וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין משחזר: "נתתי למחבל מכה חזקה ותלשתי הסכין"

20.5.2012 / 22:31

סגן מתן סולומון, הקצין שסיכל פיגוע דקירה היום בצומת גוש עציון, סיפר כי הבחין בחשוד מתנגד מאחורי גבו. "הוא היה חיוור והביט לצדדים בחשדנות". החשוד נפצע מהסכין שאחז

סגן מתן סולומון, סגן מפקד הפלוגה הרובאית של גדוד חרוב שסיכל פיגוע בצומת גוש עציון, סיפר הערב (ראשון) על השתלשלות האירועים. "נערכנו היום למסע אופניים מקרית ארבע ועד ירושלים, והתרכזנו בצומת הגוש, המקום שהוגדר כנקודת תורפה, כדי לאבטח 250 רוכבי אופניים ומאות כלי רכב פלסטינים וישראלים שחולפים במקום". לדבריו, מטרת הכוחות הייתה לאבטח את הצומת מחשש לחיכוך בין פלסטינים לישראלים.

"הבחנתי בבחור חשוד מאחורי הגב שלי", סיפר סגן סולומון. לדבריו, החשוד "נראה חיוור והביט לצדדים כל הזמן בחשדנות. הוא לבש קפוצ'ון ביום חם והיה עם ידיים בכיסים". סולומון הנחה את הקשר בפלוגה, יואב חברוני, לתחקר את החשוד, ובזמן התשאול, הבחין כי החשוד אוחז בידו סכין שניסה להסתיר בכיס.

"הבנתי שמדובר במחבל שהגיע לבצע פיגוע דקירה. קפצתי לעברו כדי להשתלט עליו. הדבר הראשון שעשיתי היה לתפוס את הסכין. הוא לא הספיק לשלוף אותה, והתפתחה ביננו איזושהי אלימות. הוא ניסה לשלוף את הסכין או לדקור. נתתי לו מכה חזקה ותלשתי את הסכין מתוכו "ככל הנראה, במהלך המריבה הוא נפצע, אבל לא הבנתי את זה. הוא שכב על השטח והבחנתי בשלולית דם. ככל הנראה, הוא נדקר בבטן מהסכין שהחזיק בעצמו".

לדברי סולומון, החשוד הגיע מאחורי גבו, ויכול היה לדקור אותו בגבו. "רק במזל זה לא הסתיים אחרת. הצומת הוא מקום הומה אדם. אין הגבלות תנועה. אדם שרוצה להגיע יכול להגיע לכל מקום. לכן היינו ערניים ודרוכים". בתחקור שנעשה לאחר מכן, התברר כי מדובר בסכין מתקפלת באורך של 11 ס"מ, שבזמן האירוע הייתה שלופה. צוות רפואי שנכח במקום פינה את הפלסטיני הפצוע לבית החולים הדסה בירושלים.

פלסטיני נפצע קשה כשניסה לדקור קצין בגוש עציון

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully