וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המתנחלים על תיעוד הירי: "עלילה והסתה"

יהושע בריינר

21.5.2012 / 3:14

ראש מועצה אזורית שומרון קורא "להרחיק פעילי שמאל קיצוני" מהתנחלויות, בתגובה לסרטון בו נראה מתנחל מיצהר יורה אש חיה לעבר פלסטיני. יו"ר מועצת יש"ע: "מאסנו באנשי בצלם"

צילום מסך

(צילום: באדיבות "בצלם"; עריכה: אמיר קוטיגרו)

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, משוכנע כי הסרטון שפרסם אתמול (ראשון) ארגון "בצלם", בו נראים מתנחלים מיצהר פותחים בירי לעבר פלסטינים – הוצג בכוונת זדון כדי לפגוע בשמם הטוב של המתנחלים."השמאל הקיצוני לא מתעדים, אלא מציירים האירועים", אמר מסיקה. לדבריו, "מדובר במעלילים ומסיתים מקצועיים והציבור מוקיע אותם ובז להם. אני מחזק את ידי חברי כיתת הכוננות של יצהר, שהוזעקו לכבות הצתה מטרים מבתי הישוב ומצאו את עצמם במארב מתוכנן מראש של מחבלים חמושים באבנים ובמצלמות של 'בצלם'".

מסיקה טוען כי חברי כיתת הכוננות ביצהר לא חרגו מההוראות אלא "פעלו כפקודות ועל פי המצופה מהם והצילו חיים". "יש להרחיק פעילי שמאל קיצוני מהאזור, המסיתים ומתסיסים את הערבים עסירא אל-קבליה לפני שיקרה אסון".

מתנחלים מתעמתים עם פלסטינים בעסירא אל קבלייה, סמוך לשכם. 19 במאי, 2012. AP
הפלסטיני שנפצע מהירי מובל הרחק מהמקום בידי חבריו/AP

קול דומה נשמע מכיוונו של יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, שאמר כי "כיתת הכוננות של יצהר פעלה יחד עם שאר כוחות הביטחון להדיפת פורעים שהציתו שריפה ואיימו על חיי התושבים של שכונת שלהבת ועל בתיהם". "לפי מיטב שיפוטי, לאחר שצפיתי בסרט של בצלם, אין לי ספק שכיתת הכוננות הצבאית של יצהר פעלה ללא דופי ומנעה אירוע חמור של פגיעה בתושבים", אמר דיין, שהצטרף לגינוי המתעדים את האירוע: "מאסנו באנשי בצלם, המשת"פים של הפורעים, שמנצלים כל הזדמנות כדי להכפיש ישראלים".

תיעוד: מתנחלים ירו לעבר פלסטינים בנוכחות חיילים. בצלם, צילום מסך
נשק חם מכוון לעבר מיידי האבנים. תיעוד התקרית/צילום מסך, בצלם

בסרטון המדובר נראה מתנחל כשהוא יורה אש חיה לעבר פלסטיני בעת עימות אלים שהיה בסוף השבוע מדרום לשכם, סמוך לכפר עסירא אל-קבליה. בהתנחלות יצהר הגיבו לפרסום הסרטון וטענו כי הפלסטינים הם שהחלו בקטטה, אך הבהירו כי "יתחקרו את האירוע".

לדבריהם, העימותים החלו בשל הצתות מצד פלסטינים בסמוך לשכונת מגורים ביצהר, וכאשר פעלו לכיבוי האש – החלו פלסטינים ביידוי אבנים לעברם. הפלסטינים, מנגד, טוענים כי המתנחלים ירדו לכפר, חלקם רעולי פנים, ופתחו באש. אחד מתושבי הכפר נפצע פצעים קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully