וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחוב לא מחכה לו

רמי שני

18.5.2012 / 14:10

עדן אוחיון, הנאשם ברצח גדי ויכמן, ישב פעמים רבות עם חוקרי המשטרה. במשטרת באר שבע והנגב יודעים לספר כי תמיד נשא עליו סכין וכי הוא נכנס למעגל הפשיעה - כדי להישאר

שוטרי מחלק הנוער במשטרת באר שבע והנגב הרימו גבה כששמעו את אמו של עדן אוחיון מנסה להגן עליו בראיון בטלוויזיה: "אנחנו בית נורמטיבי. לא מכירים פשע", היא אמרה. גם אנשים שהכירו אותו מילדותו בשכונות ה' ו-י"א בבאר שבע הופתעו לשמוע כי אוחיון, שנאשם ברצח גדי ויכמן בפארק סמוך לביתו בשכונת נווה זאב בבאר שבע לפני כשבועיים, הוא "בכלל לא מפלצת. הוא ילד שנקלע גם לסיטואציה הזאת", לפי אמו.

אוחיון, בן 18, ישב פעמים רבות עם חוקרי משטרה. מאז שהיה נער צעיר הוא נחשב ליעד משטרתי בטוח. השוטרים במרחב הנגב, כמו השוטרים בכל הארץ, פועלים תחת כובדה של תוכנת "מנהל" שדורשת מהם הצגת ביצועים. בכל פעם שחוקרי אגף הנוער במשטרה בבאר שבע והנגב רצו עוד נקודות זכות, הם התלבשו על אוחיון כי הם ידעו שבכיסו תמיד מתחבאת סכין. "היו לו מעל 17 תיקים", סיפר אחד השוטרים, "הוא אחד מאלה שתמיד מסתובבים עם סכינים. התיקים שלו הם על עבירות קטנות והם נסגרו רחוק מבתי המשפט ומעיני הציבור. היו לו גם דברים יותר גדולים, כמו תקיפת שוטר ודקירות. הכל נסגר בלא משפט או הליך פלילי ארוך". אחרי כל מעצר, היה מופנה אוחיון לעובדת סוציאלית ולאחר מספר מפגשים הוא היה חוזר לסורו.

אוחיון צבר רישומים שהחלו באלימות וקטטות ושימוש בסכינים, כאשר מסביבו אווירה רוויה בסמים קלים ובהרבה משחקי כבוד. חוקרים שעצרו אותו, כדי לשפר את ציוניהם אבל גם כדי לנסות להחזיר אותו לפסים חיוביים, שמעו ממנו על "חלומותיו": הוא התפאר בשאיפתו לגדול במעגל שהקיף אותו ולהרחיב אותו כשהמודל לחיקוי אותו הזכיר לא פעם הוא העבריין שלום דומרני. במשטרה לא היססו להצביע עליו כאחד שעלול להגיע גם לביצוע רצח, אם לא כנער, כבוגר.

כנער, הסתובב אוחיון רבות באזור בית הספר "בית הפקיד" בשכונה ג' בבאר שבע. זהו בית ספר מקצועי, אליו נשלחו לא מעט תלמידים שנפלטו ממסגרות חינוכיות אחרות ותלמידים שביקשו ללמוד בגרות במסגרת חיצונית. תוך זמן קצר הוא מצא את דרכו אל הסמטאות בסביבה שמחוץ לבית הספר ולאלו שישבו שם ועישנו סמים. גורמים במשטרה סיפרו כי אוחיון חבר אליהם וישב עמם פעמים רבות.

השלט הקטן עם שם המשפחה הוסר בבית הוריו

דירת המגורים של משפחת אוחיון נמצאת במרחק קטן מהפארק שבו ישב עדן עם חבריו בליל שישי בו נרצח גדי ויכמן. הוא לא היה צריך לברוח רחוק כדי להימלט מהמשטרה שהגיעה למקום לאחר הדקירות. השלט הקטן עם שם המשפחה הוסר מכפתור האינטרקום וגם מתיבת הדואר. ממרפסת הדירה ניתן לראות גן ילדים, מגרש יבשושי שבאחרונה שימש למדורות ל"ג בעומר, שכונת וילות קטנה ובהמשך משתרע הנגב הרחב. האווירה בשכונה הפכה להיות קשה בימים האחרונים. לאחר שויכמן נדקר למוות, באותו רחוב בו מתגוררת משפחת אוחיון, דקר גבר את גרושתו, לפי החשד, לאחר שכלא אותה בדירתו והוא נעצר בחשד שניסה לרצוח אותה.

הוריו של אוחיון קרוב לוודאי כבר ישנו בשעה שהוא חזר הביתה באותו יום שישי, אבל הם לא היו יכולים להתעלם ממעשיו פעמים רבות בשנים קודמות, כאשר שוטרים דפקו על הדלת והביאו איתם את הנער. כך גם במקרים בהם חייבו אותם לשבת עם הבן בחדר החקירות. הבן הזה הוא כבר לא ילד, כפי שאמו ניסתה לטעון: "כמו שאני שמעתי, הוא (גדי ויכמן - ר.ש) ירד מהבית ותקף אותו. הפיל אותו על הרצפה. שום ילד לא ירצה שישפילו אותו ככה. אני מאמינה שזה יצא משליטה", סיפרה. זהו למעשה קו ההגנה של פרקליטיו של אוחיון וכך גם מציגה את הדברים עורכת הדין רותם אבוטבול. "אני מאמינה שהוא עשה את זה מתוך הגנה עצמית ולא היה לו שום רצון שהמנוח יפגע", היא אמרה. החלופה לקו הגנה זה, גם היא משתמעת מדבריה של האם. "אם המשטרה הייתה מגיעה קודם, ומפזרת את כל מה שהיה, אז ברור מאליו שזה לא היה קורה. שאולי זה גם היה מציל חיים", אמרה האם.

אתמול הוגש נגד אוחיון כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין הרצח של ויכמן. לצד כתב האישום הגישה המשטרה בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר של הפרקליטות נכתב כי הנאשם הינו "בעל דפוסי התנהגות אלימים המושרשים בו, אשר אינו מהסס לפגוע בגופו ובחייו של הזולת". במשטרה הביעו תקווה שעתידו של אוחיון יחרץ בבית המשפט לא רק נוכח העבירה שביצע, אלא גם בשל ההיסטוריה שלו והכוונות שהביע לא אחת בעבר בפני חבריו, שהגיעו גם לאוזני החוקרים, להשתוות לכמה מבכירי עולם הפשע. רחובות באר שבע נוקו באחרונה מהכנופיות ששלטו בהם. מטרת המשטרה היא להשאיר אותם נקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully