלה הקפיטליסטית ניאו-ליברלית שמוביל נתניהו ושעתה מובילה ממשלה בת 94 חברים מתוך 120 חברי הכנסת.

העם דורש צדק חברתי זו אינה רק עוד סיסמה, אלא ביטוי עמוק לתסכול הכלכלי ולדורסנות שהפכה רבים מבין הישראלים לכאלו שנרמסים תחת השיטה; יותר מדי אנשים שמחכים לשווא לטלפון מאראלה ממפעל הפיס, כי הם איבדו תקווה כלכלית. הם מבינים שהחלום על זכויות סוציאליות, פנסיה הוגנת בעבור שעות עבודה רבות כל כך ושכר שיאפשר להן ולהם לחיות ברווחה, לחיות חיים טובים – הוא חלום שנגוז.

לשיטה הכלכלית הנצלנית, הקבלנית, שמעודדת ניצול כלכלי ועושק, שעושה בריתות כלכליות עם החזקים, יש עתה חברים חדשים. 94 אנשים בישראל יהפכו את חיינו לעבדות מודרנית ויתנו את ידם לניצול. אבל דווקא כאן יש לנו הזדמנות היסטורית, יוצאת דופן, לעשות משהו למען עצמנו. דווקא ההסתדרות היא התשובה האמיתית לצדק החברתי. הסתדרות חזקה, שתאגד 3 מיליון עובדים ולא רק חצי מיליון, הסתדרות שתדאג לפנסיה, לזכויות הסוציאליות, לעובדות הסוציאליות, לסייעות, לאחיות, למורים – היא התשובה לגזירות הכלכליות של האוצר ולממשלתו של נתניהו. דווקא כשהאופוזיציה קטנה, חובתנו האזרחית היא לחזק את ההסתדרות.

ההסתדרות בראשות עיני בגדה בעובדים

שני מועמדים בעלי תפיסות עולם אידיאולוגיות שונות לחלוטין מתמודדים כעת לבחירה. שלא נתבלבל, יש כאן שתי תפיסות עולם שונות, כאשר תפיסתו של עיני היא תפיסה ברורה, מוכרת לעייפה וכזו שנכשלה. התפיסה שכרתה ברית עם התעשיינים והאוצר, מי שלקחו לעובדים את דמי ההבראה לטובת קרנות שלא קמו. מי שממהר לחתום ברית עם הרשויות המקומיות חמישה ימים לפני בחירות ומוכר את העובדים במכירת סוף עונה, לא ראוי להיות יו"ר הסתדרות שילחם על צדק חברתי.

ההסתדרות בראשותו של איתן כבל, יו"ר סיעת הבית החברתי, תהיה הגורם הכי חשוב מול הגזרות הכלכליות המתרגשות עלינו, זו שתוציא את העובדים לרחובות, זו שתראה ראייה רחבה את העובדות, העובדים, המיעוטים ואת צידו השני של התלוש. לא רק מרכיבי הפנסיה, אלא יוקר המחיה. לא רק שכר המינימום, אלא גם שכר הדירה. לא רק השלמת הכנסה, אלא מה ניתן לעשות עם כל כך מעט כסף ומה מתבקש לעשות כדי להחזיר את יחסי העבודה להיות תקינים, למצוא פיתרון לשבוע עבודה תחום ומסודר, להחזיר שוויון בין גברים לנשים. ההסתדרות לא צריכה הייתה שבג"ץ יפסוק כי אסור להפלות נשים בשכר. ההסתדרות צריכה הייתה לדאוג לכך בעצמה ולסמן את הנושא הזה כמטרה חברתית שיש לחתור למימושה. אבל ההסתדרות בראשות עיני בגדה בעובדות ובעובדים, כרתה ברית עם החזקים, זנחה את חובותיה והפכה להיות נחלתם של הוועדים החזקים. לא בכדי תומכים בעיני טייקונים, נערי אוצר וחלק ניכר מהקואליציה.

הבחירות היום מאפשרות לנו לא רק לצאת למחות נגד עוולות חברתיות ובעד צדק חברתי. הבחירות מאפשרות לנו בפעם ראשונה להשפיע באופן ממשי על עתידנו - ומי שיפעל באמת ובתמים לטובת העובדות והעובדים הוא איתן כבל, יו"ר סיעת הבית החברתי.

הכותבת היא יו"ר הנהלת מרצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully