וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סביבתי? עשרות סוללות מזהמות הושלכו בבסיס

21.5.2012 / 11:30

בבסיס צבאי בצפון הארץ יש מצבור גדול של סוללות חשופות לשמש ולגשם, שפולטות לאדמה חומרים מסוכנים. קצין: "המפקדים יודעים ומתעלמים". צה"ל: "מקפידים על פינוי"

בשנת 2005 התריע מבקר המדינה כי צה"ל לא ביצע סקר מיפוי בכל יחידותיו לאיתור מפגעים וסיכונים סביבתיים. אמות המידה עליהן הצביע המבקר כללו פוטנציאל לסיכון בריאותי ולזיהום סביבתי. עם זאת, נראה כי ההזנחה בבסיסים נמשכת, תוך פגיעה קשה באיכות הסביבה.

לאחרונה, קצין צה"ל חשף כי בבסיס צבאי בצפון הארץ קיים ריכוז גבוה מאוד של סוללות מסוגים שונים, חשופות לשמש ולגשם, ופולטות חומצות וחומרים מסוכנים. זאת, בניגוד לכללים שנקבעו לפינוי המפגעים. לדברי הקצין שחשף את המפגע "אחסנת הסוללות נמצאת בתחתית סדרי העדיפויות בחלק מהבסיסים בצפון. חלק מהן כבר משמש מפגע בריאותי וסביבתי נושם. המפקדים יודעים – ומתעלמים, כי הפינוי והטיפול בנושא עולה כסף ונמשך זמן רב. די להביט בתמונות כדי להבין שזו לא תקלה של שבוע או שבועיים, אלא הזנחה של זמן רב".

טיפול לא סביבתי בסוללות בבסיס צה"ל בצפון. ספק 500
טיפול לא סביבתי בסוללות בבסיס צה"ל בצפון/ספק 500

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר קצין בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל כי הצבא "התקדם מאוד בשנים האחרונות בכל מה שקשור בטיפול באיכות הסביבה, והמודעות לכך התגברה". לדבריו, "במטה הכללי אישרו תוכנית רב-שנתית לטיפול בנושאי הגנת סביבה, אך עדיין יש מוקדים שנמצאים בטיפול, כי הרוב תלוי גם בתקציב שהוקצב לנושא".

מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל מקפידים על פינוי סוללות ישנות ע"פ חוקי המשרד להגנת הסביבה, וזאת במטרה למנוע נזק סביבתי. בבסיס המדובר אוחסנו הסוללות הישנות במקום מסודר, ובשבוע האחרון פוזרה בטעות חלק מהפסולת על ידי חיילים ששהו במקום. פינוי הסוללות ייערך בימים הקרובים וייעשה בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה לאחר קבלת האישורים המתאימים. צה"ל ימשיך לפעול מתוך מחויבות לאיכות הסביבה".

עוד בנושא
האם צה"ל באמת מעדיף כלי רכב מזהמים?
מהפכה: עד 2015 הבסיסים יחוברו לביוב

לפנייה לכתב amir.bohbot@walla.com

טיפול לא סביבתי בסוללות בבסיס צה"ל בצפון. ספק 500
טיפול לא סביבתי בסוללות בבסיס צה"ל בצפון/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully