וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: לדתיים מותר לגדל חתולים?

ריבי מאיר וריני חביב עמירן

22.5.2012 / 7:28

מומחיות וואלה! להתנהגות חתולים, ריבי מאיר וריני חביב עמירן, מסבירות: איך מטפלים בגורים בני יומם שאמם לא מיניקה אותם? האם יש מזון הפותר הקאת כדורי שיער?

גורי חתולים. Levent Konuk, ShutterStock
בלי הנקה או טיפול, הגורים ימותו בסבל/ShutterStock, Levent Konuk

חתולה בחצרנו המליטה הלילה. היא ליקקה אותם לאחר ההמלטה, אך כעת היא יושבת ליד הגורים ולא מיניקה אותם. איך אפשר "לשכנע" אותה לטפל בהם?

תשובה: אם היא חברותית – קחו אותה עם גוריה לווטרינר בדחיפות(!) בארגז נשיאה לחתולים. אם אי אפשר להתקרב אליה, שימו לידה הרבה אוכל לחתולים פלוס מים בקערה נפרדת, ושימו לב אם היא אוכלת ושותה כראוי. ייתכן והיא לא מרגישה טוב. אם היא אוכלת ושותה ועדיין לא מיניקה את הקטנטנים, ואי אפשר לגעת בה כדי לקחת אותם לווטרינר, אז חובה לקחת הקטנים ממנה ולטפל בהם בדחיפות בהנחיית וטרינר. אם היא לא אוכלת ולא מיניקה, התקשרו בדחיפות למוקד "תנו לחיות לחיות" ובקשו עזרה בלכידת החתולה והגורים והבאתם למרפאה לבדיקה. בלי הנקה או טיפול הם ימותו בסבל.

לפני חודש אימצה אותי חתולה. בסוף נכנעתי ונתתי לה אוכל. היא היתה בהריון, ולפני שבועיים המליטה ארבעה גורים מתוקים. יש לי חתול שלא מקבל את המצב: הוא נכנס לדירה רק לאוכל, ונוהם כשאני מלטף אותו ונכנס לסטרס. מה לעשות? אני גם מבקש עזרה במציאת בית חם לגורים

חתול מגזע chartreux. ic Isselée, ShutterStock
החתול לא מדבר איתי יותר/ShutterStock, ic Isselée

תשובה: אין צורך לדאוג. אם אתה תהיה רגוע, גם החתול שלך יבין שהכל טוב. ראשית, שים אוכל ומים בכמה מקומות בבית, כך שיהיה שפע לכולם. דאג לתת לחתול הרבה תשומת לב כשאתה מתעלם מהלחץ שלו: הרבה אהבה, משחקים, וחשוב מאוד! כשהוא לידך ובבית, התעלם מהחתולה ומגוריה. אל תכעס ואל תצעק אם החתול מרגיש מאוים או עושה קולות לחתולה ולגוריה - זה טבעי.

דאג שהחתולה וגוריה יהיו במקום נקי, מוגן ושקט עם גישה חופשית החוצה. לטף את הגורים (חשוב שיהיו חברותיים כדי שתוכל למצוא להם בית והם ייסמכו על אנשים). התחל לחפש בתים חמים ואוהבים כבר עכשיו, כי בגיל חודשיים-שלושה תוכל למסור אותם. נסה למסור אותם שניים שניים - עדיף לגורים ובעיקר למאמצים.

ברר היטב למי אתה מוסר – יש אנשים אשר עושים עצמם נחמדים ואז הגורים מועברים לניסויים. מומלץ לראות את בית המאמצים ולבקרם גם אחרי האימוץ. זכור כי חתולים אשר נמסרו לאימוץ לא יכולים להתקשר אליך ולבקש עזרה.

את החתולה האם דאג לעקר כשהגורים יהיו כבני חודש, כי חתולות נכנסות להריון גם במשך ההנקה. אתה מוזמן לקרוא את הכתבה "גידול של גורים מאושרים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יש בשכונתנו חתולה מתוקה ומעוקרת שניכר שהיתה חתולת בית. אני מאכילה את חתולי הרחוב, אבל היא לא מעוניינת באוכל ובאה איתי לדלת ורוצה להיכנס. אנחנו דתיים ולא יכולים לגדל חיות (אסור לברך לידן), ובלי קשר, בעל הבית לא מאפשר. החתולה צמאה ליחס. איך אמצא לה בית חם?

תקריב על פני חתול עם עיניים ירוקות. ShutterStock
אסור לדתיים לברך ליד חתולים או כלבים?/ShutterStock

תשובה: יש לנו חדשות בשבילך. בורא עולם מאתגר אותך בכך שלמעשה החתולה כבר מצאה בית – אצלך. את ודאי יודעת שכל נשמה היא ברואת אלוקים, ולכן חובה עלינו , גם על פי הדת, לדאוג לחיות גם בתוך ביתנו. שומרי דת ומסורת רבים מגדלים במסירות רבה חתולים בביתם הפרטי או בדירתם.

לצערנו הרב אין שפע אנשים הפותחים לבם וביתם לחתולים – כל אחד וסיפורו – לכן, אם יש אהבה בלבך ואמונה בזכותה של המתוקה לחיות – פתחי את לבך וביתך אליה. חתולים בדירות עושים רק טוב ואין בהם כל נזק. תוכלי לרכוש או לארגן עבורה מתקן גירוד, היא יכולה להיכנס ולצאת כרצונה ולמעשה לא "תגור" אצלך. אל תשכחי כי חובה לעקר ולסרס את כל החתולים. יש אפשרות לעשות זאת במחיר מוזל. צרי קשר עם "תנו לחיות לחיות" בנוגע לכך. הצלחה וכל טוב.

ברצוני לקבל המלצה למזון יבש איכותי המתאים לטיפול נלווה בהקאת כדורי שיער בתכיפות גבוהה, עדיף כמובן ללא חומר משמר מלאכותי.

אילוסטרציה. ShutterStock
יש אוכל שיכול לעזור לבעיה כזאת?/ShutterStock

תשובה: אם החתול מקיא בתכיפות של יותר מפעם או פעמיים בשבוע, יש לקחת את החתול לבדיקה וטרינרית. אין מזון המטפל בתופעה זו - טבעית לכשעצמה - וחובה לבדוק את מקור הבעיה.

חתולתי תולי בת ה-12, וכלבתי צ'ומפי בת ה-6 כל חייהן גרות איתנו בבית פרטי ביישוב קהילתי עם גינה גדולה. כעת אנחנו עוברים לגור בדירה בעיר. רציתי לשאול מה לעשות כדי להקל עליהן את ההסתגלות, וכדי שלא יברחו, בעיקר החתולה.

חתול רחוב. ShutterStock
עכשיו אני הולכת להיות תקועה בדירה, באסה/ShutterStock

תשובה: ארגנו את הדירה בדרך בה החתולה וגם הכלבה יקבלו את כל הצרכים הנחוצים להן – פיזית, התנהגותית וגם נפשית – גם ללא יציאה חופשית לחצר.
יש מרכיבים רבים בחייהן אשר יחסרו להן. את מוזמנת לקרוא את הכתבה "חתול בבית, חתול בחוץ" כדי לבדוק מה את צריכה לעשות ולארגן לפני המעבר עצמו. באשר להתאקלמות והחובה שלך שהחתולה לא תברח חלילה, את מוזמנת לקרוא את הכתבה "מעברים" וליישם את המלצותינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully